Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '06

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

' Aydın olmak ' zorunda mıyız?

' Aydın olmak ' zorunda mıyız?
 

Konuya, son zamanlarda ki bazi iddialara deginerek baslamak istiyorum. Bugun Turkiyede, ozellikle VERİMLİK ARTİSİ’yla ovunen pek cok patron yalan soylemektedir. Cunku VERİMLİK ARTİSİ’nin sebebi, ozeliikle tekstil sektorunde saat basina dusen uretimin artisi degilidir. Bu, sadece 50 yasindan buyuk emekli insanlarin kayit disi calistirilmasiyla da saglanamaz. Once Kayitli calisan genc isciler isten cikartilmakta ve sonra Kayit disi olarak tekrar ise alinmaktadir. Onlarin SSK ve gelir vergisi kesintisi olmaksizin calistirilmaya baslanmasi, resmen gorunen iscilik saati toplamini azalttigi icin, bu durum gostergelere verimlik artisi gibi yansimaktadir.

Üstelik bu insanlar icin, sirketlerinden tek kurus vergi ve saglik sigortasi primi alamayan devlet, bu calisanlarin saglik harcamalarini da bizzat ustlenmekte ve YESIL KART VERMEKTEDIR. Bu bilgi benim icin kulaktan dolma degildir. 25 yasinda tekstil sektorunde kayit disi calisan bir iscinin, kaza sonucu ayaginin kirilmasi sebebiyle, tedavisi icin gerekli, hastane, ameliyat, Platin Civi vb. masraflarin, YESIL KART’tan, yani benim, sizin hepimizin parasindan odendigini bizzat sahit olmusumdur. (Tabii tedavi icin baska caresi olmayan bu insana hak veriyorum) Bu sebeple, AKP hukumetinin iddia ettigi gibi, calisanlar, calisan emekliler, kayit disiligin sorumlusu olarak gosterilemezler. Zaten AKP iktidarinin KAYIT DISILIK VE ISSIZLIKLE mucadelede basarisiz oldugu, bizzat Develet Bakani Ali Babacan tarafindan itiraf edilmistir.

Diger yandan, ‘Belgeli alisveris yapmak bir vatandaslik gorevidir’, ‘KDV pazarligi fis toplatmakla onlenemez. Bir yanda yuzde on sekiz, ote yanda fis toplayarak bir yil sonra alinacak yuzde bes..’ diyerek, gecim sikintisi ceken insanlarin, once kendilerini dusunmek yerine, bir vatanseverlik gostergesi olarak, yabancilardan vergi alinmasindan vazgecen AKP hukumeti icin, karsiliksiz Fis toplamalari da beklenemez. AKP hukumeti vergi iadesini kaldirip, tasarruf ettigi parayi yabanci finans sahiplerine ve isbirlikcilerine aktarirken, bu haksizligi, bir takim hamasi laflarla, geliri azaltilmis, gariban calisana ve emekliye kabul ettiremez.

Ustelik, AKP’nin, vergi almak gibi bir derdi de yoktur. O da Ozal amcasindan ogrendigi gibi, Borc almayi tercih etmektedir. Bilindigi uzere AKP iktidari bir sure once Yabancilarin sagladigi her turlu menkul kazancdan (Hazine Bonosu, Devlet Tahvili, Borsa da Hisse senedi vb.) vergi almaktan vazgecmistir.

Gruba gonderdigim, "DIKKAT..TURKIYE'DE DOLARINIZA % 21 FAIZ ALABILIRSINIZ, Otel odasında bankacılık/Gungor Uras" baslikli mailde, AKP'nin bu milletin parasini, otel odalarinda, yabancilara ve onlarla isbirligi halindeki Turklere peskes cekmesi, onlardan 5 kurus vergi almamasi anlatilmistir.

Eger gercek bir yurtseverseniz, 'Ben aydin degilim' soylemiyle, arastirma, ogrenme zahmetinden kurtulamaz ve tembellige dayali bir kolayciliga kacamazsiniz. Diger yandan, elbette aydinlar Dunyada ki butun bilgileri bilemezler. Cunku, Aydin olmak, statik bir hal degil, bir surectir. Aydinlar, okumaya, arastirmaya, bilmeye onem verip, soylediklerinin dogru olmasini dert edinirler.

Eger, kendimizi, Turkiyede neler olup, bitiyor, ogrenmek ve gerektiginde karsi cikmak gibi, yurtsever bir sorumlulugun, vazifenin emrinde goruyorsak, aydin olmak zorundayiz. Bu durumda Aydin olmak, okuma yazmasi olan her Turk vatandasinin asli gorevidir.

Not: TURKIYE'DE DOLARINIZA % 21 FAIZ ALABILIRSINIZ2 Baslikli yaziyi asagida okuyabilirsiniz.

Turkiye’de Dolariniza % 21 faiz alabilirsiniz.

Sevgili Dostlarim...
Yanlis okumadiniz, Turk Lirasina degil, Amerikan Dolarina.
Cok basit ve siz de yapabilirsiniz. Allah AKP yi basimizdan eksik etmesin: -))
Nasil mi? Bazilariniz hatirlar, bir kac ay once AKP iktidarinin yaptigi duzenleme sayesinde.
Gelin sizde katilin Turkiye'yi soyanlar kervanina, asagida Gungor Uras bu islemi nasil yapabileceginizi anlatiyor.

Otel odasında bankacılık

Bankalar Birliği Başkanı Ersin Özince, bazı yabancı bankaların Türkiye'de bir temsilcilik veya şube bile açmadan 'kayıt dışı' işlemler yaptığını açıkladı.

Özince'yi isyan ettiren sistem nasıl işliyor, anlatalım...
Mısır Çarşısı'nda bir dükkânı vardı. İşleri bozuldu. Banka borçlarını, vergi borçlarını, SSK borçlarını ödeyemez hale geldi. Duydum ki, dükkânını devretmiş. Üzüldüm... Geçenlerde rastladım... Baktım morali yerinde... "Ne iş yapıyorsunuz? " diye sordum. "Hiçbir iş yapmıyorum. Hayatımı yaşıyorum. Bunca yıl üreteyim diye, alıp satayım diye vakit harcamıştım. Meğer hiçbir iş yapmadan da para kazanmanın yolu varmış... Allah yabancı bankacılardan razı olsun" dedi ve de anlattı.

"Mısır Çarşısı'nda dükkân sahibi olmak isteyen o kadar çok insan varmış ki... Dükkânı devrettim. Aldığım parayla borçları ödedim. Elimde 1.5 milyon YTL kadar para kaldı. Bu parayla gene iş mi yapayım diye düşünürken bir dostum uyardı. Enayilik etme bu ülkede iş yapılmaz. Paranı faize yatır, dedi. Beni bir otel odasında, Türkiye'de şubesi olmayan bir yabancı bankanın adamıyla buluşturdu.
Türkiye'de şubesi olmayan yabancı bankaların adamları sık sık Türkiye'ye gelir, parası olanlara, 'paradan para kazanmanın' yollarını öğretirlermiş. 'Benim başım kel mi? ' diye düşündüm ben de 'paradan para kazananların' kervanına katıldım.
Dolara yüzde 21 faiz
Yabancı bankanın temsilcisinin dediklerini yaptım.

· Önce 1.5 milyon YTL mi dolara çevirdim. 1 milyon doları onların söylediği bir bankaya yatırdım.
· Onlar 1 milyon dolar paramı, İngiltere'deki bankalarına yolladılar.
· İngiltere'deki bankada benim adıma dolar hesabı açtılar. Yılda yüzde 5 net faiz veriyorlar.
Bu faizi beyan etmez isem vergi falan ödemeyeceğim. Hesabı Türkiye'de açsaydım faizden yüzde 15 stopaj kesilecekti.
· 1 milyon dolar mevduatımın yüzde 70'i kadar, yani 700 bin dolarlık döviz kredisi verdiler. 700 bin dolar teminat olarak durduğu için ona yüzde 5 faiz vermeye devam ediyorlar. Döviz kredisinin faizi yüzde 6. Açık anlatımıyla, 700 bin dolar krediyi yüzde 1 faizle kullanmış oluyorum.
· 700 bin dolarımı YTL'ye çevirerek bana yüzde 21 faizli Hazine bonosu satın aldılar.

Hazine bonosu da bankada teminat olarak duruyor ama faizi bana işliyor.

Döviz fiyatı artmadığı için yüzde 21 faiz, döviz faizi demek. Açıkçası 700 bin dolarımı yüzde 21 döviz faiziyle değerlendiriyorlar.

· Bononun yılda 147 bin dolar karşılığı var. Bu bonolar

yurtdışından satın alındığı için, yabancıların alımı sayılıyor.

Faizini banka tahsil ediyor. Dolara çevirerek benim hesaba ekliyor.

Bunu beyan etmediğim için vergisini de ödemeyeceğim."

Sistem işliyor
"Maşallah sistem iyi işliyor" diyecek oldum.
"Daha bitmedi" dedi... Bankanın adamı geçen gün beni otel odasına çağırdı.

"İsterseniz bonoların yarısı kadar döviz kredisi daha açalım, onunla da bono alalım"

gibi bir şeyler söyledi. Pek aklım almadı ama, hiç de fena değil... O zaman gel keyfim gel...

Ben yılardır, al sat, insan çalıştır, vergi öde... Boş yere yorulmuşum. Allah yabancılardan razı olsun..."

Dinlediklerime şaşırmadım diyemem...

"İyi de... Parası olanlar, bu yabancı banka temsilcilerini nasıl buluyor? Otel otel dolaşmak mı gerekiyor? Bu işlemleri yapmak için yurtdışına mı gidip geliniyor? " diye sordum.

"Yok" dedi... Onları bulmak için zahmet etmeye gerek yok.Onlar parası olanları buluyor. İşlemler de otel odalarında şipşak yapılıyor."
İş Bankası Genel Müdürü'nün geçen gün basın mensuplarına sözünü ettiği ve de yakındığı işlemler bunlar olsa gerek.
Bir gün bir yerde kendisiyle karşılaşırsam, bu işlemlerin boyutu hakkındaki tahminlerini sorar, merak eden sayın okuyucularıma anlatırım.

 
Toplam blog
: 67
: 4845
Kayıt tarihi
: 11.12.06
 
 

Ayrik otu tohumu ekip, buğday imajinasyonu yaparak, Buğday  hasatı yapabilir misiniz? Her ne ..