Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '12

 
Kategori
Futbol
 

''5 Büyükler'' taraftarlarının ''Kardeşlik'' kavramı

''5 Büyükler'' taraftarlarının ''Kardeşlik'' kavramı
 

Öncelikle belirtmek istiyorum ki biraz heyecanlıyım çünkü bu ilk blog yazım.

Geçtiğimiz Cumartesi Bursa'daydım. Sömestr tatilini değerlendirmek için kuzenimin yanına gitmiştim. Kendisi hasta bir Galatasaray taraftarıdır, beni Bursaspor-Galatasaray maçına götürmeyi teklif etti. Ben de onun bu teklifini geri çevirmedim. Cumartesi sabahı birlikte maça gitmek için hazırlandık.

Önce her şey güzeldi. Birlikte biryerlerde oturduk, yemek yedik. Sonra kuzenimin taraftar arkadaşlarıyla buluştuk. Onlara koyu bir Beşiktaşlı olduğumu söylediğimde beni gayet saygılı bir şekilde karşıladılar. Hatta birlikte pankart hazırladık ve stada gittik.

Stadın önü Bursaspor'un erkek taraftarlarıyla doluydu ve oldukça sert tezahüratlar yapıyorlardı. Bursaspor bir maç seyircisiz oynama cezası almıştı. Ve ülkemizde futbolun bir ayıbıdır ki, görevlilere rahatlıkla misafir tribününe girmek istediğimizi söyleyemedik. Eğer söyleseydik, Bursasporlular bizi oradan tekme tokat dışarı atarlardı.

Yardım istemek için polislere gittik ancak onlarda sadece yüzümüze güldüler. En sonunda kendi imkanlarımızla misafir tribününe girmeyi başardık. Tribünde beklediğimizden fazla bayan Galatasaray taraftarları vardı. Ama içlerinden biri göze çarpıyordu: Ön tarafta Beşiktaş formalı bir kız vardı. Onu orada görünce yalnız olmadığımı hissettim.

Kuzenim ve arkadaşları Galatasaray tribününde, Galatasaray lehine tezahüratlar yapıyordu ve ben de kuzenimi kırmamak için onlara katılıyordum ancak bu benim koyu bir Beşiktaşlı olduğum gerçeğini değiştirmezdi. Maç oynandı, bitti. 1-0 skorla Bursaspor maçı kazandı. Kuzenim, arkadaşları hatta ben de, çok üzülmüştük.

Ama sonra yazıma konu olan şey yaşandı.

Beşiktaş formalı kız, maç bittikten sonra, altını çizerek yazmak istiyorum MAÇ BİTTİKTEN SONRA, Bursaspor tribününe karşı ''RİSK BUDUR. ÇARŞI.'' yazan bir pankart açtı. Fakat fanatik bayan Galatasaray taraftarlarından bazıları, gidip kızı tartakladılar, biri kızın pankartını aldı, yırttı ve üzerine bastı. Bu hareketi yaptıktan sonra yüzünde sanki bir zafer kazanmış edası vardı.

Televizyonlarda sürüyle spor programı var ve hepsi aynı şeyi söylüyor, maça gittiğinizde maç başlamadan önce hep aynı duyuru yapılıyor:

SÜPER LİGDEN, 3.LİGE KADAR FUTBOL KARDEŞLİKTİR.

Biz misafir trübününe girmeye çekiniyorsak, tribünde farklı bir takım tutan kişiye bu denli sert hareketlerle davranıyorsak ve maçtan çıkarken kendi takımımızın atkılarını, şapkalarını, formalarını çantalarımıza saklayıp ''Acaba misafir tribününden çıktığımız anlaşılır mı?'' diye düşünüyorsak, 5 Büyükler'in ve diğer takımların ''Kardeşlik'' kavramlarını biraz sorgulamamız gerekiyor doğrusu.

 
Toplam blog
: 3
: 277
Kayıt tarihi
: 30.01.12
 
 

Merhaba öncelikle. Eskişehir'de bir Anadolu lisesinin dil bölümü öğrencisiyim. Hayattaki belki de..