Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '11

 
Kategori
İlişkiler
 

‘Aşıktık, ama artık anlaşamıyoruz’ evliliği yıkan 27 acı söz

‘Aşıktık, ama artık anlaşamıyoruz’ evliliği yıkan 27 acı söz

Bir kadın okurum gönderdiği mailde, “Eşimle büyük bir aşkla evlendik. Ancak uzun zamandan beri anlaşamıyoruz.

Neredeyse her gün kavga ediyoruz. Bundan da en çok çocuklar zarar görüyor. Oysa aramızda çok da önemli bir problem yok. Nerede hata yapıyoruz?” diyordu.

Bu okurumla uzun bir telefon görüşmesi yaptık.

Eşiyle aralarındaki asıl sorunun kullanılan olumsuz sözcükler olduğunu belirledik.

Bir başkasına asla söyleyemeyeceğimiz sözleri, ne yazık ki sevdiğimiz insana söyleyebiliyoruz.

Bu sözler alışkanlıkla kullanıldığı için çoğu zaman farkında bile olamıyoruz. Ama bu sözlerin, sevdiğimiz insanların ruhunda nasıl bir yara açtığını göz önüne almıyoruz.

Peki ne söyleyeceğine dikkat etmeyenlerin eşleri mutlu olabilir mi?

***

İşte evliliği yıkan 27 acı söz:

1)Sen hep böylesin, her zaman geç kalırsın,

2)Çok konuşuyorsun, seni artık dinlemiyorum. Bir de dinlemesini öğren,

3)Sen ne biçim insansın,

4)Ailen artık bize gelmesin,

5)Sen yine kilo mu aldın? Şu göbeğe bak,

6)Sen yaşlandın artık,

7)Bu ne biçim bir elbise, sana hiç yakışmamış,

8)Bu çocuk adam olmaz, çünkü sana çekmiş,

9)Sen devamlı yalan söylersin, hep aynı masallar, bırak artık bu yalanları,

10)Çok sakarsın, yine bir şey mi kırdın?

11)Bunu daha önce de dinlemiştim, her şeyi tekrar edersin,

12)Çok tembelsin, çalışmayı sevmezsin,

13)Geç kaldığına göre hangi kadınlaydın?

14)Sen güvenilmez bir insansın,

15)Yemek yapmasını bir türlü öğrenemedin. Nerede annemin o yemekleri,

16)Kaç kişi peşimdeyken, seninle evlenmekle ne büyük hata yapmışım.

17)Sus bir dakika, ben anlatayım,

18)Devamlı alışveriştesin, para harcamaktan başka ne bilirsin,

19)Hep dağınıksın, ben düzeltiyorum, sen dağıtıyorsun,

20)Sen sevgiden ne anlarsın,

21)İnsanda birazcık düşünce olur,

22)Yazık seninle geçen yıllarıma,

23)Çok kabasın, nezaketten nasibini alamamışsın, incelik kim sen kim,

24)Yine ne gülüyorsun? Ne var bunda gülecek,

25)Seninle evlenmekle ne büyük hata yapmışım,

26)Ne var, şimdi neden aradın beni, yine ne isteyeceksin?

27)Ben olmasam sen bir hiçsin.

***

Ben sözcüklerin sihirli olduğuna inananlardanım. Sadece kullanılan sözcüklerin farkında olmak ve olumsuz sözcükleri kullanmamak bile bazı evlilikleri kurtarabilir.

***

Değerli okurlarım sizin de bu konudaki yorum ve katkılarınızı bekliyorum.

Mutlu ve sağlıklı kalın.

Cengiz Hortoğlu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..