Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '18

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

“15 Mart Dünya Tüketiciler Günü”

“15 Mart Dünya Tüketiciler Günü”
 

Salih Arıkan


Arkadaşlar bu gün tüketiciler günü. Biz engelliler tüketiciyiz ama taleplerimiz ne kadar dikkate alınıyor. Bütün ürünlerin engelliler için erişilebilir olmasını istiyoruz.

Ben görmüyorum markete gidince görevliden yardım istiyorum. Hâlbuki ürünler benim alış veriş yapabileceğim şekilde dizayn edilebilir. İnternet siteleri görmeyenler için hala erişilebilir değil. Tüm ürün satan firmaların görmeyenlerinde müşteri olduğunu kabul ederek sitelerini görmeyenlerinde gezebileceği şekilde düzenleme yapması gerekir. Engellilerle ilgili ürünlerin ücretsiz olması gerekiyor. Beyaz bastona para ödeniyor. Ama yirmi iki lira. Daha fazla ödeme yapılması gerekiyor. Tekerlekli sandalyeler rastgele üretiliyor. Hâlbuki her hastalığa her engelle göre özel sandalyeler üretilmeli. Her durumun farklı olduğunu bilmemiz gerekiyor. Biz engellilerin tüketici olduğunu kabul edelim ve erişilebilir ürünler tasarlayalım. Beyaz eşyaları mobil uygulamalara entegralli yapalım sesli uyarı sistemleri olabilir kabartma işaretleyiciler olabilir. Bazı mağazalar buna yavaş yavaş da olsa başladılar. Ev eşyaları ve hayatımızı kolaylaştıran tüm ürünlerin engelliler için ayrı değil de engellilerinde kullanabileceği şekilde tasarlanması gerekiyor. Tüm telefonlara sesli uygulamaların konulması gibi;


Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..