Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '07

 
Kategori
Ankara
 

“ Sıfır nokta bir” diye başlayalım

“ Sıfır nokta bir” diye başlayalım
 

Ankara’da akşama doğru başlayan fırtınanın ardından akşam saatlerinde yağmur yağmaya başladı. Son günlerde az az yağmurlar yağdıkça bunlara “0.1 yağmurları” diyorduk aramızda şakalaşarak. Haftalardır Ankara’nın barajlarındaki su seviyesi sıfır olarak açıklandığı halde sular akmaya devam ediyordu. Ancak ciddi endişelerimiz oluyordu.

Bu akşam çok güzel yağmur yağıyor ve sürekli esen rüzgar camlara yağmuru taşıyor. Akşam eve gelirken sokaklar küçük dereler haline gelmişti. Böyle sürerse “bu akşam 0.1 değil 1.0 yağmurları olur” diye düşünürken merdivende ışıklar yanmayınca anladım apartmanımızda bir elektrik arızası olduğunu.

Perdeleri açtım, camlara vuran yağmur damlaları dışarıdan gelen ışıkların yansımasıyla çok güzel görünüyor. Ben de olamayan ancak başka pencerelerde görünen ışığa kıskanarak bakarak bilgisayarımın başına oturdum. Bilgisayar bana 3 saat izin verecek, hala düzelmemiş olursa uyuyacağım.

Ben de bir çoğumuz gibi “Sıfır nokta bir” diyorum, oysa Türkçe’mizde doğrusu “sıfır virgül bir” şeklinde olması gerekiyor. Bilgisayarlar yazılımlarının henüz dilimize uyarlanmadığı zamanlarda zorunlu olarak virgül yerine nokta kullandık ve bu alışkanlığı değiştirmek kolay olmuyor.

İngilizce’de tam olmayan sayılarda “.” kullanılırken, bizde “, ” kullanılır. Çok rakamlı tam sayıların kolay okunur olması için üçer rakamlı gruplara ayrıldığında, bunun için İngilizcede “, ” bizde ise “.” kullanılır.

“Sıfır nokta bir” diye başladım, hala elektrik gelmedi, bilgisayarım da pil uyarısı vermeye başladı. Pencereden dışarıya daha dikkatli baktığımda arızanın yalnızca bizim apartmanda olmadığını farkettim, başka karanlık apartmanlar da var. Yağmurun sesi geliyor dışarıdan.

Ankara 10 Kasım 2007

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..