Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '08

 
Kategori
İlişkiler
 

''Eğer bir gün hayatıma ihtiyacın olursa gel ve al onu''

''Eğer bir gün hayatıma ihtiyacın olursa gel ve al onu''
 

FotoKritik


''Çehov'un Martı piyesinde genç bir kız aşık olduğu yazara, kitabının adı ve bir sayfa numarası yazılı olan madalyon hediye eder. Yazar madalyonda yazılı sayfa numarasını açıp baktığında
'' Eğer bir gün hayatıma ihtiyacın olursa gel ve al onu'' yazdığını görür.''

Cümlenin gücünün büyüklüğünü hissedebiliyor musun?
İlk duyduğumda tıpkı yazarın ki gibi benim de yüreğimi dağladı. Kendi hayatını feda edecek kadar çok sevmek birini.
Aslında hiç yabancısı olmadığım duyguları anlatan bir cümleydi. Zaman zaman bende kurmuşumdur buna benzer cümleler sessizce, ama hiç bir zaman duyan olmamıştır. Kendi içimde kendimce saklamışımdır.

Düşündüm de;
Bir gün bende sana söylesem böyle bir söz tepkin ne olurdu?

''Eğer bir gün hayatıma ihtiyacın olursa gel ve al onu''

Önce sessiz kalır,
sonra teşekkür eder
ve gülümserdin:)

Ama bu gülümseyiş çaresizliğime olan bir gülümseyiş olurdu sanırım.
Ben hissederdim söylediğim cümlenin senin tarafından hafife alınıp küçümsendiğini ama hissetiğim şeyler beni bu durumdan vazgeçirmezdi yine de.

Kaç erkek veya kadın vardır bu cümleyi duymak isteyecek ve hayatta kaç kez, kaç kişiye böyle içten ve samimi söylenebilirdi bu cümle. Neden istenmez ve neden yüreğe dokunmaz böyle bir cümle anlayamıyordum...

Aslında biliyordum...
Sen karanlığın içinden çıkıp, yalnızca benle sevişmek ve daha sonra tekrar o bilinmezliğe dönmek isterdin. Hiç bir zaman benim, ne duygularımı, ne düşüncelerimi, ne de hayatımı bilmek isterdin. Bazı zamanlarda ise kendimi, onursuz, küçümsenmiş, aldatılmış, hırpalanmış hissettirirdin. Ben yinede sen derdim arsızca onursuzca...

Böyle tuhaf bir durum işte...

Sen beni gördüğünde böyle düşünür, ama ben seni gördüğümde sırf sevişmek olarak algılamazdım. Bana davranılana karşılık, kendimin bu hallerinin ne olduğunu bir türlü çözemezdim.
Bir kitapta okumuştum, insanın içinde bir parçası kayıpmış ve bu boşluğu doldurmak için çabalarmış. İnsanın içinde ki bu boşluk kimi zaman iyi insanlarla, kimi zaman kötü insanlarla tamamlanırmış ve bir çok kişi de kendini mutlu edecek insanı değil, kendi eksikliğine denk gelecek mutsuzluklar yaşatacak insanı bulurmuş.

Bu şekilde iki zıt ucu aynı anda tutabilen ben, hayatın tüm enerjisini, tüm yeniliklerini, bazen olumlu, bazen de olumsuz bünyemde barındırabiliyorum anlayacağın.

İşte bağımlılık yaratan ve bu cümleyi söyleten duygu da bu sanırım...




Dipnot: Esinlenme ''İçimizde Bir yer''

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..