Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Kasım '06

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

'' Hayır o benim özel işim ''

'' Hayır o benim özel işim ''
 

Öğretmen bir babanın oğlu yıllar sonra babasıyla ilgili anısını şöyle anlatıyor. '' Babam Öğretmenliğe ilk başladığı yıllarda Develet tarafından karne doldurması için bir kalem verilmiş. Babam o kalemi gözü gibi saklardı. Her zaman herşeyde kullanmazdı. Çocukluk bir anlam veremezdik diyor. Birgün o kalemi alıp ben ders yapmaya başladım. Babam yanıma gelip '' oğlum o devletin bana karneleri yazmam için verdiği kalemdir. O nu özel işlerimizde kullanamayız '' dedi ve alıp yerine koydu diye gözleri uzaklara dalarak anlatıyor.

Bu düşünceyle bu anlayışla devletin hangi kademelerinde çalışan kaç insan vardır acaba.Çok eskiler anlatırlar ama ben şuan kim olduğunu hatırlayamadım. Eskilerden devlet işini yaparken kullandığı idare lambasını söndürüp,sonra kendine ait lambasını yakan birinin hikayesi anlatılırdı.

Bunları duyduğumda günümüzde yoktur böyle devletçi düşünüp çalışan insanlar diye kendi kendime düşünürken, varsa bile sayıları çok azdır diye yorum yapıyordum sessizce içimden..Gerçekten tüm insanlar en üst kademeden en alt kademeye kadar devletinin çıkarlarını düşünerek çalışanlar çoğunlukta olsa sanırım ortalarda hortumlanma haberleri olmazdı.

Böyle düşünceler içindeyken haberlerde Rahmetli Bülent Ecevit'in koruması benim bu düşüncemi destekleyen bir anısını anlatıyordu.Duyduğum hikayelerin aynısıydı.... Birgün Bülent Bey elinde çöp poşetiyle evinin kapısından çıkmış. Koruma hemen müdahale edip'' efendim arkadaşlar yardımcı olsun ''diyerek çöp poşetini almak istemişler. Fakat Bülent Ecevit bey ''HAYIR O BENİM ÖZEL İŞİM '' demiş ve devletin görevlilerini kendi özel işinde kullanmamış.

Varmış günümüzde de böyle zihniyette büyük insan. Yaşam tarzı fikirleri bunu yansıtıyordu zaten. Siyasette onunda hataları olmuştur zaman zaman fakat bu yönü ağır olmasaydı ölümünün ardından sağ ve sol tek yürek olup onun büyüklüğünü anlatıyor olamazdı.Tek yürek olup ardından yas tutuyor olamazdı.

Bu anılardan kıssadan hisse çıkarmamız gerekiyor. Vicdanınızın rahat ve arkanızdan bu bukadar güzel insandı diyerek bu dünyadan ayrılmak isteyen herkes umarım bir daha ince ince düşünür...

Sevgilerimle.

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..