Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '16

 
Kategori
Eğlence - Hobi
 

"Ahşap Şekillendirme" ve "Kağıt Rölyef"e kadınlardan büyük ilgi

"Ahşap Şekillendirme" ve "Kağıt Rölyef"e kadınlardan büyük ilgi
 

Güllük sahildeki tarihi binada Milas Halk Eğitim Merkezi'ne bağlı kurslar sürüyor. Bu yıl ilk kez açılan "ahşap şekillendirme" ve "kağıt rölyef" kursları, özellikle kadınların ilgisini çok çekti. Ahşap şekillendirme kursu öğreticisi Pınar Gülter, "Biz erkeklerin katılımını beklerken, kadınlar yoğun ilgi gösterdi" dedi. Kağıt rölyef kursuna da katılanların biri dışında hepsi kadın.

Kaydolan 18 öğrenciden 13'ünün aksatmadan katıldığı, teneffüs, yemek arası bile vermeden büyük bir heves ve keyifle çalıştığı ahşap şekillendirme kursları, Çarşamba, Perşembe, Cuma 9:00 – 13:45 saatleri arasında. 14 Ekim'de başlayan, 23 Mart'a kadar sürecek kursa yine talep olursa, "Oyma, Çentik, Kakma" olarak bahar döneminde de süreceğini belirten Pınar Gülter, şunları söyledi: "Ahşap sıcak bir madde. Geleneksel sanatlarımıza yakın. Ürünler, hediye edilmeye ve kullanıma yatkın. Buradaki kursa Güllük'ün yerli halkından çok, dışarıdan gelip yerleşenlerden büyük katılım var. Milas'ta ise tam tersi. Buradaki halka yeterli tanıtım yapılmalı."

Geçen yıl takı kursuna katıldığını belirten Münevver Özenç, "Ahşap şekillendirmeyi tavsiye ederim. Ben bile böyle şeyler yapabileceğimi, bu kadar marifetli olduğumu farkında değildim. Çok severek yapıyoruz. Biraz zor ama, güzel bir uğraş. Yazları stant açıyorum. Geçen yıl takı satmak için açmıştım. Bu yıl bunlar için açacağım. Yani, bu uğraşın ticari getirisi de var" diye konuştu. Kursiyerlerden Tülin Kıranel de şöyle konuştu: "Geçen yıllarda deri ve ahşap boyama kurslarına katılmıştım. Bu yıl ayrıca nakış kursuna geliyorum. Ahşap şekillendirme ilk kez açılan değişik bir kurs. Çok güzel şeyler ortaya çıkıyor; bunları dışarıda bulup satınalamazsınız. Akhisar'da ahşap boyama ile bu bir arada gibiydi. Yani, ahşap boyama kursu için bu tür ahşap ürünleri alıp renklendiriyorlardı. Hem boş zamanlarımızı değerlendiriyoruz, hem de ek bir gelir kaynağı."

Kahvehane yerine kurs

Güllük'te bu yıl ilk kez açılan kağıt rölyef kursuna da biri erkek, 14 kişi Perşembe, Cuma, Cumartesi devam ediyor. 15 Ekim'de açılıp 3 Mart'a dek sürecek kursun öğreticisi Fatma Ergün, kursların ikinci döneminin mart başından haziran sonuna dek, üçüncü dönemin de hafta sonları olmak üzere, temmuz – kasım arası düzenlenebileceğini söyledi. Ergün, seneye Milas'ta da açılacak kurslar hakkında şu bilgileri verdi: "Kağıt rölyefde üç boyutlu şekillendirme yapılıyor. Kağıt posterleri kesip biçimlendiriyoruz. Sonra slikon ve çöp şiş yardımıyla kabartıyoruz. Öğrenci, mantığını çözünce değişik malzemeler de kullanarak, kendi zevkine göre döşüyor. "

Erkeklerin kahvehane yerine bu tür kurslara katılmasının çok daha iyi olduğunu söyleyen Mesut Pek, "Çiniden sonra bu kursa katıldım. İkisinin çalışması da birbirinden çok farklı. Ben bunu daha çok sevdim. Eşimle bu kurslara katılmaktan çok memnunuz, devam edeceğiz. Ben bunu torunum için yapıyorum; sergi sonrası ona hediye edeceğim. Satılırsa, torunum için yenisini yapabilirim" dedi.

Gülçin ERŞEN – 10 Ocak 2016 / Güllük

 
Toplam blog
: 134
: 869
Kayıt tarihi
: 06.07.11
 
 

Ankara Üniversitesi Basın Yayın Yüksekokulu (İletişim Fakültesi) Radyo ve Televizyon Bölümü mezun..