Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

''Casper bilgisayar'' servis rezaleti!

''Casper bilgisayar'' servis rezaleti!
 

Bir daha mı tövbe!


Bazı televizyon reklamlarını izlerken “Eğitim şart” sloganı ile sona erdiğine tanık oluruz. Ama bunu söyleyen “eğitim şart” cümlesini öyle bir söyler ki eğitimle dalga geçtiğini ;eğitimi alaya aldığını ve ne kadar basite indirgediğini algılarsınız..

Evet gerçekten eğitim şart ! Burada vurgulanan tabi ki Matematik, Fizik, Kimya eğitimi değil;ticari ahlâk eğitimi sözkonusu... Son zamanlarda ülkemizde, bu terimin yani, “Ticari Ahlak”ın çok da anlam ifade etmediğini anlıyoruz.

İnsanlarda, çok kısa sürede köşeyi dönme, çalışmadan üretmeden zengin olma, çok az sayıda insanın yaşadığı lüks ve tantanalı bir hayatı yaşama özlemi , maalesef korkunç bir para kazanma hırsına sebep oluyor.

Bu hırs ticari ahlâkî ve ticarî âdetleri çiğneyip geçiyor.

Ticaretle uğraşan insanlara bakın, bugün piyasalarda karabatak gibi batıp batıp tekrar aynı işi yapan aynı insanları dolandıran bir sürü insan görürsünüz.

Ne hikmetse aynı kişiler piyasaları defalarca dolandırdıkları halde veya ticari ahlâkı bozuk olduğu halde yine aynı işleri yapmaya devam ettiklerini ve hatta itibar gördüklerini biliriz.

Aslında piyasaların bu tür insanları barındırmamaları ve ticari piyasalardan ayıklanmaları gerekir. Çünkü ticari açıdan kötü ahlâka sahip bir insanın zararı sadece kendisine değildir. Bulaşıcı hastalık gibidir.

İster istemez bir kişi yüzünden birçok kişi kötü ahlâk dejenerasyonuna yenik düşer ve istemese de kötü ahlâka alışır gider. Bu tür insanları piyasalar ayıklayamaz ve kanunlarımız ; ticaret hukukumuz da bu tür insanların piyasadan ayıklanması konusunda yeterli değildir... Bu kişilere , ne yazık ki kanunen de bir şey yapılamaz.

Ticarette veya hangi meslekte olursa olsun kesinlikle o mesleğin veya ticaretin ahlâki boyutunun okul yıllarında esas ders olarak anlatılması gerekir.

Hep ülkemize yabancı yatırımcının gelmediğinden, ülkemize yatırım yapmamalarından şikâyetçi oluruz. Hatta hükümetler yabancı yatırımı ülkemize çekmek için özel teşvikler çıkartırlar, onlar için özel kanunlar hazırlarlar ;ama bu konuda hiçbir hükümet başarılı olamamıştır.

Bunun sebebi bence , hükümetlerin uyguladığı yanlış politikalarla ilgili olsa bile, esas olan ülke insanımızın uluslararası piyasalardaki ticari ahlâklarına ilişkin kötü ünvanlarının ağır bastığıdır.

.........

Şimdi sadete gelelim.

Casper isimli bilgisayar firmasından aldığım ve henüz iki yıllık garanti süresini tamamlamayan bilgisayarımda sorunlar yaşamaya başlamıştım.

Bilgisayarımın hoparlörlerinden ara sıra düdük sesi geliyor ; CD kapağı açılmıyor; internete de giremiyordum.

Geçen hafta, bilgisayarımı yüklenip İzmir-Aliağa'daki CASPER servisine teslim etmiştim. İki gün sonra ''Tamam, gelin alın !'' dediler.

Eve gelip de bilgisayarımı çalıştırdığımda, CD kapağının halen çalışmadığına, ses kartının yanmış olduğuna, bilgilerimin yedeklenmediğine tanık olmuştum.

Yani sadece'' internete girememek ve CD kapak sorunuyla'' gittiğim CASPER servisi, sağlam olan ses kartımı da bozduğu gibi, tamir olması gereken CD kapağını onarmadan ;bir de bilgilerimi tamamen silerek, yedeklemeden ''Kaş yaparken göz çıkarmış'' ;hatta ''Dimyat'a pirince giderken evdeki bulgurdan da olmuştum.''

Bir de ''Zeytinyağı gibi su üstüne çıkarcasına'', yüzsüzce: ''Sizin ses kartınız yanık çıktı !'' demezler mi ?

Bangır bangır müzik dinlediğim bilgisayarım serviste, sanki korkudan küçük dilini yutmuştu !

CD kapağının tamiri için, koca bilgisayarın İstanbul'daki genel merkezlerine gitmesi gerekiyormuş ! Kargo masrafı bana aitmiş... Bozdukları ses kartının masrafı da benden !(Meyveler yan masadan) Rezalete bakın! Satarken ''kırk cilve yapanlar'' şimdi, ''Yan çizmeye başlamışlardı.''

Tüketici bilincinde olan bir kişi olarak Casper genel Müdürlüğü'ne yolladığım şikâyet ileti'me gelen yanıtta:''Sorununuzla en hızlı biçimde ilgilenilecektir !'' denmesine rağmen üç gündür ''Tık yok !''

Tabi haklarında yasal işlemleri başlatmış bulunuyorum. Kiminle dans ettiklerini öğrenecekler !

MB Blog'da yazmanın sorumluluğuyla (Araştırıcı, sorgulayıcı gazetecilik anlayışıyla :))) ve bu tür problemli şirketlerin ''İpliğini pazara çıkarmak gerekir '' düşüncesiyle , bu konuyu sizlerle paylaşmak istedim.

İnternette yaptığım araştırmalar sonucunda, benimle aynı sorunu yaşayanların sayısının bir hayli fazla olduğuna tanık oldum. http://forum.daskhardware.com sitesinden aldığım bazı CASPER şikâyetlerini, yorumsuz ve düzeltme yapmadan tıpkısıyla aşağıda yayınlıyorum.

(Bozuk olan yazım kuralları metinler , özgün delil olarak kullanılacağından tarafımdan düzeltilmemiştir.)

..........


''Tarih:Ekim 31st, 2008 - 04:23
''BEN DE CASPERZEDEYİM... ŞU AN 2200 YTLLİK NOTEBOOK DOLAPTA DURUYOR. ALALI 6 AY OLDU BİR KERE DEĞİŞTİRDİLER. BUNUN DA EKRANI GİDİP GELMEYE BAŞLAMIŞTI. ŞİMDİ TAM GİTTİ !..BİR KERE DAHA CASPERIN TEKNİK SERVİSİYLE UĞRAŞIP HAYATIMDAN 10 YIL KAYBEDECEĞİME İLK SEFERİNDE MAHKEMELİK OLMUŞTUK... NOTE-BOOKU ALDIĞIMIN ERTESİ SABAHI GÖTÜRMEME RAĞMEN DEĞİŞTİRMEDİLER.

BİR DE FABRİKA HATASI OLMASINA RAĞMEN EKRANIN ORTASINDA ELMA BÜYÜKLÜĞÜNDE KARARTI VARDI. NEYMİŞ ?.. BÖYLE KULLANILABİLİRMİŞ!.. HERNEYSE ŞİMDİ TAM MORTU ÇEKTİ !..CASPER DA RAHAT BEN DE RAHAT... ALLAH'A HAVALE EDİYORUM VE HARAM ZIKKIM OLSUN DİYORUM VERDİĞİM PARALAR HARAM OLSUN!DEVAMEDİYOR HALEN!..''

Tarih:Eylül 26th, 2008 - 20:45

''Arkadaşlar ben de önceden Casper markasını seven bırıydım alıp kulandıgımdan cook yanıldıgımı gordum. Bılgısayarım daha 6 ay oldu alalı 3 sefer format cektım yıne de cook yavaş suruculerı ınt ındırmeye calısıyorum cogu hata verıyor anlayacagınız Casper markadan uzak olunuz...''

Tarih:Eylül 2nd, 2008 - 10:03

''Arkadaslar öncelikle herkese selamlar casper laptoptan söz acmissiniz bende bir casper nirivana kulanicisi olarak yorum yapayim dedim.
Arkadaslar ilk öncelikle laptop hakkinda sunu söyleyecegim ben casper laptopu aldigimda fazla arastirmadim Casper Türk yapimi bir laptop dedim en azindan türkiyede montaji yapiliyor ve arkadaslar ben bu kadar rezalet bir laptop daha görmedim neden mi? İste nedeni…
Aldim eve geldim 2 ay kadar süper calisti sonra birden mavi bir ekran geldi ses karti sorunu verdi driver falan cözüm degil dedim servisin isi gönderdim 1 ay sürdü geldi ses karti sorun cikarmis yapmislar Allah (cc) yapisi degil ya dedim olur aradan 4 ay gecti hoparlörün birinden ses gelmiyor dedim servise gönderdiler hoparlör patlamis sanki hoparlöründen cok ses geliyor ya arkadasin patlamis 1 aydaha gitti benim casper nirivana dostum dedim olur yapildi geldi neyse aradan bir kac ay gecti ben isvecte bir evlilik yaptim ve isvece geldim gelirken de laptopumu yanimda götürdüm yine ayni sorun hoparlörün birinde cizirti basladi sonra ses gidip gelmeye basladi ve simdi tüm gitti burada yaptirmak 100 euro garantisi dolmadi ama burada teknik servis te yok simdi tek hoparlör calisiyor. Casper alacagim diyen arkadaslara derim ki almadan siz yinede bir düsünün eger sorunlarla ben ugrasirim diyorsaniz alin ama sorunlarla ugrasamam ben kulanmak istiyorum derseniz siz bilirsiniz derim arkadaslar üzerindeki ses karti cok b….tan.''
yorumsuz:
Tarih:Ağustos 16th, 2008 - 22:02

''Casper Nirvana laptop aldım eve geldim ılk aldıgım andan ıtıbaren cam çalısmadı hadı belkı guncelleyınce gecer falan dedım olmadı aldıgım yere göturdum tekrar kurdular busefer ıyıce yavasladı cıhaz, cam yıne aynı ve msne gıremedım sorun vıstadanmıs öle dedıler böle sacmalık olurmu sizce? madem vistada sorun casper neden ustunde vista kurulu cıhaz satıyor casperden memnun değilim...''

..........

Ve daha neler neler...

Bu konuda yaşadıklarınızı yazarsanız, kanayan bir yaranın onarılmasına yardımcı olabilirsiniz inancındayım.

''Sustukça sıra herkese gelecektir !''

Kimse meydanı boş bularak hukuksuz işler yapmamalıdır. Bu ülkenin duyarlı insanları da var !

Saygılarımla...

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..