Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '11

 
Kategori
İlişkiler
 

“Aldatıldığımı, eşime kurduğum tuzakla anladım, haklarım neler?”

hortogludorduncubakis@gmail.com

“Aldatıldığımı, eşime kurduğum tuzakla anladım, haklarım neler?”

22.08.2011

“Eşimle 7 yıllık evliyiz. Son zamanlarda davranışlarındaki farklılıklar dikkatimi çekti. Hiç kendine bakmayan adam, ayna başından ayrılmaz oldu.

Neredeyse her gün yeni bir giysi alıyordu. Akşam geldiğinde odasına kapanıp saatlerce internetin başından ayrılmıyordu. Davranışlarında da tedirginlik vardı.

Bir arkadaşımdan yardım istedim. Farklı bir isimle bir sosyal paylaşım sitesinde ona arkadaşlık teklif etti.

Eşim bu teklifi ertesi gün kabul etti. Arkadaşımla yazışmaya başladı. Eşim, kendisini eşinden yeni ayrılmış birisi olarak tanıttı.

Ayrıca daha önce de bazı kadınlarla ilişkisi olduğundan söz etti. Birkaç gün sonra da arkadaşıma buluşmak istediğini söylemiş.

Ben bunun üzerine kredi kartı ekstrelerini ve cep telefon faturalarını inceledim. Gece yarıları bile birileriyle saatlerce görüşmüş. Bunların dışında da beni aldattığına dair çok önemli delillerim var.

Yanılmayı çok isterdim. Ama beni birçok kadınla aldattığını kesin olarak öğrendim.

Tüm hayallerim yıkıldı. Ben, aşık olduğum eşimin de bana aşık olduğunu sanıyordum. Ama yanılmışım.

O benim bunları bildiklerimden habersiz. Benim neden bu kadar üzgün olduğuma ve sık sık ağladığıma anlam veremiyor. Kesinlikle boşanacağım. Haklarım neler?”

***

Dava açmaya karar verirseniz işte haklarınız:

*Eşinize, zinadan dolayı boşanma davası açabilirsiniz.

*Bu davada, nafaka ile birlikte maddi ve manevi tazminat talebinde bulunabilirsiniz.

*Ancak, bu davayı olayı öğrendiğiniz tarihten itibaren 6 ay içinde açmak zorundasınız. Yoksa dava açma hakkınız düşer.

*Eşinizin sizinle evli olduğunu bile bile eşinizle birlikte olan kadınlara karşı da manevi tazminat davası açma hakkınız var.

*Sizi çok yakından ilgilendiren Medeni Kanunun bir maddesini sizinle paylaşmak istiyorum.

“Zina veya hayata kast nedeniyle boşanma hâlinde hâkim, kusurlu eşin artık değerdeki pay oranının hakkaniyete uygun olarak azaltılmasına veya kaldırılmasına karar verebilir.”

Yani, mahkeme, edinilmiş mallara katılma rejimi gereği, eşinize düşecek payın bir kısmının veya tamamının da size verilmesine karar verebilecektir.

***

Değerli okurlarım, güven duyarak yazdığınız mailleriniz için çok teşekkür ediyorum.

Sağlıklı ve mutlu kalın.

Cengiz Hortoğlu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..