Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '10

 
Kategori
Siyaset
 

''Demokrasi ve Özgürlüğün Kıymeti''

''Demokrasi ve Özgürlüğün Kıymeti''
 

Eşitlik


- Kimse demesin ki bana lazım olmaz, birgün hakta hukukta herkese lazım olur. İki kere ikinin dört ettiği gibi. İhtiyacınız olduğunda, karşınızda dikta bir rejimle karşılaştığınızda, derdinizi anlatamazsınız. Özgür olduğunuzu, özgür yaşadığınızı zannedersiniz. Ağzınızı açıpta geçinemıyorum, maaşıma zam istiyorum deme lüksünüz olmadığını işte o zaman anlarsınız. Karşınıza despot yöneticiler çıkar, söylediğinize bin pişman ederler. Ne sendikanız vardır, ne grev hakkınız.

- Sizi yönetenlere karşı, yazılı ve görsel basında tenkit etme lüksünüzde olamaz, editörler anında müdahale ederler, yazınızı yayınlamak şöyle dursun, anında hakkınızda suç duyurusu yaparlar. Velhasıl derdinizi anlatamazsınız. Dikta rejimlerinde alır götürürler, ne avukat bulabilirsiniz nede mahkemeye çıkarılmayı bekliyebilirsinz.

- Nazi Almanyasından Bir örnek; Papaz Martin Wiemöller'in günlüğünden.'' Önce sosyalıstleri topladılar, sesimi çıkarmadım; çünkü ben sosyalist değildim.Sonra sendikacıları topladılar, sesimi çıkarmadım; çünki sendikacı değildim. Sonra Yahudileri topladılar, sesimi çıkarmadım; çünkü Yahudi değildim. Sonra beni almaya geldiler, benim için sesini çıkaracak kimse kalmamıştı.''

- Onun için herşeye rağmen, haktan, hukuktan vazgeçemeyiz. İnsan hak ve özgürlüklerini özümlemiş, Laik ve Demokratik rejimler insanı yükseltir, yüceltir...

 
Toplam blog
: 465
: 1550
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Çevreye saygı, insanlık görevi olarak algılanmalıdır. Bankacılık ve finans yöneticiliği  uğraşım ..