Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '07

 
Kategori
Sosyoloji
 

'' Artık bana hükmedemiyorsun değil mi? ''

'' Artık bana hükmedemiyorsun değil mi? ''
 

Hükmetmek aslında ' Ben ’ merkezli olmak demektir.. Hepimiz bilerek veya bilmeyerek bir şeylere hükmederiz yada hükmetmeye çalışırız.. Bunun nekadar farkındayız acaba?...

Bu durum aslında doğanın kanunu, kurulu düzenin kurallarıdır. Büyük - küçüğe, üstü - astına, güçlü - zayıfa, anne - çocuğa, karı - kocaya yada koca - karıya bir şekilde kurallar veya doğa gereği hükmeder veya hükmetmeye çalışır...

Herkes bulunduğu yere, bulunduğu konuma, bulunduğu duruma göre birilerine hükmeder..... Evde, anne çocuklara, ofiste, müdürü elemanına, doğada, güçlü güçsüze, arkadaşlara, sevgiliye, usta çırağa, patron elemana vs.. vs.. bir şekilde hükmederek üstünlük kurmaya, dediğini yaptırmya çalışır.. Bu istekler, hükmedişler kimi zaman başarılı olur, kimi zaman ters etki yaratır..

Bir gün kızıma, tasvip etmediğim bir davranışını yapmaması gerektiğini söylediğim de, ısrarla yapmaya devam etti ve bana şöyle dedi. ’’Artık bana hükmedemiyorsun değil mi anne’’ dediğin de, onun üzerinde hissettirdiğim etkiyi, şaşkınlıkla anlamış oldum.. Artık kızımın da büyüdüğünü anladım ve ürktüm dahası korktum bu sözden.. Gözünde daha bebek olarak gördüğün yavrunun söylediği bir söz, gerçekleri tüm açıklığıyla ortaya koyuyordu.. Evet kızım genç kız oluyordu artık ve yavaş yavaş ben ona hükmedemiyordum...

Zaman zaman beğenmediğim davranışlarını ikazımda yada hayatıyla ilgili bazı konularda ki fikirlerimi söylememi, hiçbir zaman hükmetmek olarak düşünmemiştim o ana kadar..

Demek kızım üzerinde böyle bir baskı hissediyordu... ’’Yavrum sana hükmetmek gibi düşüncem yok, sadece her şeyin senin için daha iyi olmasını istediğim için’’ cevabını verdim.. Bundan sonra da baskı kurmadan hükmetmeye devam ediyorum şimdilik..

Sonuçta işyerlerinde de olsa, evde de olsa, sokakta da olsa, hükmetmeyi bir baskı olarak hissettirmemek gerekiyor.. Bu şekilde yapıcı olmaktan çok yıkıcı durumların ortaya çıkması kaçınılmaz oluyor....

Oysa evde, işte, sokakta, yapılması gerekenler, hükmedilerek değil de, rica edilerek de mükemmel sonuçlar vereceği kesindir...

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..