Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '07

 
Kategori
Sağlık
 

''Vücudumuzun zırhı ısırgan otu''

''Vücudumuzun zırhı ısırgan otu''
 

Biz çocuk iken babam tatillerde bizi köyüne götürürdü. Çocuk coşkusuyla bağlarda, bahçelerde koşuşturup oynardık..

Isırgan otuyla tanışmam bu dönemlere denk gelir. Henüz ısırgan otunun ısırdığını bilmediğim dönemler yani. Yine bir gün böyle neşe içerisinde oynarken yemyeşil otların arasında buldum kendimi. Buldum ama bunların her zaman bildiğim otlardan olmadığını anlamam fazla sürmedi. Ellerimi, ayaklarımı, bacaklarımı birden bire yakıcı bir kaşıntı aldığında neye uğradığımı şaşırmıştım.Hem canım yanıyor, hem kaşınıyorum hem de her tarafım mayalı poğaça gibi kabarmıştı.Korkuyla ağlayarak anneme koştuğumda suratında korku ifadesi olacağına gülerek ‘’Isırgan dalamış seni’’demişti.Ben o vakte kadar ısırgan otunu bilmiyordum ki dokunulmayacağını bileyim..

O tarihten itibaren nerde görsem tanırım ısırgan otunu.

Şimdi son senelerde ise ısırgan otu neredeyse evlerimizin vazgeçilmezi oldu. Aslında eski çağlardan beri şifa olarak kullanılan bir bitki olmasına rağmen tanıtım eksikliğinden dolayı sanırım faydaları geç fark edildi.. Mesela yakıcı özelliğinin sebebini ben yeni öğrendim.Bitki o yakıcılığı sayesinde kendini haşere ve hayvanlardan koruyarak kökünün kurumasına engel olmuş ve günümüze kadar gelebilmiş...

Yine bir doktorun ısırgan otuyla ilgili ilginç açıklaması şöyle ‘’ Eğer ne kadar şifalı olduğunu bilmiş olsaydı, insanlık alemi ısırgan otundan başka hiçbir şey yetiştirmezdi’’ demiş. Çocukluk dönemlerinde korktuğum ısırganı yıllar sonra bu şekilde yiyeceğim veya kullanacağım hiç aklıma gelmezdi.

Faydalarını okudukça, dinledikçe evlerimizin vazgeçilmezi oldu..

Doktorlarımızın anlattığı faydalarını da ben sizlerle paylaşayım..

Vücudumuzda hücre yenileyerek alyuvar yapımını arttırıyor.Yeşil yapraklarının kansere karşı etkili olduğu söyleniyor.Salata veya yemeği yapılarak yenebileceği söyleniyor.

Semt pazarlarında ıspanak, pırasa gibi artık ısırgan otunun da demet demet satıldığını görüyorum.

Faydaları daha saymakla bitmiyor.İdrar artırıcı, ödem çözücü, kan temizleyici, kan yaptırıcı, iltihap giderici, demir eksikliğini giderici ve organizmayı uyarıcı nitelikleri sıralanıyor. romatizma ve gut, romatizmal eklem deformasyonları, böbrek ve idrar yolları iltihabı, teşhis baş ağrıları, prostat büyümesi, mide ve bağırsak ülseri, böbrek ve safrakesesi taşı, güçsüzlük ve bitkinlik halleri, kansızlık ve alyuvarlar eksikliği, demir eksikliği, tüm alerjik rahatsızlıklar (bahar nezlesi dahil), egzama, ergenlik sivilceleri karşı etkili olduğu söyleniyor.
Tabiki bir uzmana ve doktora danışılarak alınmasında her zaman fayda vardır..

Ve güzellik içinde özelikle yaprak çaylarının suyuyla yıkanan saçları hem güçlendirip hem sıklaştırıp hem de parlaklaştırdığı söyleniyor..

Ben tohumlarını balla karıştırıp yiyorum, çayını içiyorum henüz cesaret edip yeşilini alıp salatasını veya yemeğini yemedim fakat çok değerli bir bitki olduğunu biliyorum artık..

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..