Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '08

 
Kategori
Haber
Okunma Sayısı
679
 

(8-(5-3)) =? Denklemi çözüldü!

(8-(5-3)) =? Denklemi çözüldü!
 

Her şey göründüğü gibi değildir. Görmek yetseydi beş duyuya gerek kalmazdı.


Küçük bir soru!
Bir gençliğin tümüyle itham edildiği acı bir tablo.
Suçlu gerçekten gençlik mi?
Gerçekler aslında hiç de öyle demiyor.
Eğitim sisteminin tam ortasında bir ateş yanıyor.
Büyük bir ateş.

Yanlış mı yapmışlar? (Belki yanlış gençlerde değildir. Bir defa daha inceleyelim.)
Yok ya!
Belki de yanlışlar doğrudur!?

Şimdi;
Gençlerin cevabı; A olsun,
Gerçek ise; B olsun
İki cevap arasındaki fark da; C

A = B + C Denklemimiz bu.

Şartlarıma gelince:

1 - (A, B ve C eşit değildir.)
2 - (A, B ve C sıfır değildir.)

A = B + C

A(B-A)= (B+C) (B-A) [Her iki tarafı B-A ile çarptık]

(Kural 1: Eşitliğin her iki tarafına aynı sayı ile çarparsak eşitlik değişmez.)

AB -AA = BB - BA + CB -CA

(Kural 2: Eşitliğin her iki tarafına aynı sayı eklenirse eşitlik değişmez.)

Dağılımı yaptık:
AB -AA + CA = BB - BA +CB

Şimdi de ortak paranteze alalım:
A (B - A + C) = B (B - A + C) [Parantezlerin içindekiler aynı!!! ]

A=B (Al sana hata!)

SONUÇ NE?!

1- Gençler hatalı değilmiş.
2- Hatalı olan; eğitim sistemi imiş.
3- Hatalı olan; eğitim sistemini politika aracı yapanlar imiş.
4- Hatalı olan bu politikalara pirim verenler imiş.

Yani sizmişsiniz, ben mişim, çevremizdeki herkes imiş.

Yani yanlış gençler de değilmiş.

Murat Sevgi

_______________
Resim: M.Sevgi, "Varlık Uzayında Akli Yanımsamalar", 1991

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Güzel bir paradox. Eğitim sisteminin paradoxkarı ile de iyi örtüşüyor. Tebrikler

Analitica 
 02.08.2008 15:31
Cevap :
Yorumun için teşekkürler.  02.08.2008 17:01
 

değerli Dostum; öncelikle aramıza hoş geldiniz. anlatımınızdaki basit illüzyona bu dar alanda satır ayırmak istemiyorum. ancak, aynı denklemi A: büyüklerin cevabı B ve C aynı değişkenler için çözdüğümüzde “büyükler hata yapmıyor” sonucuna ulaşmıyor muyuz? Yanılmıyorsam ulaşıyoruz değil mi? o halde hoşgörü sahibi olduğunuza inanarak ifade ediyorum, "bu blogun temasında hata var!" anlatmak istediğiniz, gençlere karşı daha hoşgörülü yaklaşmanın doğru olacağı ise size kesinlikle katılıyorum elbette. Zira büyüdüğümüzün yegane kanıtı bu değil midir? Hoşgörüyü öğrenmeden büyümek olmaz ve bu hoşgörünün altında yatan temel gerçek şu olmalıdır. “herkes hata yapar, önemli olan düzeltmeyi öğrenmek ve öğretebilmek...” sevgiyle,

can HasYürek 
 21.07.2008 9:10
Cevap :
Denklem ve Hesabı işin mazereti değil. Gençler açısından kabahat görmüyorum ki, hoş görmeye kalkalım. Onlar genç. Şekil vermesi gerekenler doğru şekillendirememişse suçları ne!  21.07.2008 14:32
 

Bu ülkede gençliğe değer verilmediği için işlerine gelmeyen her durumda gençler "tü-kaka" oluyor. Matematikten anlamam, denklemlerden de. Bildiğim şey; suçlu gençlik değil. Gençler haricinde herkes suçlu. Sevgiler

Esma KAHRAMAN 
 21.07.2008 0:34
Cevap :
Sayın yorumcum, zaten bütün derdimiz gençleri kurtarmak. Suçlamanın hatasını anlasınlar diye.... Ama gerçek, ancak idamdan sonra anlaşılıyor ülkemizde. Cellat: - "O adamın kafasını geri takın. Suçsuzmuş diyor." :)) Tüm dert zaten burada kopuyor. Yorumunuz için teşekkürler.  21.07.2008 0:40
 

Yanlış elbete gençler değil...popüler kültür çarkının dişlileri arasına sıkışıp kalan gençlerimiz düşünmeye ve üretmeye yönlendirilmiyor. Nasıl yönlendirilsin ki? % 70 i eğitimsiz veya çok az eğitimli bir aile yapısı olan Türkiye'de, eğitmenler ne yapsın? Aile ile başlar her eğitim...Kalemine sağlık..Sevgiler Murat

ÇokEskidendi 
 20.07.2008 12:41
Cevap :
Eğitmenler için yapılabilecek şeyler de var. Atatürk boşuna: "Öğretmenler yeni nesil sizin eseriniz olacaktır." Dememiş. Ailesi sefalet içinde olan nice gençler var bugün üniversitelerde. İşte onlar öğretmenlerin eseri. Ama önce yaptığı işi severek yapmak gerekiyor.  20.07.2008 15:49
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 369
Toplam yorum
: 214
Toplam mesaj
: 33
Ort. okunma sayısı
: 1072
Kayıt tarihi
: 10.07.08
 
 

1969 doğumlu. Tasarımcı, endüstriyel otomasyon sistemleri için yazılım geliştiriyor. Yüksek öğren..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster