Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '07

 
Kategori
Aile
 

" Yanağı pembem, dudağı kirazım

" Yanağı pembem, dudağı kirazım
 

Gözü okyanusum iyi ki doğdun..."
........
Geç gelen baharımdın sen benim.Bekleyip bekleyip de kavuşamadığım...Sonra bi gün...tam ümidimi kesmişken...Seni hissettim canımda,kanımda.

Doğum için girdiğim ameliyathanenin kapısından çıkarken,doktorlar hemşireler birbirleriyle bi şeyler konuşuyordu. Belki de babandı konuştukları. "Yine kız.." diyorlardı , üzgün ses tonları ile. Ben tüm baygınlığımın arasında... var gücümle itiraz ettim onlara !!!! Size neeee...ben çok mutluyum..!!!

Başlarda biraz kıskandı sanırım ablan.Kolay mı onbir yıl tek başına saltanat sürmek. Oysa enaz benim ve baban kadar istemişti O da seni. Henüz bir kaç aylıktın ki , telefon etti ablan, büroya bi gün. " Anne bu çocuk hiç susmuyor..." Canhıraş feryatların geliyordu, ahizenin ucundan. Nasıl eve geldim ve doktora gittik... bilmiyorum. Kolun omzundan sallanıyordu. Elifim yani ablan sana jimnastik yaptırmak istemişti sadece...Hala anlatır, durur. " Anne ben senin yaptığın gibi yaptım valla..."

Şimdi annen sanır kendini. Benden çok sakınır ve düşünür seni. Siz bıdır bıdır..bıdırdaşır..cıvıl cıvıl..cıvıldaşırken, ben öyle sessizce sizi seyrederim. Gururla. En büyük eserlerim,diye.

..........

Ne yiyor ne içiyorsun
Elde değil aklım sende
Gece çok geç yatıyorsun
Gel de bi demli çay iç bende

Olmadı akşam yemeğe yetiş bari
Yolunu gözlüyor Perihan(Neşe) hanım
Bu ayrı ev işine alışamadım
Sızlıyor ince ince sol yanım....
...........

Bu hafta sonu, beni dünyanın en mutlu insanı yaptınız, ikiniz birlikte. Biriniz İzmirden, diğeriniz İstanbuldan kalkıp kollarıma koştunuz. Evim şenlendi kahkahalarınızla. Yüreğim ısındı sevginizle. Gölüm, haşhaş çiçeklerim şereflendi varlığınızla. En çok da birbirinize olan sevginiz mutlu etti beni. Sizi yine öylece seyrettim gururla. Ve yine ikiniz " Anneeeee...yine öyleee mahzun mahzun bakıyorsun...Bu bakışları biz biliriz.." dediniz bir ağızdan. Ben de " Na'piyim, öyle güzelsiniz ki.." dedim size, her zaman ki nakarat sözlerimle. Ve yine daldım gittim size ve birbirinize sevginize.
.........
Bu yürek çarpıntısı ömürlük biliyorsun
Büyümedin hiç gözümde
Bebeğim sen ne diyorsun

Bi dualık mesafedeyim
Ne zaman sıkışırsan yanındayım
Ha bu arada soğudu havalar aman ha
Üşütme yine kurban olayım
..........

Bu ayrı geçirdiğimiz ilk doğum günün. Tam onsekiz yaşını bitiriyorsun bu gün. Ve " artık reşit olacağım " diye seviniyorsun. Hatırlıyorum, ben de sevinmiştim , o yaşımda. Nedense ?
........

A nenni nenni
Kınalı kuzum
Büyüdün de adam mı oldun
Yanağı pembem, dudağı kirazım
Gözü okyanusum iyi ki doğdun...*




Küçük kızım Hazal'ıma.....


*Kınalı Kuzum- Sezen Aksu


 
Toplam blog
: 171
: 2319
Kayıt tarihi
: 15.02.07
 
 

Düşünen, üreten, kendine, insana, çağına sorumlu, tavırlı, taraflı , çağdaş ve yüzü aydınlığa dön..