Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '09

 
Kategori
Güncel
 

"1 Mayıs 77'de Buradan Ateş Edenler Bulunsun"

"1 Mayıs 77'de Buradan Ateş Edenler Bulunsun"
 

DHA


2009 1 Mayıs’ında 32 yıl sonra Taksim'e girildi. Taksim 77 1 mayıs katliamı nedeniyle eninde sonunda geri alınması gereken bir alandı. Ülkemizin işçi örgütleri uluslararası işçi örgütlerinin temsilcileri ile birlikte 100. Yılında 1 Mayısı Taksim’de kutladılar. Görüntüler azgelişmiş otoriter faşizan bir ülkenin manzaralarını yansıtıyordu.

Bu manzarayı bu ülkeye ben layık görmüyorum. Bu ortamın yaratılmasını engelleyecek cesareti ve aklı gösteremeyenleri kınıyorum.

Tüm bu kirliliğe rağmen beni umutlandıran "Genç Siviller"in, The Marmara Otel'in 19'uncu katından aşağı "77, 1 Mayıs'ında buradan ateş edenler bulunsun" yazılı sarkıttığı pankart oldu. ,

2009 1 Mayıs’ı, her yıl ki hır gürün arasında bu insanların yaratıcı eylemi ile, eylemin anlamlı içeriği ile anılacaktır. 77 unutulmadı.

Geçmiş unutulmamalı işçi sınıfı hareketinin faili meçhullerinin bulunması için öncelikle DİSK ve Barolar gereken duyarlılığı ısrarla göstermelidir.

Taksim’de uluslararası işçi hareketinin önemli katılımcılarından birisi dönemin DİSK Başkanı Kemal Türkler’in hemen yanında töreni izleyen ve açılan ateşten şans eseri kurtulan Uluslararası Arap Sendikaları Konfederasyonu (ICATU) Genel Sekreter Yardımcısı Filistinli sendikacı Mohamad Bdran’ dı. 32 yıl sonra aynı meydanda, aynı yere oturdu ve o dakikaları anlattı:

“O gün, sabah 9’da Taksim Meydanı’na geldik. İnanılmaz bir kalabalık vardı. Öyle coşkulu ve disiplinli geçen bir töreni az yerde gördüm... Meydana bakan bir platform hazırlamışlardı. Türkler’in yanına oturdum, Süleyman Çelebi de oradaydı.

En az 300-400 bin kişi bir ağızdan slogan atıyordu. Aniden hiç beklenmedik bir anda silah sesleri duyulmaya başladı. The Marmara Oteli’nin tepesinden ateş açıldığını gördüm. Hepimiz yere kapaklandık, birkaç dakika kimse başını kaldıramadı. Kafamı kaldırdığımda onlarca kişinin yaralı olduğunu gördüm.

Ortalık o anda karıştı, meydandan kaçmak isteyenler kaçamıyorlar, çünkü askerler çevirmiş meydanı, polisle işçiler çatışmaya girdi. Ben, ya da Kemal o kurşunlara hedef olabilirdik.

Kemal’i hemen alıp, bir arabayla oradan uzaklaştırdılar. İnsanlar koşup, yaralıları sürüyerek meydandan çıkarmaya çalışıyordu. O sırada baktım ki, ateş çok farklı yerlerden açılıyor, Çok korkunç bir andı, kanlar, yaralılar, ölenler, kaçışanlar... Biz kaçarak DİSK’in binasına sığındık. Öğrendik ki 36 kişi yaşamını yitirmiş, yüzlerce kişi yaralanmış. Asıl önemlisi aşağı doğru (Kazancı Yokuşu) kaçmaya çalışanların önünde bir kamyon vardı, itiyorlardı kamyonu devirmek için ama mümkün değil, bir de kamyonun arkasından kaçmaya çalışan o insanlara ateş açılıyordu.”

‘Utanç verici’

Bdran, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bana göre, 1 Mayıs 1977, bir katliamdır. Filistinliyim ve çok katliamlar gördüm, buradaki olay bambaşkaydı, çünkü, bir şölen için buluşmuş işçilere ateş açmak bir utançtır. Bu anları hayatım boyunca unutamadım.

Beni çok etkiledi. Bize bunca insanın ölümünden kimin sorumlu olduğunun bulunamadığını söylediler. Türkiye’ye gelince geçen akşam Süleyman Çelebi’yle Taksim Meydanı’na, o günü, kaybettiğimiz işçileri anmaya gittik. Baktım ki meydan inanılmaz kalabalık, çok değişmiş. ‘Ne oluyor, 1 Mayıs 1977’den daha kalabalık olmuş burası’ dedim.”

"Genç Siviller" bu eylemi ile bu konuda hiç bir şey yapılmadığını bir kez daha hatırlatarak 77, 1 Mayıs kayıplarına ve geride bıraktıklarına sahip çıktı.

Web sitelerinde eylemlerini şöyle açıklıyorlar:

“Bu eylemi geçen yıl yapmaya karar verdik. Geçen hafta başında The Marmara Oteli'nden iki kişilik oda ayırttık. Aslında meydanı daha iyi gören ve 1 Mayıs 77'de halka ateş edildiği belirlenen 5. kattaki odalardan birini tutmuştuk ancak son gün tadilat nedeniyle odamızın yeri değişti. Olsun, biraz tepeden de olsa odamız meydanı görüyordu.

Pankartı ve plastik borularını valize yerleştirdik ve 30 Nisan gecesi otele yerleştik. Haliç ve boğaz manzaralı odanın tadını çıkardık. Sabah 11.00 civarında ise penceremizden pankartı sarkıtıp bize müdahale etmeye gelen otel güvenlik görevlilerinin yanından gülümseyerek geçip otelden uzaklaştık.

Bu eylemin maliyeti şöyle:

275 Euro 1 gecelik oda ücreti

30 Euro mini bar

35 TL otopark

190 TL pankart “

http://www.gencsiviller.net/haber.php?haber_id=162

Kaynak: Radikal Gazetesi, http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalDetay&ArticleID=933882&Date=01.05.2009&CategoryID=77

Milliyet Gazetesi.

http://www.milliyet.com.tr/Yasam/SonDakika.aspx?aType=SonDakika&ArticleID=1089682&Date=01.05.2009&b=The%20Marmaraya%20anlamli%20pankart&KategoriID=15&ver=19

 
Toplam blog
: 444
: 1284
Kayıt tarihi
: 13.09.07
 
 

MB zengin kültürel bir eksen; düşüncelerimizin buluştuğu, tartıştığımız, birbirimizi etkilediğimi..