Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '08

 
Kategori
Gelenekler
 

''Yavrum senin göbek bağın çöplükte'' mi deseydim

''Yavrum senin göbek bağın çöplükte'' mi deseydim
 

Foto:Aysun Anlayıslı


Seyran Aksoy arkadaşımın 23.11.2007 tarihin de yazdığı ‘’Göbek bağım nerede?’’isimli yazısını, birkaç akşam evvel eski bloglar da dolanırken yeni okuma şansına sahip oldum.

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=77253

Satırların arasında dolanırken hem bol bol gülümsedim, hem de on üç yıl önce başımdan geçen kızımın göbek bağı hikâyesi aklıma geldi. Hatta bunu Seyran arkadaşımın bloğuna yorum olarak da yazdım.

Göbek bağı deyip geçmeyin öyle…

Biz gelenekçi bir milletiz. Önemlidir böyle şeyler bizlerin hayatında. Büyüklerimizden ne duyduysak, ucundan köşesinden kimi zaman çaktırmadan, kimi zaman aşikâr, uygularız söylenenleri.

Loğusa kadının başında mutlaka kırmızı kurdelesi olurmuş, ilk sütünle bebeğin yüzünü silersen, cildi pırıl pırıl olurmuş, loğusa hanımı öpersen sütü kaçarmış, yok bebeğin elini kolunu düz bağlarsan yamuk olmazmış, şöyle yaparsan alnı düz olurmuş, böyle yaparsan kulakları küçük olurmuş vs. vs. vs… Ve tabiî ki hepsinden önemlisi göbek bağı.

Hatta o kadar önemli ki, çocuğumuzun geleceği, anne ile bebek arasında ki o bir damlacık kordona bağlı bizlerin inancına göre!

13 sene evvel kızımın doğumunda, rahatsızlığından dolayı bir hafta hastanede yatmak zorunda kaldık. Onu bebek servisine alıp, ben doğum servisinde kaldım. Süt saatlerinde gidip, emziriyor, ilk annelik görevlerimi yapmaya çalışıyordum.

Üçüncü gün gittiğimde birde gördüm ki benim kızın göbeği düşmüş. Bilmem aslında, göbek bağı ne zaman düşer, normal düşme süresi nedir, benim kızın göbeği ne durumda, ne zaman düşecek diye takip ettiğimden değil ama hafızama yerleşmiş ya göbek bağı ile ilgili detaylar bir an göremeyince panik yaptım.

Hemen hemşireye, kızımın göbek bağı nerede? Neden düştü? Erken değil mi? diye ardı ardına sıralıyı verdim sorularımı.

Hemşire gayet sakin…

‘’Erken ama bünyesi güçlü bebeklerde bazen düşer böyle’’ dedi

Ve devam etti…

Attım ben onu…

Kulaklarıma inanamadım,

Nereye?

Çöp kutusuna?

!!!!!!!

!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!

Göbek bağı ile ilgili hikâyeleri bildiğimden nasıl panik yaptım anlatamam. Hiçbir şeye aldırış etmeden gidip çöp kutusuna baktım. Çok şükür ki çöp yeni boşaltılmış olduğu için kızımın göbek bağı öylece duruyordu.

Şükür Allah’ım dedim.

Hani o an, biri görse beni çöpü karıştırırken izah da edemeyeceğim durumu…

O anki sevincimi anlatamam sanki dünyanın en büyük hazinesini bulmuş kadar sevindim.

Ya bulamasaydım. Düşünmek bile istemedim

Kız ya çöpçü olacaktı! ya da çöpçüyle evlenecekti.!

Kıl payı kurtardık durumu.

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..