Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '18

 
Kategori
Resim
 

''Benim Resmim Hiç Bilmediğim, Fakat Bulmak İçin İnatla Uğraştığım Bir Yer''

''Benim Resmim Hiç Bilmediğim, Fakat Bulmak İçin İnatla Uğraştığım Bir Yer''
 

SOSYOMATİK / mavi düş 3 kağıt üz. kar.35x25 cm. 2011


"Yetişkinler yolları takip eder,
çocuklar keşfe çıkar."

Neil Gaiman

 

  Başka bir kimliğe bürünebilmek özgürleşmek ve sonu nereye gittiği belli olmayan keşif dolu bir macera yaşamak, bütün bildiklerimi geride bırakarak kendimi yok etmek ve yeni bir kimliğe bürünmek...işte beni resim yapmaya iten şey, başka nerede bu kadar özgür olabilirsiniz, bu yüzdende her seferinde hep bilmediklerimi yapmaya çalışıyorum. çünkü bildikleriniz sizi hep aynı yere götürür, taraf tutar, Evet bütün amacım kendimden kurtulmak, başka biri olup sonu belli olmayan bu serüveni yaşamak.Resim yaparken etrafta kimse olsun istemem, mümkünse ses de olmasın, sadece resim ve ben baş başa, bu benimle resim arasındaki çok özel bir şey bence..  o yüzden yalnız olmalıyız, ve baş başa birbirimizi geliştirmeli, sorgulamalıyız, ona sorular sormalı yanıtlarını aramalıyım, resim ve ben baş başa... birileri olursa onu kıskanırım...

 Resim yapan ne yaparsa yapsın her yeni resminde yeni bir bakış açısı, yeni bir ufuk arayışında olmalıdır, öyle hep aynı şeyleri yapacak iseniz ne anlamı var...

 Kısaca anlaşılır olsun diye şöyle anlatayım, her gün evinizden çıkıp 2 km ötedeki işyerinize gidiyorsunuz, fakat hep aynı yolu ve aynı kimliği kullanıyorsunuz, bu durumda zaten her yeri bildiğiniz için kafanızı bile kaldırmazsınız, oysa hiç bilmediğiniz  bir kimlikle başka biri olabilir ve diğer yolu kullanırsanız her şeye çok dikkatli bakarsınız, çünkü bu yol hem riskli, güvensiz  hem de maceralı, eğlencelidir, başınıza hiç ummadığınız şeyler gelebilir ama işin güzel tarafı da tamda buradadır, tutkuyla daha, daha neler var diye kurcalarsınız, önünüze bir sürü sürprizler çıkabilir, yani yeni yollar keşfetmek....

   Hiç bilmediğiniz bir kimlikle, hiç bilmediğiniz bir yolu, yolları kullanmak ve bilmediklerimi yapmaya çalışmak bu süreç beni resim yapmaya iten şey...

  Resim benim için tutkuyla yeni, yeni yollar keşfetmek işte, ve o kadar çok yol var ki  resimle benim aramda......


Turhan KA. / İzmir.
 

 
Toplam blog
: 11
: 233
Kayıt tarihi
: 16.02.14
 
 

belkide asıl ustalık, her zaman acemi olmayı bilmektir. ..