Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ekim '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

''İyi'' olmak...

''İyi'' olmak...
 

İyi insan olmak, iyi insan olarak anılmak herkes tarafından istenen bir sıfattır. Bir insana en son görev yerine getirilirken, hoca sorar ‘’merhumu nasıl bilirdiniz?’’, cemaat cevap verir hep bir ağızdan ‘’iyi bilirdik’’. Bu herkese söylenir sanıyorum, son görev olarak; yürekten olmasa bile söylenir. Artık o kişiyle işi bitmiştir çünkü çoğu kişinin (mirasçılar hariç).

İyi insan olmanın ölçüleri nelerdir diye düşündüm durdum, uzaktan tanıyan birinin bu yargıyla yaklaşmasının ardından. İnsanları neye göre iyi ya da kötü diye ayırırız?

Kişisel davranışlar önemlidir. Bize, bizim istediğimiz gibi davranan, duymak istediğimizi söyleyen, bizim gibi düşünen ve davrananlar iyidir deyiveririz en basit genellemeyle. Yani bize benzeyen insanlar iyidir. Peki bizim iyi olduğumuzu kim tescil etti ki?

Ya da kabul görmek için toplum içinde, ‘’iyi gibi görünmek’’ de bazen çok kolay olabilir. Sonuçta karşımızdaki bizden ne istiyorsa onu verdiğimizde iyi oluyorsak, bu bir oyunsa; kolaydır, çözebilenler için.

Karşılık beklemeden, sonuç istemeden, zarar vermeden yaşamaya çalışmak nereye girer acaba. Bir sıfat peşinde koşmadan; iç sesine uyarak ve sadece o sese hesap vererek yaşamaya çalışmak…

Vurmadan, kırmadan, benim gibi değilsen sen kötüsün demeden; cahilse alay etmeden, küçümsemeden, eleştirirken hakaret etmeden yaşamaktır belki de iyi olmak. Yaptığı işi, eylemi, söylemi iyi-kötü karşılaşması beklemeden yapabilmektir. İyi olmak için zorlamaya girmeden, bazen de gözlerini kapatıp tarafsız olarak yargılamaya çalışan bir kadı olmaktır, haksızlık yapmak en büyük korkusu olan.

Ama hiçbir insan sadece iyi ya da kötü olamaz ki. Sadece bir taraf belki biraz daha ağır basar. İnsanoğlu mutlaka hata yapar bir yerlerde, birilerinin ya da kendisinin kötü diye nitelendirebileceği. Şeytan ve melek değildir yani hiçbir insan. Saf ve duru bir iyilik, ya da cehennem alevi gibi kavuran kötülük hangi insana ömür boyu yapışıp kalır ki.

Yaşanmaz oldu bu dünya kötülerin yüzünden diye sızlandığımız en kötü günlerde bile, ben hala bu dünyada iyi insanların kötülerden daha fazla olduğuna inanıyorum. İyiliğin görmezden gelinip yerlerde süründüğü zamanlarda bile mutlaka galip geleceğine inanıyorum. Belki çok safça, çocukça gelecek bu düşünceler size ancak buna gerçekten inanıyorum.

Hatta kötülerin ve kötülüklerin de olması lazım bana göre, ki iyiliğin ne olduğunu anlayabilelim.

Yanımızda, yakınımızda sadece bizim için değil, toplum için de iyi olan insanların olması dileğiyle…

 
Toplam blog
: 240
: 1628
Kayıt tarihi
: 18.08.06
 
 

Zamandan şikayet ederken, ne kadar hızlı aktığını fark edemeden geçmiş yıllar. Kırklı yıllar, kır..