Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
651
 

''Vurun Kahpeye!''

''Vurun Kahpeye!''
 

Kaynak: www.rapidoyun.com


''Kahpelik etmeyin'' ey medya leşkerlerleri!

Buyrun cenaze namazına.
Birileri kalkıp da bana ‘’Kız Leyla, gün gelecek, sen M. Ali’yi savunacaksın’’ deselerdi hayatta inanmazdım. Hatta adam(cağız)a, ekranları sulandırdığı, kendi reytingi takla atsın diye, halı üzerinde zavallı (!) insanlara takla attırdığı günlerden kalma kızgınlığımla ‘’ ‘’Hadi ya! İşim gücüm kalmadı da M.Ali’yi savunacakmışım. Geçiniz lütfen bir kalem!’’ falan derdim.

Ama gün bugündür işte! M.Ali’yi savunmak da varmış kısmette.

Daha dün (yani 18.Temmuz.Cuma) internette gazeteleri ve medya sitelerini gezerken gıcık kapmıştım hakkında yazılanlara ama bugün de aynı konunun devam ettirildiğini görünce dayanamadım işte.


Bizim medyamız bir garip vesselam! Bir bardak suda fırtına koparmaya ve (çoğunlukla, dostlar alışverişte görsün mantığıyla) ‘’Vatan-Millet-Sakarya’’ hamaseti yapmaya pek bi meraklı!


Neymiş? M.Ali, polis katillerine selam göndermişmiş!

Neymiş? M.Ali’nin gafı(!) stüdyodaki ve ekran başındaki izleyicilerin kanını dondurmuşmuş!

Neymiş? (H.Edip’in kulakları çınlasın) ‘’Vurun Kahpeye’’ imiş!

Neden mi bu kadar kızdım? Buyurun, okuduğum haberler(!) ile aydınlatmaya çalışayım.

17.Temmuz tarihli ‘’Televizyongazetesi’’ sitesinin manşeti ‘’Erbil'den dehşete düşüren söz’’. Haberin devamı ise şöyle:
‘’
Kanal 1 ekranlarında Perşembe akşamı canlı olarak yayınlanan Çarkıfelek programında Mehmet Ali Erbil, espri yapayım derken izleyenleri dehşete düşüren bir ifade de bulundu. Erbil, hem Türkiye'de hem de dünyada binlerce insanın ölümünden sorumlu olan terör örgütü El Kaide'ye canlı yayından selam gönderdi. Türkiye'nin tarihsel ve bölgesel yakınlığı bulunan ülkelere tek tek selam gönderen Mehmet Ali Erbil'in bu grubun içine El Kaide terör örgütünü de katması izleyenleri dehşete düşürdü.

Mehmet Ali Erbil, Tahran'dan gelen yarışmacısı ile sohbet ederken aynen şu ifadeleri kullandı:

"Bugün unuttuk bak selamı. Tebriz'e selam, Erbil'e selam, Afganistan'a selam, Pakistan'a selam, El Kaide'ye selam."

Bir başka skandal ise stüdyoda programı izleyen seyircilerin Mehmet Ali Erbil'in bu sözlerini alkışlaması oldu.’’

Breh breh breh! Ne skandal ama! Nasıl bir dehşete düşmek ama! (Okuyunca, habercilerin yaklaşımı karşısında benim kanım dondu asıl)

Sıradaki alıntı da ‘’Süperpoligon’’ adlı (medya) haber sitesinden. 18.Temmuz. Cuma gününün haberi. Önce manşete dikiz:

‘’ Mehmet Ali Erbil'den Kanal 1 ekranlarında "polis katilleri"ne selam!’’


Ardından şöyle devam ediyor haber(!):

‘’ Mehmet Ali Erbil, yine dehşete düşürdü! Kanal 1 ekranlarında, polis katillerine bakın nasıl selam gönderdi! Kanal 1 ekranlarında Perşembe akşamı canlı olarak yayınlanan Çarkıfelek programında Mehmet Ali Erbil, espri yapayım derken izleyenleri dehşete düşüren bir ifade de bulundu…’’

Ve kaynak olarak Televizyongazetesi gösterilerek, haber metni aynen yukardaki şekliyle yeralıyor devamında.

Sıradaki haber(!) ise koskoca Hürriyet Gazetesi’nin Kelebek ekinden ve tarih yine 18.Temmuz.Cuma. ‘’Erbil'den El Kaide'ye selam’’ manşetiyle başlıyor ve ‘’Çarkıfelek programında Mehmet Ali Erbil, espri yapayım derken izleyenleri dehşete düşüren bir ifade de bulundu. Erbil, hem Türkiye'de hem de dünyada binlerce insanın ölümünden sorumlu olan terör örgütü El Kaide'ye canlı yayından selam gönderdi…’’ şeklinde devam ediyor.

‘’Medyafaresi’’ adlı sitenin 18.Temmuz.Cuma tarihli haberi:

‘’Mehmet Ali Erbil'den jet açıklama: 'Büyütülecek bir şey yok!'
Mehmet Ali Erbil’in Çarkıfelek yarışmasında terör örgütü El Kaide’ye selam göndermesiyle ilgili haberi medyanın gündemine (bomba gibi demeyi unutmuşlar kanımca) oturdu. Erbil’in danışmanı açıklama yaptı. İşte o açıklama. Gazeteport'a konuşan Erbil'in danışmanı şu açıklamayı yaptı: "Mehmet Ali Erbil komedyendir. Espri yapıyor, yanlış anlaşılacak bir durum yok. Kendisi şu an yurt dışında. Tamamen espri olsun diye söylenmiş bir laf. Büyütülecek bir şey yok."

Gelelim Vatan Gazetesine.
Vatan Gazetesi ise 19.Temmuz(bugün) tarihli gazetesinin (internet ortamındaki) ana sayfasında ''Kara mizah başını ağrıttı’’ başlığıyla yer alan haber(!). ‘’Mehmet Ali Erbil'in izleyicileri dehşete düşüren gafı stüdyoda alkış aldı!’’ açıklamasıyla devam ediyor ve ‘’ M. Ali Erbil canlı yayınlanan Çarkıfelek programında espri yapmak isterken izleyenleri hayrete düşüren bir ifade kullandı. Türkiye’nin tarihsel ve bölgesel yakınlığı bulunan ülkelere selam gönderen Erbil bu grubun içine El Kaide terör örgütünü de kattı. Erbil, Tahran’dan gelen yarışmacısı ile sohbet ederken şu ifadeleri kullandı: “Erbil’e selam, Afganistan’a selam, Pakistan’a selam, El Kaide’ye selam.” Ünlü komedyen bu sözüyle ilgili dün “Ben Atatürkçü bir sanatçıyım. Komedyenler yeri geldiği zaman kara mizah da yapabilirler. Ben orada espri yaptım. Art niyet yoktu” dedi.’’ şeklinde son buluyor.

Bu nasıl bir habercilik mantığıdır anlamadım gitti. Ya ben bu gazetecilik işinden hiç anlamıyorum ya da anlayıp da bu işi yaptığını iddia edenler olaylara biraz farklı yaklaşıyor. (Sanırım ilk ihtimal geçerli ki işsizim).

Bana göre bunlar tümüyle ‘’fasulyeden gündem oluşturmak’’ ve (hatta biraz daha ileri gideceğim), düpedüz ‘’birilerini birilerine’’ hedef göstermektir.

Evet evet! Resmen hedef göstermedir bu!

Memlekette aklı evvel dolu! Kraldan çok kralcılık yapan ve beyni fazla mesai yapmaktan hoşlanmadığı için, at gözlüğüyle yaşamayı tercih eden akıllılarla (!) dolu! Ve hatta şöhret olma sevdasıyla yanıp tutuşup, şöhrete giden yolu ‘’suç işlemenin, ona buna saldırmanın, çemkirmenin’’ kestirme virajlarında arayıp kaza(!) yapan akılsızlarla dolu!
Birileri kalkıp da, yarın bir gün ‘’Sen Türk polisini şehit edenlere selam söyledin kardeşim. Sen vatan hainisin’’ şeklinde bir yaklaşımla adamın üzerine zıplarsa bunun sorumlusu kim olacak?

‘’Dehşete düşürdü, kanımızı dondurdu, utanmaz seyirciler kalktılar bir de polis katillerine selam gönderen komedyeni alkışladılar. Cık cık cık’’ diye atıp tutarak, eşeğin aklına karpuz kabuğu düşüren medyanın bunda hiç sorumluluğu olmayacak mı?

M.Ali’nin söylediğinde ve yaptığı selam esprisinde ne var anlamadım gitti.

O programı o akşam ben de izlemiştim ve aynı ifadeleri ben de duydum ama hiç garipsemedim. Tahranlı yarışmacıyla şakalaşırken, esprinin bütünü içersinde ve ironik bir amaçla söylendiği çok belli bir şekilde geçti gitti.

Ama canı istediğinde ironi kılıfını haber(!) minaresine başarıyla pek ala geçirebilen medyamız, nedense (sanırım haber kıtlığı yaşadığından), başkası yaptığında, o ironinin altında ‘’kasıt’’ arayabiliyor ve hatta haber değeri bile bulabiliyormuş.

Hatta ısrarla, kasıtlı manşetler ve başlıklarla ‘’mış gibi’’ yaklaşımının da bir adım ötesine zıplayıp, resmen kasıtlı söylenmiş olduğunu ima bile edebiliyormuş. Aksi halde ‘’dehşete düşüren bir ifade’’ diye bastıra bastıra söyleyip, ardından da ‘’ Erbil, hem Türkiye'de hem de dünyada binlerce insanın ölümünden sorumlu olan terör örgütü El Kaide'ye canlı yayından selam gönderdi; polis katillerine bakın nasıl selam gönderdi!’’ şeklinde iddialı(!) cümleler yazılabilir mi?

Ne yani? Humeyni’ye de selam söyleseydi Humeyni taraftarlığı mı yapıyor olacaktı bu durumda?

Ben de bir selam söyleyeyim buradan birilerine bari de belki benim için de bir manşet atan bulunur. (Çok beklersiniz Leyla’nım!)


‘’Tarihe yaptığı değerli katkılardan ve işkence kültürüne ışık tutan uygulamalarından ötürü Kazıklı Voyvoda’ya* selam olsun!’’

*Kazıklı Voyvoda ( .... - 1462)

Kazıklı Voyvoda olarak tanınan Eflak Prensi Dördüncü Vlad, Voyvoda Dracola'nın oğludur. Fatih Sultan Mehmed zamanında Osmanlılara karşı savaştı. Ele geçirdiği Türk esirlerini kazığa vurarak ve türlü işkencelerle öldürerek Balkanlarda kanlı bir iz bıraktı. Vidin Bey'i Hamza Paşa'yı ve beraberindekileri kazığa vuran kişi de odur.

Esirlerin derilerini yüzdürerek üzerine tuz sürdürüp keçilere yalatmak, kendisine gönderilen Osmanlı elçilerinin çıkartmak istemedikleri sarıklarını kafalarına çaktırmak, annelerin memelerini kestirip yerlerine çocukların başlarını sokturmak gibi akıl almaz işkence usullerini icat etmiş vahşi bir liderdir. Fatih Sultan Mehmed tarafından yakalanmaya çalıştıysa da kaçmayı başarmış, nihayet kendi adamlarından biri tarafından 1462 yılında öldürülmüştür

Kaynak: http://www.kimkimdir.gen.tr/kimkimdir.php?id=513

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bu basın var ya insanı ipe götürür vesselam... İstedikleri doğrultuda öyle güzel yorumluyorlar ki şaşırıp kalıyoruz... Hatta bugün batırdıklarını yarın göklere de çıkarırlar... Sevgiler canım...

Sema Sener 
 29.07.2008 23:13
Cevap :
Bi beni çıkaramadılar bi yerlere valla Semoşum :))) Darısı başımıza. Evlilik programlarına katılayım diyorum, belkim olur ha, ne dersin :)))))))))))  30.07.2008 2:17
 

yahu adamı hala tanımadılar mı?adam cıvık işte.ne yapcan.hala her lafın altında bir laf arıyor medya da.Bırakın kendi haline memedaliyi =))) selamlar sevgiler...

Sokrates 
 23.07.2008 17:13
Cevap :
Öncelikle, geciken yanıtımdan ötürü kocaman bir ÖZÜR! Senede bir kez görebildiğim kardeşim misafirim olduğu için ve ev ortamından uzak kaldığım için, bir süre internete giremedim bile! Bıraktım zaten kendi haline medyayı da M'Ali'yi de! SALDIM ÇAYIRA MEVLAM KAYIRA! :))) Sağlıcakla kalın...  27.07.2008 14:01
 

biliyor musun sırf bu yüzden, bu zihniyet yüzünden soğudum mesleğimden.

beenmaya 
 22.07.2008 13:24
Cevap :
Kulübümüze hoş geldin o zaman Özommm :)) Yalnız olmadığımı hissetmek ve (sıkça olduğu gibi) seni yanımda hissetmek güzel benim kızıl gezegenim :)) Kal sağlıcakla ve mutlulukla.. (Gecikmem için de özür dilerim. Bir süredir ne blog okuyabildim ne de kendi sayfama girebildim. Ama güzel telaşlar ve kalabalıklar yüzündendi. Hoşgör fıstığım.)  27.07.2008 14:05
 

Vay vay vay... Layla'nım Leyla'nım! Sizi Ergenekoncu diye tutuklamalılar aslında. 13 ay bekleyin iddianame hazırlansın diye de görürsünüz Kazıkçı Voyvoda'yı! Bir de tanıtımını yapıyorsunuz bu Voyvoda'nın, bilmeyenler de bilsin ne halt ettiğini diye. Yandınız siz Layla Önder! Soyadınıza bakarak Milliyet Blog Ahalisine önderlik yapacağınızı düşünenler yanıldılar. Siz bizim önderimiz olamazsınız. Kazıkçı Voyvoya selam ha! Aleyküm selam! Şimdi de CİDDİ YORUM: Leyla Hanım, insanlarımızın espri anlayışları kıt genellikle. Bizdeki gazetecilik de ortalığı karıştırmaya dayalı, paparazzi haberler üzerine oturtulmuş bir kara mizah anlayışı içinde yürüyor. Kaliteli gazetecilerimiz ya işsiz ya da gazeteden gazeteye sürülüyor pamuk tarlası gibi. O programı ben de izledim ve Mehmet Ali Erbil'in esprisine güldüm. İşin bu kadar da cıvığını çıkarmamalı, öküz altında buzağı aramamalı. Konuyu iyi işlemişsiniz, ellerinize sağlık. Mutlu günler. Baki selam, Baki'ye de!

Mustafa Mumcu 
 20.07.2008 14:47
Cevap :
:))) Sırf paparazilik kepazeleği olsa sesimi çıkarmayacaktım ama ortalıkta piskopat dolu olduğunu anımsattı bana bu ''haksız'' ithamlar ve dayanamadım işte! Kazıklı Voyvoda'yı saygıyla anarken(!), kendisine bazı misafirler göndermemi kabul edip etmeyeceğini sorabilmeyi çok isterdim ayrıca ama 600 kusür sene öncesine yolcu taşıyacak teknoloji henüz mevcut değil maalesef! Artık (kısmetse) ''mahşerde buluşurlar'' diyorum :)) Sizi sayfamda ağırlamak hoştu. İzmir'e baki selam :))  20.07.2008 23:58
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 130
Toplam yorum
: 889
Toplam mesaj
: 10
Ort. okunma sayısı
: 2058
Kayıt tarihi
: 22.06.06
 
 

1969 İstanbul'unda açmışım gözlerimi bu dünyaya... Ege Üniversitesi Basın Yayın Yüksekokulu, şimd..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster