Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '07

 
Kategori
Dostluk
 

" Deniz olunmalı oğlum, bulutuyla, gemisiyle, balığıyla, yosunuyla"

" Deniz olunmalı oğlum, bulutuyla, gemisiyle, balığıyla, yosunuyla"
 

Dünyada neyin çok daha önemli olduğu kestiremez insan… Kimi zaman aile der kimi zaman aşk der… En iyi dostum, arkadaşım, sırdaşım, sevdiğim, pembe kazağım, mavi hırkam der… Olmadı yalnızlığım, kalabalıklar içindeki suretim, sessizliğim, sesim der… İnsan kendi için önemli olanın sürekliliği olmadığını anlayamaz… Sürekli değildir o mutluluk ama o anın sevincini, mutluluğu sürekli olan bir olaydan çok daha güzeldir… Bazen de öyle mutluluklar yaşarsın ki; tarifi imkânsız bir huzur dolar içine… Dünya üzerinde yalnız olmadığını anlarsın… Umudu çağırır senin için, masmavi satırlarıyla huzuru doldurur içine… Yağmurlu bir günün ardından güneş olur sabahına… Bazen öyle dostları olur ki insanın; içine mutlulukla beraber; gökyüzünü, huzuru, masmavi denizin köpük köpük dalgalarını yerleştirir… Hayat böyledir işte… Tuhaf ama çok çok güzel….

Eline pamuk şeker verilmiş küçük bir kız çocuğuyum şimdi… Elime, yüzüme, yüreğime mutluluk bulaştı… Ben hüzünlerin içinde kaybolurmuşum, karamsarmışım, dünyaya siyah bir pencereden bakarmışım, ağlarmışım, kederlenirmişim, üzülürmüşüm diyenlere sesim geliyor mu? Elime, yüzüme, yüreğime mutluluk bulaştı… Sesime neşeli bir şarkının ezgileri yapışıp kaldı… Duyuyor mu herkes? Bu sabah dünyanın en güzel, en mutlu ve en huzurlu insanı benim… Çünkü duygularıma, hayatıma, günüme canım dostumun kelimeleri karıştı…

Öylece bakakaldım kelimelere… Onlarsa hiç durmadı… Yüzüme, içime, aklıma, ellerime, gözlerime döküldüler… Kocaman bir gülümseme, güzel bir huzurla ışık oldular… Ben bu sabaha maviş bir çocuk mutluluğu ile başladım… Hep öyle kalsın sana ve bana… Dostluğumuz daim, hayatımız umutlarla, şiirlerle ve mutluluklarla dolsun…


“Denizin üstünde ala bulut
yüzünde gümüş gemi
içinde sarı balık
dibinde mavi yosun
kıyıda bir çıplak adam
durmuş düşünür.

Bulut mu olsam,
gemi mi yoksa?
Balık mı olsam,
yosun mu yoksa?
Ne o, ne o, ne o.
Deniz olunmalı, oğlum,
bulutuyla, gemisiyle, balığıyla, yosunuyla.” (1)

Deniz olunmalı en güzel mavileri almalı, en güzel umutlarla beslenip, en huzurlu yerlere akmalı… Deniz olmalı sevgili dostum; güne, hayata, dünyaya masmavi bakabilmeli…

Not: Beni bugün inanılmaz bir mutluluk ve huzurla sevindiren canım dostuma armağanımdır…


Fotoğraf : Recep Güleç
Şiir : Nazım Hikmet

 
Toplam blog
: 194
: 1525
Kayıt tarihi
: 04.08.06
 
 

1981 yılında aslında istenmiyor olsam da geç alınan karardan dolayı hayattayım:)) Haritacıyım ve işi..