Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '06

 
Kategori
Eğitim
 

''Eti senin kemiği benim'' devri bitti!

''Çocukken köyde diğer çocuklara karışmayan, kavga etmeyen biriydim. Bir gün şehre misafirliğe gittik. Komşu çocukları sinemaya gidiyorlardı ve beni de davet ettiler. Gittik. Film dövüş filmi idi. Dövüş sahnelerinden çok etkilendim. Köye gittiğimde filmden öğrendiklerimi uygulamaya başlamış ve diğer çocukları dövüyordum. Müthiş bir şeydi. Çok zevk alıyordum.''

Okulda kayıtlar yapılırken velilerden biri ''Hoca al bu senin. Artık ne yaparsan yap. Eti senin kemiği benim'' diye söze başlamıştı. Yıl boyunca artık bu veliyi görmemiştim. Nisan ayında sözünü ettiğim öğrenci odama gelmiş, babasının kendisini sevmediğini, kendisiyle hiç ilgilenmediğini belirtmişti. Babayı çağırıp görüşmüştüm. Delikanlı ile ilgilenmesini, delikanlının ergenlik döneminde olduğunu dolayısıyla birtakım sorunlar yaşayabileceğini dile getirmiştim... Baba ''Hocam biz babamızda böyle görmedik. O da bizimle ilgilenmezdi'' şeklinde konuşmuştu.

Evet…

Günümüzde maalesef öğretmenlerin öğrenciler üzerindeki etkisi gittikçe azalıyor. Elbette bunun birçok sebebi var. Artık, günümüzde anne babaların çocuklarıyla daha fazla ilgilenmesi gerekiyor.

Bu yazıyı yazarken televizyonda haberler vardı. Haberde 15 yaşındaki bir gencin teyzesinin iki kızını öldürdüğü söyleniyordu. Ve buna benzer haberleri hemen hemen her gün işitiyoruz.

Anne babalara çok şey düşüyor. Anne abalar çocuklarıyla çok yakından ilgilenmek zorundalar. Anne babalar onların eğitim öğretimiyle ilgilenirken kendilerini de eğitmek ve öğrenmek zorundalar. Her gün medyada binbir türlü olumsuzluğun çocukların beynine pompalandığı günümüzde ''Eti senin kemiği benim'' dönemi bitmiştir.

''Değeli anne babalar! Lütfen çocuklarınızı sevin. Onları sevdiğinizi sözcüklerle ifade edin. Sizden hep sevgi sözcükleri işitsinler. Hata yapsalar da onları sevdiğinizi belirtin. Onların hep eleştirmeyin. Onların olumlu yönlerini olumlu cümlelerle dile getirin. Onlara kızmayın. Hata yaptığınızda onlardan özür dileyin. Onların arkadaşlarını tanıyın. Arkadaşlarını eve davet edin. Bu hem onlara değer verdiğinizi gösterir. Hem de arkadaşlarını tanımanıza sebep olur. Dahası arkadaşlarının ailelileriyle de tanışın.''

''Lütfen sayın anne babalar! Televizyon ve internetin olumsuz etkilerinden çocuklarınızı koruyun. Bir film veya program çocuklar için zararlıysa siz de izlemeyin.''

''Çocuklara öğretirken, önce kendimiz öğrenelim. Çocukları eğitirken, önce kendimizi eğitelim'' Ne dersiniz…

 
Toplam blog
: 23
: 1432
Kayıt tarihi
: 08.12.06
 
 

1976 yılında Elazığ'ın Baskil ilçesinin Beşbölük Köyünde doğdu. İlköğretimi Baskil Yatılı İlköğre..