Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '06

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

'' Para değil neden erzak yardımı yapıyorum ''

'' Para değil neden erzak yardımı yapıyorum ''
 

Bayram, yılbaşı birlikte geliyor bu sene.. Çalışan kesim bayramları yılbaşılarını çok sever. Nedeni ise bayram yılbaşı ikramiye demek, prim demek, erzak yardımı demektir.. İşverenler çalışanın hakkını bir nebze de olsa bu şekilde de karşılamaya çalışırlar...

Günümüzde kredi kartları yüzünden insanların uzun vadeli taksitler yüzünden neredeyse iki senelerinin borç içinde olduğu söyleniyor.. Taksitler üstüste birike birike yekün teşkil ediyor ve geçim şartları zor olan günümüzde kart borçlarını ödemek zorlaşıyor.. İçinden çıkılmaz hale dönüşüyor. Sonra onu ödemek için bir başka kart onu ödemek için kredi ortaya sosyal bir sorun çıkıyor...

Bu durum çalışanın ailesine de yansıyor. Çocukların eğitim masrafları, düzenli gıda alımlarını aksatıyor. Çünkü çalışan kredi kart borcu ödemekten bunları yapamıyor. Bana göre bankalar yüksek limitli kart vermemeleri gerekiyor. Bankalarda bu denetim sanırım yeterli değil yada kendi çıkarları için bu önemsenmiyor. Az gelirlinin kartınada çok yüksek limitler verilebiliyor.

Bir işverenle sohbetimiz sırasında bayram ve yılbaşı yaklaşırken primlerden ve yardımlar konu açılınca şunları söyledi.

'' Ben çalışanıma her ay düzenli erzak veriyorum. Eskiden hiçbir çalışanımın kredi kullandığını görmezdim diyor. Son senelerde bu arttı ve borç içinde olan çok diyor. Benden her ay yaptığım erzak yardımını ücret olarak vermemi istediler diyor.. Çünkü nakit ellerine geçtiğinde gidip kredi kartlarına yatıracaklar ''

Bunu bildiğini söylüyor... Fakat işveren kabul etmediğini söylüyor.. Çünkü o şekilde olduğunda evlerine düzenli temel gıda maddelerinin girmediğini ailesinin ve cocukların bunlardan mahrum kaldığını biliyor... Her ay hazırlattığı erzak torbalarında mutlaka temel gıda maddeleri olan et, süt ve peyniri evdeki çoluğu çocuğu düzenli olarak ayda birkezde olsa yemesi için böyle yaptığını söylüyor...

Bu davranışından dolayı bu işvereni kutlamak gerekiyor.. Asıl olan sorunların bu seviyeye gelmemesi fakat yaşam şartları ağır, gelir düzeyleri düşük, masraflar çok, çalışan ne yapsın nasıl geçinsin.. Asgari ücret miktarını biliyoruz kirası bile olmasa nereye yetebilir. Karınlarını doyurmaya mı okul masraflarına mı..

Yıllrdır çözülmeyen bu soruna umarız bir çare bulunur...

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..