Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '07

 
Kategori
Sinema
 

" Sizin Hiç Babanız Öldü mü? "

" Sizin Hiç Babanız Öldü mü? "
 

“Sizin hiç babanız öldü mü?
Benim bir kere öldü kör oldum,
Yıkadılar aldılar götürdüler,
Babamdan ummazdım bunu kör oldum.”

….

CEMAL SÜREYA ( 1931 – 1990 )

Cemal Süreya’nın ilk okuduğum andan itibaren beni etkileyen şiirlerinden biridir bu şiir.

Yok, babam hayatta.

Yaşlılık merdivenlerinden ağır ağır inseler de, annem de babam da hayattalar ve yanı başımdalar.

Hem, bir insanın hangi yaşta olursa olsun, ailesine ihtiyaç duymayacağı hiçbir anın olmadığına inandığımdan, hem de tüm öğrencilik hayatım boyunca onlardan ayrı kaldığımdan, şimdi yanı başımda olmalarından ötürü çok şanslı saymışımdır kendimi.

Bu şiiri bana izlediğim bir film hatırlattı. Hani herkesin “ Aaa Mahsun Kırmızıgül film mi yapmış?” dediği Beyaz Melek’ten çıktıktan sonra aklıma düştü Cemal Süreya’nın şiirinin ilk dörtlüğü.

Uzun uzun filmi anlatmayacağım.

Ne kadar başarılı bir film olduğunu, oyuncuların, konunun mükemmelliğini, aşka, dostluğa, sevgiye insanın hayatının sonuna kadar nasıl ihtiyaç duyduğunu anlatmayacağım.

Mutlaka gidin, mutlaka izleyin Beyaz Melek’i, hak vereceksiniz… Emek verilen her şeyin sonucu çok özel ve anlamlı oluyor, fark edeceksiniz.

 
Toplam blog
: 157
: 1671
Kayıt tarihi
: 12.10.06
 
 

İstanbul doğumluyum ama 20 yıldır Antalya'da yaşıyorum. 3 yaşında bir oğlum var ve eğitimciyim. Kend..