Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '08

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
1171
 

'' 14'lük gelinler...! ''

'' 14'lük gelinler...! ''
 

'' Günah; yasak olduğu için acı vermez, acı verici olduğu için yasaktır.'' ( Goethe )

Sevgili dostlar; Milliyet ana sayfasında üzülerek okuduğum haberden sonra, böyle bir başlangıç yapmaktan, inanın ben kendim bile rahatsız oldum... Neden mi ? Adalet Bakanlığı'nın evlenme yaşını 14'e indirmek istediği yasadan dolayı... Neden mi? Tecavüzcü ile evlenme durumunda cezanın ortadan kalkmasını sağlayacak yasadan dolayı... Neden mi? Tecavüzde şikayet yaşını 14'e indiren yasa değişikliği için çalışmalar yapıldığından dolayı... Neden mi? 15 yaşın altındaki çocuklara, cinsel tacizde bulunmaktan yargılanan çok sayıda sanığın, '' İşledikleri suç şikayete bağlı hale getirileceği...'' için, cezaevine girmekten kurtulacağını kolaylaştıracak yasa değişikliğinden dolayı... Neden mi? Bebeklere dahi; taciz ve hatta tecavüz edildiğini ''ÜZÜLEREK'' duyduğumuz ülkemizde, TCK'nın 104'üncü maddesi ile ilgili görüşülürken yani, '' Cebir, tehdit ve hile olmaksızın, 15 yaşını bitirmiş olan çocukla cinsel ilişkide bulunan kişi, şikayet üzerine 6 aydan 2 yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır...'' hükmü tarşılırken ve yargıtay hakimleri; '' Kim şikayet edecek? '' sorusuna, '' bazı mahkemelerin çocuğun, bazı mahkemelerin de ailenin şikayetini kabul ettiğini, bu nedenle karışıklıklar olduğunu söylemişler. Hakimler; maddenin cinsel ilişki yaşının düşmesine de neden olduğunu belirterek, '' Çocukların doğru seçimler yapamayacağı dikkate alınarak, şikayet hakkını anne-babaya verilmesini istemişler! ''

Bu nasıl bir gerekçedir allah aşkına? 14 yaşında bir çocuğun; doğru seçim yapması zaten beklenilir bir durum değilken, bu 14 yaşındaki çocuğa tecavüzü reva gören sapık ruhun, kendisine yaptığını doğru veya yanlış olarak değerlendiremez mi!? Her ne kadar da yaşının 14'ünde olması, ona bunu reva göreni şikayet edemeyecek demek anlamına mı geliyor? Bu nasıl bir çelişkidir ? Nu nasıl bir tezattır? Nu nasıl bir adalet mantığıdır? Benim mantığım almıyor...

'' Gel bakim güzel kız, sana bakkaldan lolipop şekeri alayım ve şu karşıki inşaatın tepesinden, sen lolipopunu yalarken tecavüz edeyim sana...'' diyen birisinin peşinden gidebilecek kadar, kişiliği gelişmemiş mi oluyor bu 14 yaşındaki Körpe yavrunun..!? Bunu şikayet hakkını da sen, anne ya da babasına vereceksin... Düşün ki; bu 14 yaşındaki yavrucak, böyle bir travma yaşadı ve korkusundan hiç bir şey söyleyemiyor. Bundan; Anne ya da babasının, o söyleyemese haberi olabilecek mi acaba? Diyelim ki haberi oldu; o ailenin yaşayacağı travmanın büyüklüğünü tahmin bile edemeyiz, Tecavüz eden sapık ruhu, mahkemeye çıkarıyorsun hakim karşısına, '' Sayın hakim ben onunla evlenmek istiyorum...'' diyerek cezadan yırtmaya çalışırken, o zaman anne-babası tamam namusumuzu temizlesin ve evlensin bu durumda mı!? diyecektir...??? O zaman da o çocuğun '' Doğru ve yanlışı ayırt edemiyen birisi olması..! '' vesilesine dayandırarak, evlendirivereceksin ve hayatını duble karartacaksın '' Körpe yavrucağı '' yani, '' 14' lük gelini! ''

Sevgili dostlar; bu memleketin, asırlardır ayakta durmaya çalışmasındaki en temel kurallar, kuvvetli aile bağları, toplumsal değer yargıları, kültürel zenginlikleri değil miydi? Şimdi bunları; böyle saçma sapan kurallarla zayıflatmanın mantığını, ben kendi adıma anlayamıyorum? Ve bu duruma ben Çok ÜZÜLÜYORUM, ama bu kanunlar çıkarsa, bazı sapık ruhları çok ÜZMEZ diye düşünüyorum... Aksine; Çok Sevinirler diye de, kaygılanmıyor değilim...

Herkese sağduyulu, saygı ve sevgi dolu günler diliyorum. Saygılarımla...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

aslında adalet anayasa da yok.öyle bir anayasa ki gelen parmaklıyor giden parmaklıyor.mübarek lastik gibi uzat uzattığın kadar.şimdi tek kişi için bir kanun.çünkü çok güvendikleri bir kişi ağabeyleri yazar edbiyatçı ağabeyleri onları çok ÜZDÜ-ŞİMDİ ONLARDA ONUN ÜZÜLMEZ ve aynı zamanda utanmazlığını bu yasa ile ortadan kaldırmaya çalışacaklar.

Ekrem Vergili 
 18.10.2008 12:56
Cevap :
Sayın Ekrem VERGİLİ; sizinle hemfikirim, bunun böyle olmaması gerektiğini, birilerinin yasa düzenleyicilere, hatırlatması lazım diye nacizane düşünmekteyim...İlgi ve yorumunuza teşekkürler. Saygılarımla...  18.10.2008 13:34
 

Az önce aynı konuda ben de bir şeyler karaladım. Hamile küçük kadınların temel eğitimlerini tamamlama durumlarını merak ettim örneğin. Böyle bir taslak varsa böyle bir açılım da olmalıydı elbet! Üzmez'i üzmemek adına zavallı Ayşe'ler, Fatma'lar üzülecek, maalesef!... Kendi adıma teşekkür ederim hassasiyetiniz için! Sevgilerimle...

Olcay Gülgün Karaoğlu 
 18.10.2008 1:41
Cevap :
Sayın Gülgün KARAOĞLU; bu memletin başına ne geliyorsa zaten, böyle saçma sapan önerilerden geliyor. Bunun öneri olarak tartışılması bile beni, gayetten rahatsız ettiği için, kendimce eleştirmek ve yorumlamak istedim. Sizin de, ilginize ve yorumunuza teşekkür ediyorum. Saygılarımla...  18.10.2008 12:34
 

İnsanın aklı almıyor. İğrençliğin bu kadarına pes...

vakayinüvis 
 17.10.2008 18:44
Cevap :
Sayın Vakayinüvis; sizinle aynı duygularda olduğum için, yazarken dahi kanımın çekildiğini hissettim dersem, abartmış olmam...yorumunuz için teşekkürler. Saygılar...  17.10.2008 19:29
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 122
Toplam yorum
: 71
Toplam mesaj
: 23
Ort. okunma sayısı
: 2785
Kayıt tarihi
: 26.03.07
 
 

Ankara Doğumluyum... Yazı yazmayı, çizmeyi, okumayı, izlemeyi, dinlemeyi, vb...vb... seviyorum. Bodr..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster