Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '12

 
Kategori
İlişkiler
 

“4 ayda eşimi sevmediğimi anladım” iyi ki eşinizi koruyan yasalar var

 

“Eşimle bundan 4 ay önce evlendik. Evleninceye kadar ona aşık olduğumu sanıyordum.

Evlendikten sonraki ilk 2 ay fena geçmedi. Ama bir gün eski nişanlım işyerime geldi.

Onunla o akşam buluşup bir yerlere gittik. İşte o akşamdan itibaren eşime karşı öyle büyük bir sevgi hissetmediğimi anladım.

Aradan geçen zaman içinde de eski nişanlımla arada bir buluşmaya başladık.

Ben açıkçası aslında eski nişanlımı sevdiğimi geç de olsa anladım. Artık eve gitmek bile istemiyorum.

Ona boşanmak istediğimi söyledim.  ‘Bunu nasıl söylersin, ben 2 aylık hamileyim,’ dedi.

Ben de 'O çocuğu doğuramazsın, ben artık seninle yaşamak istemiyorum,’ dedim. Aramız çok kötü… Ağlayıp duruyor.

Ama ben boşanmak istiyorum, o çocuğu da istemiyorum.

Artık sevdiğim kadını da daha fazla bekletmeden hızlı bir şekilde boşanmak için ne yapabilirim?”

***

Değerli okurum, evlilik bir oyun değildir. Ciddi bir kurumdur. “Bugün evlendim, yarın boşanıyorum,” deme hakkınız yok.

Mademki siz gözünüzün gördüğüne aşık oluyorsunuz neden evlendiniz. Bir genç kızın hayallerini umutlarını yok saymak bu kadar kolay mı? O çocuk dediğiniz de kendi çocuğunuz...

İyi ki kadınları koruyan yasalar var ve siz kafanıza eseni yapamayacaksınız. 

Bu yazıyı okuduktan sonra kendinizi eşinizin yerine koyun. İyice bir düşünün.

Aynısı size yapılsa neler hissederdiniz? Eminin düşüncesi bile canınızı yakmıştır.

O halde ne yapacağınızı bir kez daha değerlendirin. Bu değerlendirmeyi yaparken eşinizin size karşı haklarını da gözden geçirin.

***

*Siz, haksız ve ağır kusurlu olduğunuz için açacağınız boşanma davası reddedilecektir.

*Ama eşinizin size karşı, tazminat talepli boşanma davası açma hakkı doğmuştur.

*Ayrıca, eşinize, evlenmediği veya bir işe girmediği sürece hayat boyu nafaka ödeyeceksiniz.

*Aldatmaya gelince yeni evlisiniz ama aşağıdaki maddeyi dikkatle okumanızda yarar var.

MEDENİ KANUN: MADDE 236.-Her eş veya mirasçıları, diğer eşe ait artık değerin yarısı üzerinde hak sahibi olurlar. Alacaklar takas edilir.

Zina veya hayata kast nedeniyle boşanma hâlinde hâkim, kusurlu eşin artık değerdeki pay oranının hakkaniyete uygun olarak azaltılmasına veya kaldırılmasına karar verebilir.

 ***

Her şeyin istediğiniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..