Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '07

 
Kategori
Spor
 

é a tempestade branco!

é a tempestade branco!
 

Sevgili arkadaşlar pazar günleri çoğumuz için piknik, büyükleri ziyaret, süpermarket turları ve futbol günleri olarak geçer. Bizim için bugün piknik bedava versen yapılmaz, (Zaten iki gündür sünnet yemeğine gidiyoruz.) bu sıcakta hem çoğu yerde yangınlardan dolayı yasaklandı. Malum gurbetteyiz ziyaret edecek akraba yok, süpermarkette yolumuzun üzerinde günlük alıyoruz, geriye tek seçenek kaldı, bol bol maç izle. Dün akşam fırtına vardı ortalık toz duman, ama yağmur yine yok. Uydu antenin ayarı bozulduğu için tek kanallı döneme geri döndük ve TRT kanalları gezildi tek tek. Bu yüzden Beşiktaş-Kayserispor maçını gece yarısı özetlerde izledim. Maç berabere bitmiş, rakibe bir adım daha yaklaştık, güzel sonuç...


Türkiye'de konu futbol olunca, akla gelen ilk ve tek isim Fenerbahçe; başkanıyla, futbolcularıyla, teknik direktörleriyle, yenilgisiyle, gündemi epeyce meşgul ediyor. İyi mi yoksa kötü mü? Hani reklamın iyisi kötüsü olmaz ya. Ama bazen bıçak kemiğe dayanıyor ve sonunda Zico'nun açıklaması gibi tam yerinde bir açıklama geliyor. Bakalım şimdi futbol profesörleri nasıl cevap verecekler? Bilen bilmeyen olur, diye Zico'nun dünyadaki başarılarını ve futbol kariyerini anlatan bir alıntı yaptım. Ben bu kadar altyapısı olduğunu bilmiyordum. Benim bilmemem birşey değil, ama spor yazarlarının ve yorumcularının bilmemesi birşey. Efendim Zico futbol bilmiyor,futboldan anlamıyor,zamanında karar veremiyor...vs.vs.

Madem öyleyse bu kupaları kim kazandırıyor Fenerbahçe'ye? Gökten zembille gelmiyor elbet. Geçen yıl hiçbir derbiyi kaybetmedik. Hem Turkcell Süper Lig Kupası'nı hem de Süper Kupa'yı kazandık. Yeni kurulmuş bir takım ve Zico'nun ilk yılı olmasına rağmen. Ben Zico'yu futbolun dışındaki duruşu ile de çok takdir ediyorum. İlişkilerindeki nezaketi ve babacan tavrını kimse inkar edemez ve olumlu bakışını hayata. Sadece bu bile örnek alınması gereken bir vasıf. Daum öyle değildi, kinci,inatçı ve sinirliydi. O zaman bile başarılı olmuşsa bu takım, şimdi kat kat daha başarılı olur. Sonuçta herşey puan ya da gol sayısı değil.


Son yıllardaki başarılarda teknik adamların etkisi bariz bir şekilde görülüyor. Bence Daum da çok başarılıydı,
gitmesine en çok üzülenlerdenim. Onun fikirlerini daha iyi çözüyordum, hem Alman hem de akrep burcu olunca,
çekim oluyordu. Aziz Yıldırım da akrep. Bu nedenle seçtiği kişilerle (Zico balık burcu) uyumlu çalışıyor. Burçların
insan ilişkilerinde etkisi olduğuna inanıyorum. Çünkü çevremdeki ve dışarıdan sempati duyduğum kişilerin çoğu akrep, yengeç ya da balık, su grubundan olanlar. Fal değil bakın gülmeyin! Öğrencilerimde bile yıllarca çok denedim.

Evet ben diyorum ki,Zico bu işi iyi biliyoooor! Yenilmek bile olun planları arasında olabilir, rövanşta rakibi yanıltmak adına. Dikkatli izleyin derim bundan sonra! Bu da Zico'nun imzası, ben de altına imzamı atıyorum.

<ımg height="35" src="http://tbn0.google.com/images?q=tbn:gF2_-1BUgPvsCM:http://www.ziconarede.com.br/znrpub/news/newsprogimages/Asszico.jpg" width="82">

(.....)

Zico
olarak tanınan Arthur Antunes Coimbra (d. 3 Mart 1953, Rio de Janeiro), Brezilya'nın gelmiş geçmiş en iyi futbolcularından biridir. Zico 80'lere bakıldığında ise dünyanın en iyi futbolcusudur.

1978, 1982,ve 1986 Dünya Kupası finallerinde Brezilya Milli Takımı’nın formasını taşıdı. 88 kez Brezilya millî takımının formasi giymiştir. 1983 yılında "Gunun Futbolcusu" seçilmiştir. 1982 yılında ise Dünya Kupası'nda Brezilya'nın en golcü ismi olmuştur.

1991 yılında Fernando Collor de Mello tarafından Brezilya'nın ilk spordan sorumlu ulusal sekreterliği (Spor Bakanlığı) görevine getirilmiştir. Bir yıl gibi kısa süren görevi sırasında sonradan ‘Zico kanunu’ diye anılan yeni düzenlemeleri yürürlüğe koymuştur. Brezilya’da hâlen geçerli olan Zico yasası, futbolcuların bonservis sahipliğini futbolcular lehine güncelleyen, ayrıca özel federasyonlar kurulmasına olanak veren bir içeriğe sahiptir.

Teknik direktörlük kariyerine daha önce oynadığı Kashima Antlers Teknik Menajer ve Koordinatör (1995,1996 - 2002) olarak başladı. 1998 Dünya Kupası'nda Brezilya Milli Takımı'nın teknik koordinatörlüğünü yaptı. Brezilya 2006 Organizasyon Komitesi Başkanı (2000) oldu. (2002 – 2006) Japonya Milli Takımı teknik direktörü oldu.

Kimi çevrelerce Beyaz Pele olarak anılan Arthur Antunes Coimbra'nın lakabı Zico'dur. Ülkesinde buna ek olarak Galinho olarakta bilinir. Zico'ya Japon hayranları tarafından ise futbolun tanrısı ( Sakka no kamisama) lakabı yakıştırılmıştır.


Kaynak:

http://tr.wikipedia.org/wiki/Zico

Resim
www.ziconarede.com.br/

 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..