Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

17 Temmuz '11

 
Kategori
Siyaset
 

" Tora! Tora! Tora! "

" Tora! Tora! Tora! "
 

Uzatmalar! (ESPN.COM)


Dunya Kupasi Futbol Sampiyonasi Finalini seyrediyorum. Ilk yari berabere bitti...

7 Aralik 1941 de Havai'ye yaklasan Japon Donanmasi'nin Komutani Amirale birisi yanasip, fisildasaymis:

- Bundan tam 70 yil sonra amiralim; bizim kizlar, Amerikali kizlarla, Almanya'da Ingiliz Futbolunun finalini oynayacaklar! Dunya Kupasi Futbol Finali...

Amiral sonucun ne olacagini sorar miydi, bilmiyorum.

Su anda 2011 yilinin 17 Temmuz gunu, final sonucunu ben de bilmiyorum. Bildigim tek sey; kizlarimizin sagi solu sisecek, belki ufak tefek sakatliklar olacak ama; Amerika sampiyon oldu diye Japonlar; Japonlar sampiyon oldu diye Amerikalilar olmeyecekler!

Saatim, ogleden sonra 3. Ikinci yari baslamis. Devamini mactan sonra yazayim!

Izninizle...

***

Yine teslim olmadilar!

Dedelerinin 60 kusur yil once Pasifik'de yaptiklari gibi uzatmalara gittiler!

Havadan yaptiklari ataklarla Japonlari bunaltan Amerikalilar; uzuuun bir topla Japonlarin ceza sahasina girip vurdular: 1-0.

Ufak tefek Japon hanimlar yilmadi. Teslim olmadi.

Beraberlik golunu attilar. 1-1.

***

Uzatmalar.

Yine Amerikalilar havadan geldiler.

Kucucucuk Japonlarin uzerlerine uzerlerine yagdilar.

Yine havadan vurdular.

Uzatmalar da: 2-1

***

Biz bitti, dedik.

Japonlara gore bitmemis!

117 nci dakikada; - Amerikanin; bir kez daha, uzatmalarda yenmesine 3 dakika kala - berabelik golunu atttilar!

2-2.

***

60 kusur yil once, Pasifik de, 2nci Dunya Sampiyonasi uzatmalara gitmisti. Uzatmalar devam ederken, olmadi, dendi.

Amerika; "Penalti Atislari" ni denedi.

Bir tane Nagazaki'ye, bir de Hirosima'ya iki bomba; finalin sonucu oldu.

Bu sefer de aynisi mi olacak, diyordum.

Olmadi. Japon hanimlar penalti atislarini gole cevirip, dedelerinin tam 70 yil once baslattip da kaybettikleri sampiyonanin -belki de - rovansinda kazandilar!

Japonlar; ' Kadinlar Dunya Futbol Sampiyonu " oldular!

***

70 yil once, Japon donanmasinin basinda Pearl Harbour'a dogru giden Amiral bunlarin olacagini bilseydi?

Bu kadar insan -milyonlar- hayatini kaybeder miydi?

Bu kadar aci cekilir miydi?

***

Benim saatim 4:45.

Japon hanimlar kupalarini gokyuzune dogru tutuyorlar!

***

Benim ulkemde de; onlardan tam 70 yil sonra bugun; birilerimiz olumleri protesto ederken; birilerimiz de kutluyoruz!

Bize de; hanimlarimizin devreye girip; Sirnak-Bodrum Kum Voleybolu finalinde; bir gun, barisi kutlayacaklarini hayal etmek mi dusuyor?

Kum voleybolu olmasinda, voleybol olsun.

Voleybol olmasin da; futbol olsun!

Yeter ki;

Kan dokmeden; 'farkliliklarimizi' kutlayabilelim?

***

Bir arastirmaya gore; Amerika ile aramizda 170 yil fark varmis!

Ekonomik fark degil!

Sosyal, egitim, kendi vatandaslarinin insan haklarina saygi, trafik, adalet, saglik... toplayip bolmusler, aramizdaki farki 170 yil bulmuslar.

Onlar; 70 yil sonra, finallerini baris icerisinde; bu sefer, erkekleri bir yana birakip, hanimlariyla oynayabildiler...

Biz niye oynamayalim?

***

Biz de; baris icersinde kendi finalimizi oynamasina oynayacagiz da;

Fazla gecikmesek?

70+170 yil daha olmesek?

70+170 yil daha analar aglamasalar?

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..