Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '11

 
Kategori
İlişkiler
 

“20 gün önce evlendim, boşanacağım.” Bu kadarını ilk kez duyuyorum, işte haklarınız

 

Değerli okurlarım, inanın böylesi bir olayı ilk kez duyuyorum.  Bir okurumun yaşadıklarını şaşkınlık ve üzüntü içinde okudum.

“Eşimle bundan 20 gün önce evlendim. Beni çok sevdiğinden emindim. Bana bunu nasıl yaptığını anlayamıyorum. 

Evlendikten sonra bir hafta için balayına gittik. Her şey yolunda görünüyordu.

Döndükten sonra bir akşam bana bir mesaj geldi. Mesajda; ‘Seninle evlendi, ama hayatında başkası var,’ diyordu.

Ben bunu eşimle paylaşmadım. Ama içime de bir kuşku düştü. Eşim benim sağlığımı düşünerek sigarasını bahçede içiyordu.

Ama ben camdan bahçeye her baktığımda, onun sigara içerken diğer yandan da birileriyle telefonla görüştüğünü görüyordum.  

O akşam, o uyuduktan sonra telefonuna baktım. Bahçeye çıktığı saatlerde telefonda görüştüğü kişinin erkek olduğunu anladım.

İçim rahatladı. İş görüşmesi olduğuna inandım. Ama o telefon numarasını da bir tarafa kaydettim.

Bundan 4 gün önce o telefon numarası aklıma geldi. Arayıp o kişinin kim olduğundan emin olmak istedim. Numarayı çevirince telefona bir kadın çıktı.

Bu telefon numarasının bir erkeğe değil kadına ait olduğunu anladım. ‘Siz eşimi nereden tanıyorsunuz?’ diye sordum.

Telefondaki kadın açık açık, ‘Eşimin eski sevgilisi olduğunu, eşimi çok sevdiğini ve halen de görüştüklerini,’  söyledi.

O an neye uğradığımı şaşırdım, telefonu kapattım.

Eşim, o numarayı benden gizlemek için kadının telefonunu bir erkek ismiyle kaydetmiş.

Ne yapacağımı şaşırmıştım. Akşamı bekledim. Duyduğum acıyı size anlatamam. Adeta yıkılmıştım.

Eşim geldiğinde,  ‘Bunu bana nasıl yaptın? Hayatımı mahvettin. Mademki onu seviyordun, benimle neden evlendin?’ dedim. Önce inkar etti.

‘Kadını arayıp kendisiyle yüzleştireceğimi,’ söyleyince, kabul etmek zorunda kaldı. Uzun süre tartıştık.

Ben annemlere gitmeye karar verdim. Valizimi hazırlamaya başladım. 

Bana, ‘Bu evden gidersen, bir daha dönemezsin,’ dedi.

Ben de ‘Beni aldattın, senden nefret ediyorum,’ dedim. Valizimi alıp evden çıkarken beni durdurmaya çalıştı.

Benim kararlılığımı görünce, ‘Buradan gidemezsin, beni el aleme rezil edemezsin, ben erkek adamım, ne var biraz çapkınlık yaptıysam,’ diye bağırarak, saçımdan tutup beni yerde sürüdü.

Kapıyı da kilitledi. Ben aceleyle annemleri aradım.  Babam, annem ve kardeşim geldiler.

Bu mecburen kapıyı açtı. Hiç konuşmadan odasına gitti. Ben de annemlerle oradan ayrıldım.

Çok üzgünüm. Kesinlikle boşanmak istiyorum. Birlikte olduğu kadınla görüştüm, eşimle birlikte olduğuna dair tanıklık yapacak. Haklarımı öğrenmek istiyorum.”

***

Değerli okurum yaşadıklarınızı üzüntü ve ibretle okudum. Ama bu kadar üzülmek yerine yarınlara bakmalısınız.

Çocuğunuz olmadan bunları yaşadığınız için ayrılmanız da daha kolay olacak. Bundan sonraki yaşamınızda benzer olayları yaşamamanızı ve mutlu olmanızı diliyorum.

***

İşte haklarınız:

*Aile Mahkemesinden, eşinizin evden uzaklaştırılmasını isteyebilirsiniz. Bu süreçte nafaka talep etme hakkınız da var.

*Evliliğinizde bir yıl dolmadığı için anlaşmalı boşanma davası açamazsınız. Ancak ihtilaflı boşanma davası açmanıza engel yoktur.

*Maddi ve manevi tazminat talepli olarak boşanma davası açabilirsiniz. Bu davada nafaka da talep edebilirsiniz.

*Size tanıklık yapacak olan kadına da tanıklık yaptıktan sonra, eşinizin evli olduğunu bile bile eşinizle birlikte olduysa manevi tazminat davası açabilirsiniz.

***

Değerli okurum haklarınızı yazdım, ancak bu anlattığınız olayın, size karşı planlanmış  bir olay olma olasılığını da göz ardı etmeyin.

***

Değerli okurlarım, mail yoluyla gönderdiğiniz soru ve görüşleriniz için çok teşekkür ediyorum.

Sizlere mutluluk ve başarı dolu günler diliyorum.

***

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

Cengiz Hortoğlu

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..