Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '09

 
Kategori
ÖSYS
 

* Dene-me sonuçlarını değerlendir-me…!

* Dene-me sonuçlarını değerlendir-me…!
 

ÖSS için son dönemece girdik. Bu dönemde deneme sınavları oldukça önemli bir yer kaplıyor.

Bu dönemeçte, son otuz güne kadar, haftada bir deneme yapmak(dershane ve diğer girdiğiniz denemeler hariç) sizin sınav tekniklerine hakim olmanızı, performansınızı ciddi oranda artırmanıza yardımcı olacaktır.

Denemelerin bu kadar önemli olduğunu bizde biliyoruz diyen iç seslerinizi duyar gibiyim… Ancak her öğrencinin takıldığı nokta değerlendirmeyi nasıl yapalım sorusu olacaktır.

En önemli kural realist ve mantıksal olmaktır. Duygusal değerlendirmeler bizi yanıltabilir.

Denemelerde bakmanız gereken en önemli yer:

Bildiğimi yapamıyorum?

İhtimal sebebler

Dikkat problemi

Bilgi sorularında iki şık sorunu

Soruya doğru şekilde yaklaşamama

Zaman hataları

Kodlama teknikleri

Psikolojik durum

Bilgiyi kullanamama

Denemeleri en iyi analiz etmenin yolu; toplam net sayısından daha çok, her bir ders için doğru, yanlış ve boş grafiği oluşturmaktır.

Hangi konularda iyisiniz, hangi konuları biraz daha geliştirmeniz gerekiyor tespit ederseniz denemelerdeki asıl amaca yönelik bir çalışma yapmış olursunuz.

Hangi konularda netleriniz eksik ise o konulura daha fazla zaman ayırın. Ayrıca hiçbir konudan korkmayın. Diğer konuları nasıl anlıyorsanız o konuyu da anlayabileceğinizi düşünün.

Anlamadığınızı düşündüğünüz konuda ya bilgi eksikliğiniz vardır ya da bilgileri uygun bir strateji ile sıralamamışınızdır. Yani zihninizde o konuyla ilgili ya bir boşluk vardır ya da bir karmaşa vardır, yani net değildir.

Denemeleri değerlendirirken konu odaklı analiz yapın. Çalışıp tekrar ettiğiniz konulara özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Denemelerin en can alıcı noktası burasıdır. Çünkü ÖSS ve SBS sınavları konu konu odaklanarak kazanılır.

Ve bu sınavlar, bilginizi ölçmekten daha çok; bilginizi kullanma becerinizi ölçer.

Denemeler, bir geri dönüşümdür. Bir konuyu çalışmamış ve tekrar etmediyseniz o konuda istediğiniz netleri çıkaramamanız normaldir.

Sonucun size söylediği uyarı şudur: Bu konuyu zaten yeterince çalışmamıştın ve tekrar etmemiştin bu nedenle, bu kadar net yapman doğal. Bunu tespit ettik. Bundan sonra bu eksik olduğun konulara çalış ve tekrar et ve soru çöz.

Denemelerde karşımıza çıkacak en önemli sorun

Denemelerdeki en önemli sorun; çalışıp tekrar ettiğiniz bir konudaki soruları yapamamaktır. İşte dananın kuyruğunun koptuğu nokta burasıdır.

Eğer böyle bir sorun yaşıyor da bunu tespit etmediyseniz denemelerin en büyük faydasını kaçırıyorsunuz demektir.

- Tekrar ettiğiniz halde düşük net yapma sonucu size şunları söyler;

- Konsantrasyonun iyi düzeyde değildir.

- Konuları kafanda oturmamış eksiklikler var.

- “Konuları anladım” diyorsan; o zaman bilgini sınava aktarmada ; soruda kullanmayla ilgili bir problem sözkonusudur. Bunu çözmenin yolu bol soru çözmek. Çıkmış ÖSS sorusu sana ilaç gibi gelecektir.

- Önemli sorunlardan biride aşırı detay çalışmak veya hızlı çalışmak.

- Aşırı detay çalışmak yavaş çalışmak anlamına gelir. Senden istenmeyecek ayrıntılara dikkat etiğin için yapamıyorsun demektir.

- Hızlı çalışmak demek konuyu çok yüzeysel çalışmak, anlamadan geçmek demektir. Bu durumda yavaşla yavaşla ….

Genellikle en son çalıştığınız konularda iyi olduğunuzu, önceden çalıştığınız derslerde veya konularda istediğiniz verimin düşebileceğini görebilirsiniz.

Bu gayet normaldir, tekrar alışkanlığınızın yerleşip yerleşmemesine paralel olarak neyleriniz artar veya azalır. Genelde sınavdan önce tekrar edilen konuların soruları yapılır, uzun süre önce tekrar edip diğer konuların soruları çözülmez.

Kendini kendinle kıyasla

Sınav değerlendirmelerindeki en büyük sorun başkaları ile kıyaslamaktır.

Kendinizi başkaları ile kıyaslarsanız; kendinizde bir özdeğer sorununun oluşmasına neden olursunuz. Ayrıca başkaları ile kıyas sonucunda hırs meydana gelir. Oysa gerek bu tür sınavlar için, gerekse yaşamımızın diğer alanlarında hırs insanı olumsuz etkiler. Hırsın artmasıyla kıskançlık ve nefret meydana gelir. Hırs değil, azim insan için faydalıdır.

Bir önceki deneme sınavındaki performansınız ile şimdiki performansınızı kıyaslayın. Başlarken nerelerdeydiniz, şimdi neredesiniz? Daha iyi olmak için neler yapmalısınız?

Bu konuda, ne yazık ki öğrencilerin birbirlerini arkadaş gibi değil de rakibi gibi görmeleri sonucunda daha küçük yaşta kıskançlık, çekememezlik, haset, kin, nefret gibi duyguları acımasızca gösterdiklerine tanık oldukça bu çarpık eğitim sisteminin geleceğimizin insanlarını, duygusal zeka açısından ne derece tehlikelerle karşı karşıya getirdiğini büyük bir üzüntü ile görmekteyim. Çünkü, aynı sınıf ortamında başka birinin başarısızlığı, stresi, mutsuzluğu, depresyonu bir başkasını nasıl sevindirebilir? Bu duygu nasıl bir duygudur?

Ne yazık ki bizim çocuklarımız bu duygularla yetişmektedir.

Buna bir de ailelerin çocuklarını bir yarış atı gibi görüp başkalarıyla kıyasıya karşılaştırmaları da eklenince ortaya “Başkalarının başarısızlığı benim mutluluğumdur” düşüncesinde olan insanlar çıkmaktadır.

Hırslı değil azimli olun. Azim size hep güzel duyular kazandırır hem de başarının kapısını aralar.

Hep kendinizin en iyisi olun.

Ve olabileceğinizin en iyisi olun.

* Yazıda alıntılar mevcuttur.

 
Toplam blog
: 7
: 1339
Kayıt tarihi
: 01.04.09
 
 

1977 dünyaya gelmişim. Tarih bölümü mezunuyum. Eğitim dünyasına girer girmez bazı şeylerin değişme..