Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '12

     
    Kategori
    Eğitim
     

    ''Öğretmenler, yeni nesil sizlerin eseri olacaktır'' esiri değil!

    Bir öğretmen, öğrencinin hayatında dönüm noktası olabilir. İyi ya da kötü yönde. Lise 1. sınıf öğrencisiyim. Başka şubedeki hasta bir arkadaşımız ağlayarak sınıftan içeriye girdi. Derdini ve üzüntüsünü ifade ettiği şu sözler aklıma geldikçe hala üzülüyorum. ''Biyoloji dersinde hareket konusunu işliyorduk. Hoca, uyurken hareketsiz kaldığımızı söyledi. Bende 'Uyurken yan döneriz, ayağımızı bacağımızı hareket ettiririz. Bunlarda harekete girer.' dedim. Bana 'Ondan mı böyle kilolusun?' dedi. Hasta olduğumu ve bu nedenle kilo aldığımı söyledim. 'Sen öl o zaman. Bu şekilde yaşayacaksan hiç yaşama. Hayatın senin için bir anlamı olmamalı.' dedi ve sınıfta beni küçük düşürdü. ''Evet sevgili okurlarım. Bir eğitimcinin öğrencisine hayatta dış görünüşten daha önemli şeyler olduğunu, özgüveni ve kendisiyle barışık olması gerektiğini öğreteceği yerde söylediği bu sözler, öğretmenlik mesleğinde eğitimcilerin daha özenle seçilmesi gerektiğini Eğitim Fakültesi'ni bitirmekle tam anlamıyla öğretmen olunmadığını psikolojinin ve kişiliğin ön planda tutularak daha az fakat daha öz öğretmenler yetiştirilmesi gerektiğini görüyoruz. Belki böyle olursa bu kadar açıkta öğretmen kalmaz da öyle değil mi? Öğretmen bu kadar kolay olunmamalı. Aslında  ülkemizde eğitime verilen değer buradan da anlaşılıyor. Yeni nesilin kendine güvenen,akıllı,özgüven sahibi olmasını değilde takıntılı ve kompleksli olmasımı amaçlanıyor? Bilemiyorum. Yeni nesili eleştiren ve aslında eleştirilmeyi hakeden öğretmenleri düşündüğümde Mustafa Kemal Atatürk'ün şu sözünü hatırlarım.''Öğretmenler, yeni nesil sizlerin eseri olacaktır.''  

    Fakat şunu da belirtmek isterim ki not kaygısı yüzünden öğretmenlerinin sözlü ve fiziksel şiddetine boyun eğen yeni nesil, öğretmenlerinin ESERİ değil, ESİRİ olmuştur!

    (Bana sanatı, okumayı, tarihimi sevdiren ve içimdeki okuma ve yazma aşkını ortaya çıkaran tüm öğretmenlerimi ve oturmasıyla, kalkmasıyla, konuşmasıyla, eğitimiyle, kişiliğiyle, hanımefendiliği/beyefendiliğiyle her zaman örnek olmuş değerli tüm öğretmenlerimi tenzih ediyor hepsine saygılarımı iletip ellerinden öpüyorum.) 

     
    Toplam blog
    : 1
    : 1841
    Kayıt tarihi
    : 29.09.12
     
     

    1998 doğumluyum. İzmirliyim. Sultanahmet Suphi Paşa Anadolu Ticaret Meslek Lisesi'nde Muhasebe ve..