Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '12

 
Kategori
Deneme
 

''Baharın gülleri açtı'' Yine şenlendi bu gönül

''Baharın gülleri açtı'' Yine şenlendi bu gönül
 

İzmir’in yoğun temposundan ırağım birkaç gündür. Yollar sakin, trafik keşmekeşi yok. Egzoz dumanları, korna sesleri kaybolmuş. Kentsel yaşama dair hiçbir emare yok. Apartmanların, o beton yığınlarının arasında tek tük gözümüze çarpan erik ağaçlarının, sayısız çoğulluğunda, emsalsiz güzelliklerinin arasındayım günlerdir.

Bahar gelmiş. Rengârenk… Çetin geçen kara kışın ardından, gelin kız gibi nazlana nazlana, süzülerek gelen ilkbaharı teneffüs ediyorum doyasıya. 

Tabiat Ana, tüm cömertliğini sergilemiş insanlığa.

Bembeyaz çiçeklerle taçlanmış ağaçlar. Şeftali baharları pembenin en şahanesini yansıtıyor gönlüne insanın.

Huzur doluyum, dingin ve sakin. Hele deniz, yazdan bile daha duru, daha yavaş. Ne çılgın dalgalar var kıyıyı döven, ne de deli rüzgâr. Martılar bile çığlık çığlığa bağırmıyorlar umarsızca. Sanki bahara hoş geldin, terennümünde her şey.

Baykuşlarım ötüyor günlerdir çatılarda. Yavrulamışlar… Yaşama alışmayı öğretiyorlar minik yavrucuklarına.

Karatavuklar, nesli tükeniyor diyorlar ama onlar yıllardır burada bizlerle yaşıyorlar. Şarkılar söylüyorlar neşeyle… Bir duysanız ne nağmeler döktürüyorlar. Sabahın dördünde başlıyorlar şakımaya. Serçeler, ispinozlar daldan dala seke seke uçuyorlar.

Ve ben, baharın o muhteşem görüntülerini, sonsuza değin ölümsüzleştirmek adına; fotoğraflayabilmek için, çılgın gibi dolaşıyorum, o ağaçtan o ağaca...

Kucaklaşıyorum tabiat anayla...

Kireç taşıyla çizer, kaydırak taşları ile sek sek oynardık çok eskiden…

Ta o yıllara gittim birden…

Çocukluğuma…

Ümitlerle bezeli olduğum gençlik yıllarıma…

Karatavuklarla beraber şarkılar söyledim.

Serçelerle sektim, neşeyle.

Baharla uyanan, yeşeren ümitlerin devamını diledim.

Hayatın gerçeklerinden, bir an için olsun sıyrılıp, umut dolu bir yolculuğa çıktım.

Her gün yeni bir başlangıcı kucaklıyor, her gün Güneş yine yeniden, yeni umutlara doğuyor.

Baharla; güzelliklere, iyiliklere, sağlık ve sevinçlere uzanalım hep birlikte.

… Ve sevgiyle.

 

Ayşen Arslangiray Kura

26 Mart 2012/Kuşadası

 
Toplam blog
: 533
: 1375
Kayıt tarihi
: 14.11.10
 
 

Aydoğdu; kızgın güneşinde Ağustos'un, sararmıştı altın sarısı başaklar. Kırlangıçların göç dansın..