Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '11

 
Kategori
Güncel
 

"Ama öldü...", "Ben bilmem!"

"Ama öldü...", "Ben bilmem!"
 

Oysa ki sadece sularını istiyorlardı onlar, ormanlarını istiyorlardı. "Yıkmayın, kurutmayın, kesmeyin" diyorlardı. Halay çekiyorlardı, şarkı söylüyorlardı. Ne taş atmak, ne de saldırmak gibi bir amaçları vardı. Seslerini duyurmaktı tek amaçları. Sonra? 

Sonra polis, saldırdı eylemcilere şiddetle. Onlar da karşılık vermek istediler. Sadece sularını istiyorlardı, tekrar tekrar söylemeli, çünkü basın söylemiyor bunları! Kaldı ki demokrat olmayan bir başbakana bunları söyleseniz ne olur, o başbakan, yetki onda, ister asar, ister keser... Biliyorsunuz! Bakın asmaya ne kadar meyilli ki idam cezasını tekrar yürürlüğe sokmayı tartışalım bile dedi. Ölümü hukukun içine tekrar katmayı, seçimde birkaç oy fazla almak için istedi. 

NTV'de katıldığı programda polis tarafından öldürülen Metin Lokumcu hakkında atıp tutuyordu yine. Ruşen Çakır girdi araya, "ama öldü efendim" dedi buruk bir ses tonuyla. Akrabasıymış Lokumcu. Yine saygılı davrandı, ben olsam öyle olmayabilirdim. Ya da Tayyip Erdoğan'ın yarattığı korku iklimi bunu gerektiriyordu. Asar da keser de, neme lazım. 

"Ama öldü efendim" dedi Ruşen Çakır. Başbakan "bilmem" dedi hemen. Hiç duraklamadan, "bilmem" dedi. 

Daha ne kadar acımasız, daha ne kadar kötü olabilir biri. Ben şaşırmıyorum, her seferinde birileri şaşırıyor. Bir muhafazakardan demokrat yaratmaya çalıştınız, karşınıza ancak faşizm çıktı. Şaşırdınız. Oysa ki sizin eseriniz bugünkü baskıcı rejim, sizin eseriniz bu dönem. 

"Ama öldü..." 

Öldü, ölüm bile durduramaz bazılarının nefretini. Hala ellerindeki taşlardan, konuştuklarından bahsederler ve bilmezler. BİLMEZLER! 

Aynı programda bir başka laf da etmiş, "çok affedersiniz Rum" demiş. Aynı sudan içtiğimizi, aynı olduğumuzu söyleyen bir başbakan demiş bunu. Sonra kızıyorsunuz "aynı yolda değiliz" dediğimizde. 

Şimdi bilmiyor, ilgilenmiyor Metin Lokumcu'yla. Gün gelir öğrenir. 

Yarın yine başbakan olacak bu kişi büyük bir ihtimalle, bu ayıp yeter bu ülkeye, tarih bu dönemi, bu karanlık dönemi anlatacak ileride, sorumlu olarak da bizi işaret edecek, bu halkı... Ben hiçbir katkıda bulunmamış olsam bile kahroluyorum. Bence durdurun artık bu adamı, oy vermeyin. 

Ölümün karşısında bile "ben bilmem" diyenlerin destekleyicisi olmayın oyunuzla. Bu utancı taşımayın üstünüzde, size de yazık, bu ülkeye de yazık. 

Not: Bu yazı seçimden bir önce yazıldı aslında, fakat editoryal kontrolden hızlıca geçip de yayına çıkamadığından seçim yasakları sebebiyle muhtemelen yayını seçim sonrasına kaldı. 

 

 
Toplam blog
: 142
: 1092
Kayıt tarihi
: 27.09.09
 
 

Ankara Üniversitesi Hukuk Fakülteliyim. Seyahat benim için bir tutku, her fırsatta bir yerlere ka..