Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '12

 
Kategori
İlişkiler
 

“15 günlük evliyim, başıma gelmeyen kalmadı,” şoktayım, işte haklarınız

 “23 yaşında genç bir kadınım. Eşimle, iki aylık arkadaşlıktan sonra, bundan 15 gün kadar önce evlendik.

İlk bir yıl eşimle ailesinin evinde kalacak, sonra ayrı bir eve çıkacaktık.

İlk geceden itibaren yaşamadığım sorun kalmadı. Meğer onu arkadaşlığım süresince hiç tanıyamamışım.

Daha düğün bitmeden bana hediye edilen altınlar yok oldu. ‘Altınlara ne oldu?’ diye sorduğumda ‘Bu seni ilgilendirmez,’ diye cevap verdi.

Evliliğimizin ilk gecesi ayakta duramayacak kadar sarhoştu ve sızıp kaldı.

Ertesi günden itibaren eşim, kayınpederim ve kayınvalidem bana emirler yağdırmaya başladılar.

Evdeki yemek, ütü, bulaşık, ev temizliği gibi bütün işler üzerime yıkıldı. Onların çayını doldurmaktan kahvaltımı bile yapamıyordum.

Eşim, bana hiçbir şey söylemeden evden çıkıyor ve her akşam geç saatlerde ve sarhoş geliyordu.

Ailenin tek çocuğu olduğu için hep korumuşlar. Güya babasıyla çalışıyor, ama doğru düzgün işe gittiği yok.

Neden böyle yaptığını sorunca da tekme tokat dövüyordu. Son gece öyle bir dayak yedim ki yüzüm gözüm patladı. Bağırmama rağmen ne annesi ne de babası yardıma gelmedi.

Babamı aradım. Babam annem ve kardeşim arabaya atlayıp geldiler. Eşim, kayınvalidem ve kayınpederim beni bırakmak istemediler.

Uzun bir tartışmadan sonra o cehennemden kurtuldum. Ailemle birlikte doğru hastaneye gittik. Yaralarım için rapor aldım.

Ama artık oraya asla dönmek istemiyorum. Babam da annem de üzüntüden helak oldular.

Annem ağlayıp duruyor. Babam bile, beni o halde görünce gözyaşlarını kontrol edemedi. ‘Ben seni dayak yemen için yetiştirmedim,’ dedi.

Eşim neredeyse her gün gelip özür diliyor. ‘Artık böyle bir şeyin asla olmayacağını ve alkol tedavisi olacağını,’söylüyor.

Ama inanamıyorum. Beyaz gelinliğin içinde ne hayallerle evlenmiştim. Şimdi düştüğüm duruma bakın.

Gözlerimden yaşlar dinmiyor. Bana bir yol gösterin. Ne yapmalıyım?”

Değerli okurum, anlattıklarınız inanılır gibi değil. Çok üzüldüğümü bilmenizi isterim. Bir insan nasıl bu kadar acımasız olabilir!  Eşinizin ailesi siz dayak yerken nasıl yardıma gelmezler?

Elbette ne yapacağınıza siz karar vermelisiniz. Ama ben bu evlilikten hayır gelmeyeceği kanısındayım.

İlerde çocuğunuz olursa daha büyük sorunlar yaşayabilirsiniz. Bu nedenle ayrılmanız daha doğru gibi görünüyor.

Boşanmaya karar verirseniz, işte yapacaklarınız:

*İsterseniz, size şiddet uygulayan eşinizi evden uzaklaştırmak için aile mahkemesine başvurabilirsiniz.

*Muhtarlıktan alacağınız bir belgeyle tapuya aile konut şerhi koydurtabilirsiniz.

"Ben artık oraya dönmem," diyorsanız;

*Size uygulanan şiddetle ilgili olarak Cumhuriyet Savcılığına başvuruda bulunabilirsiniz.

*Açacağınız boşanma davası ile birlikte nafaka ve çok yüksek miktarda maddi, manevi tazminat talep edin. Çünkü size karşı adeta işkence uygulanmış.

***

Değerli okurlarım, mail yoluyla gönderdiğiniz soru ve görüşleriniz için çok teşekkür ediyorum.

Sizlere mutluluk ve başarı dolu günler diliyorum.

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 Cengiz Hortoğlu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..