Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '12

 
Kategori
İlişkiler
 

“Aldatmışım da haberim yok,” daha neler duyacağım

 

“29 yaşında 7 yıllık evli bir kadınım. Kısa bir süre önce  bir sabah,, eşim işe gitmek üzere evden ayrılırken cep telefonunu evde unutmuştu.

Ben, ona gelen ve onun gönderdiği mesajları hayretler içinde okudum. Meğer bir sevgilisi varmış.

Görüştüğü kadına gönderdiği mesajlarda, bana yıllarca söylemediği güzel sözleri okuyunca iyice yıkıldım. Kadının telefon numarasını not ettim.

Eşim telefonunu almak için geri döndüğünde hiçbir şey söylemedim.

O gittikten sonra sevgilisi olan kadını aradım. “Eşimle aralarınızda ne var?” diye sordum.

“Eşimi çok sevdiğini birlikte evlenme planları yaptıklarını söyledi. Şok olmuştum. Telefonu yüzüne kapattım.

Daha sonra aynı kadından bana bir mesaj geldi. Mesajda, “Eşinle birbirimizi çok seviyoruz.  Seni sevmeyen bir adamla niye birliktesin?” diyordu.

Eşim, akşam geldiğinde o mesajı kendisine okuttum. Artık beni aldattığını inkar edebileceği bir durum kalmamıştı.

Uzun süre tartıştık. Hatta beni iterek düşürdü. “Bunu bu kadar büyütme, yeter artık,” dedi.

Ben de bunun üzerine evi terk edip annemlere gittim. Hem kendisine hem de birlikte olduğu kadına karşı dava açmaya hazırlanıyordum.

Eşim, aradan iki hafta geçtikten sonra annemlere gelip benimle yalnız olarak görüşmek istediğini söyledi.

Bana bir zarf uzatıp “Bunu açıklamalısın,” dedi. Zarfı açıp içindekileri görünce şok oldum.

Resimlerim de konularak, benim adıma bir profil oluşturulmuş. Güya ben bir sosyal paylaşım sitesinde birileriyle görüşüyormuşum.

Konuşma içeriklerini okuyunca az daha düşüp bayılacaktım. Eşime “Bunu senin yaptığını biliyorum. Bu kadar nasıl küçüldün?” dedim.

Bana pişkin bir şekilde “Bak sana bir teklifim var; benden tazminat ve nafaka talep etme, anlaşmalı olarak boşanalım. Bu iş bitsin. Ama benden tazminat ve nafaka talep edersen, ben de bu belgeleri Mahkemeye veririm,” dedi.

“Defol çık buradan!” dedim. Çıkıp giderken, halen saçma sapan konuşuyordu.

Çok üzgünüm. 7 yıllık eşim bunu bana nasıl yapar? Anlayamıyorum. Ama yasal haklarımı sonuna kadar arayacağım. Sizden haklarımı öğrenmek istiyorum.”

***

Değerli okurum her gün beni şaşırtan yeni mailler alıyorum. Açıkçası sizin “Bu kadar da olmaz” denilecek bir durumunuz var. İftiranın insana nasıl bir acı verdiğini tahmin edebiliyorum.

İşte yapabilecekleriniz:

*Bulunduğunuz ilin Cumhuriyet Savcılığı’na size yapılanları anlatan bir dilekçe ile şikayetlerinizi bildirebilirsiniz.

*Dilekçenizde adınıza sahte profil oluşturulup sizin adınıza görüşmelerin yapıldığı bilgisayarın IP numarasının tespit edilmesini talep edin.

*Soruşturma sonucunda, bu eylemin sorumlularının kimler olduğunun belirlenmesi durumunda, bu kişiler hakkında ceza davası açılacaktır.

*Bu eylemin sorumlularına karşı manevi tazminat talep etme hakkınız da vardır.

*Eşiniz aleyhine zinadan boşanma davası açabilirsiniz. Dava dilekçenizde, sizin adınıza sahte bir profil oluşturulduğunu ve bu konuda Cumhuriyet Savcılığına başvuruda bulunduğunuzu da belirtin.

*Bu davayla birlikte maddi ve manevi tazminat ve nafaka da talep edebilirsiniz.

*İkamet ettiğiniz evle ilgili olarak muhtarlıktan alacağınız bir belge ile tapu kayıtlarına aile konutu şerhi koydurtabilirsiniz.

*Ayrıca eşinizin evden uzaklaştırılmasını da talep edebilirsiniz.

Dava sırasında aldatıldığınızı kanıtlamanız durumunda Medeni Kanunun 236/2. Maddesinden de yararlanabilirsiniz. (Zina veya hayata kast nedeniyle boşanma hâlinde hâkim, kusurlu eşin artık değerdeki pay oranının hakkaniyete uygun olarak azaltılmasına veya kaldırılmasına karar verebilir.)

***

Değerli okurlarım,  gönderdiğiniz mailler için size çok teşekkür ediyorum.

Her şeyin istediğiniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..