Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ağustos '11

 
Kategori
Güncel
 

“Ahmet BALCI seferi oluyor da…”

“Ahmet BALCI seferi oluyor da…”
 

Arkamdan bir ses geldi…

- Heeey…

Döndüm baktım, bizim “Çöpçü” kardeş. Hani epeydir görüşememiştik. Oturmuş ağaç altına, süpürgesi elinde, yakmış bir de cıgara…

- Yahu… Bu sıcakta sokakta ne işin var?

- İşimiz O’lum, işimiz. Biz çöpçü değimliyiz, temizleyeceğiz.

E… doğru söylüyor, işi çöpçülük olunca, sokakta olacak elbette...

- İyi de üstelik ortalık Ramazan, sen…

- Seferiyim abi… Uzatma.

- Seferi olunur mu abi, nasıl iş?!

- Ahmet BALCI seferi oluyor da ben niye olamıyorum?

- Tamam, vazgeçtim sormuyorum.

- Otur yanıma…

- Peki, oturalım bakalım, diyeceğin var galiba.

- Yok, soracağım var, de bakalım ne var ne yok?

- Vallaha olan bi şey yok, döviz fırladı gitti, borsa tepe üstü çakıldı. Başbakan “Bu defa teğet bile geçmeyecek, sağlamız” diyor. İşte böyle yani…

- Geç oradan… Başbakanın dört işlem bile bildiğinden şüpheliyim. Basit bir çarpma ve bölme işlemi ile teğet mi geçecek, delip de mi geçecek belli olur.

- Nasıl yani?

- Baba… Dolar fırlayınca senin milli gelirden payına düşen rakam düşmüyor mu? Hoş, o milli gelirden pay bize hiç uğramadı daha ya, dış borcun yükselmiyor mu? Bu nasıl “Teğet geçme” oluyor? İthalatın düşüyor, düşsün, ama ihracatın da dış ekonomik dengeler bozulunca o da düşecek… İhracatçı bundan etkilenmeyecek mi? Üretim düşmeyecek mi? Üretim düşünce, sanayici çalışandan başlamak üzere kendini korumaya almayacak mı? Üretim ve dolayısıyla pazarda alım gücü düşünce, döviz bazında borcu olanlar ne hal edecek?

- Valla benim dış borcum yok, iç borcum da Türk Lirası bazında.

- Haaa… Sen “Tuzu kuru” olanlardansın yani.

- Bizim evde bildiğin tuzdan yok ki yaş mı kuru mu bileyim, bizde tuz ot var. Kuru da olsa yaş da olsa fark etmiyor, sonuçta yemeğin içine atıyorsun, ıslanıyor…

- Hıh… Kuş kadar aklınla kafa buluyorsun şu mübarek günde…

- Mübarek günde deyince aklıma geldi, ilahiyat profesörlerinden meşhur biri “Müslüman gibi yaşamayanlar için özel bölgeler yapılmasından” söz etmiş, ne dersin?

- Ha s..tirsin p…k! Adamı dinden imandan çıkaracaklar…

- Peki, şimdi başka konuya geçelim abi…

- Kalk lan, kalk git… Bu kadar yeter bugünlük. Geçecek o kadar konu var ki bi bakarsın sana da bana da geçirmişler. Git yoluna yürrüüü… İkile…

Bu adamla bir gün muhabbeti selametle bitiremedik, hani şöyle “Allahaısmarladık/Uğrular osun” gibi filan. Yine sonunda kovulduk iyi mi?

08 AĞUSTOS 2011
İBRAHİM PEKBAY

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..