Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '15

 
Kategori
İnsan Kaynakları
 

"Atom bombası vali" emekli oldu

"Atom bombası vali" emekli oldu
 

 

 

 

"Millete efendilik yoktur. Hadimlik (hizmet eden) vardır. Bu millete hizmet eden, onun efendisi olur." Atatürk 
 

 

 

Ülkemizdeki mülki idare amirleri arasında 105 mesleki rekorun sahibi,  Antalya Vali Yardımcısı  Turan Eren,  yaş haddinden emekliye ayrıldı.

Çocukluğu yokluk içinde geçen, kaymakamlık yaptığı dönemle ilgili anılarını yazdığı ve benim de tanıtımını ve değerlendirmesini yaptığım (http://blog.milliyet.com.tr/uc-dilek-ve-turan-ren/Blog/?BlogNo=288531) 'Üç Dilek' adlı devasa kitabın yazarı Turan Eren, yaşamını Antalya’da sürdüreceğini belirtti.

1950'de Malatya'nın Arguvan ilçesi Yazıbaşı köyünde altı çocuklu yoksul bir ailenin ortanca çocuğu olarak dünyaya gelen Turan Eren, ilkokulu köyünde okudu. İlkokul öğrencisiyken 1961 yılında köyünü, Cezmi Kartay adlı dönemin Malatya Valisi ziyaret etti. Vali için köylü günler öncesinden hazırlık yaptı. Valiye yapılan hazırlık, gösterilen ilgi, 11 yaşındaki Turan Eren'i çok etkiledi! O dönemde 'Ben de böyle bir adam olacağım' diye kafasına koyan Turan Eren, bu hayalini gerçekleştirmek için ilkokulu bitirince Manisa Akhisar'daki amcasının yanına gitti.

                                          En yüksek notu olunca atom bombası adını aldı

Akhisar'da ailesinden kopuk olarak yeni bir hayata yelken açan Turan Eren, o dönemi şöyle anlattı:"Akhisar'daki çocuklardan bin kat gerideydim. Bu nedenle kendi kendime 'Turan gece gündüz okumalısın, aradaki farkı kapatmalısın' diyerek çalıştım. Kendime göre 12 maddelik bir anayasa yapmıştım. Bu anayasayı duvarıma asmıştım. Maddelerden biri çok çalışmaktı. Başarılı olmaktı. Ortaokula başladıktan 1 ay sonra adım 'atom Bombası’na çıktı. Çünkü ilk sınavlarda herkesten daha iyi not aldım."

Akhisar'ın en yüksek puanıyla üniversiteye gitti

Öğleden sonra okuldan gelip yemeğini yedikten sonra yattığını, gece kalkıp sabaha kadar ders çalıştığını anlatan Turan Eren, ortaokul ve liseyi böyle bitirdiğini söyledi. Üniversite sınavında da Akhisar'da en yüksek dereceyi alarak Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi'ni kazandığını anlatan Turan Eren, "Aldığım puanla Türkiye'de istediğim üniversitenin, istediğim bölümüne gidebilirdim. Ben valilik hayalimi gerçekleştirmek için Ankara Siyasal Bilgiler Fakültesini tercih ettim. Bu çalışmanın ve alın terinin karşılığıydı" dedi. Siyasal Bilgiler Fakültesi'ni de dereceyle bitirdiğini anlatan Turan Eren, köyünün dört yıllık fakülteyi bitiren ilk isminin de kendisi olduğunu söyledi. Üniversitedeyken hukuk öğrencisi olan eşiyle de tanıştığını anlatan Turan Eren, "Eşim hâkim oldu, ben de 1973 yılında memleketim Malatya'da kaymakamlık stajına başladım" dedi.

Suya sabuna dokundum

Hem eşinin hem de kendisinin idealist olduğunu, bu nedenle görev yaptığı yerlerde suya sabuna dokunarak çalıştığını anlatan Turan Eren, "Şunları yaparsam, başıma şunlar gelir demeden, görev yaptığım yerin ihtiyaçlarını dikkate alarak çalıştım. Örneğin Malkara'da 55 milyon dolarlık Türkiye'nin en büyük süt fabrikasını yaptık. Samsun Vezirköprü'de 85 yerleşim yerine okul-lojman yaptım" dedi.

Bunları yapan 105 rekorun sahibi bir köylü çocuğu

Türkiye'de Cumhuriyet tarihinde mülki idare amirleri, vali ve kaymakamlar arasında 105 rekorun sahibi olan Turan Eren, "Türkiye'nin en büyük süt fabrikasını, en modern yem fabrikasını, bir ilçede en çok okulu, sağlık tesisini, en çok yol yapan, en çok asfalt yapan, en büyük bütçesi olan birliği kuran benim. 105 rekordan biri de mülki idare amirleri arasında bir yerde en fazla görev yapan kişi olmam. 10 yıl aynı yerde görev yapan benim dışında bir başka mülki idare amiri daha yok. Malkara'da 10 yıl görev yaptım" diye konuştu.

 İzmir'de bir yılda 1 milyon zeytin ağacı

Malkara'da sekiz tankerle bütün köylerin sütünü toplayıp işlediklerini anlatan Turan Eren, "Vali para vermezse aracına benzin koyacak parası olmayan bir kaymakam olarak benim bütçem, Tekirdağ, Edirne, Kırklareli ve Çanakkale gibi dört ilin valisinin il özel idaresinin bütçesinin toplamından iki kat fazlaydı" dedi. 1999'da atandığı İzmir'de vali yardımcısıyken bir yılda 1 milyon zeytin fidanı diktiklerini, kooperatiflerle birlikleri işbirliğine getirerek sekiz zeytinyağı fabrikası kurduklarını anlatan Turan Eren, "Portakal fidanı da elma fidanı da verip kırsal kalkınma sağlamak için ne gerekiyorsa yaptık" dedi. Hakkâri’de Şemdinli'de, Van Gevaş'ta, Elazığ Maden'de iki yıl görev yaptığını anlatan Turan Eren, kan davaları, asayişsizliğin olduğu yerlerde de huzuru sağladığını söyledi.

Emekli olunca ikinci kitabını yazacak

Bu hizmetlerini 1998'e kadar görev yaptığı kaymakamlık yıllarına ait kitapta topladığını anlatan Turan Eren, ücretsiz olarak dağıttığını, kitabı için de yaklaşık 20 bin liralık harcama yaptığını söyledi. Bu kitabın hayata sıfırdan başlayanlar için örnek olduğunu da anlatan Turan Eren, 1998'den emeklilik hayatına kadar olan süreç için ikinci bir kitap daha yazabileceğini söyledi.

Oysa Türkiye Cumhuriyeti’nin en yüce makamlarında Turan Eren’in değerlendirilmesi, ülkemiz için önemli bir kazanç olacaktı! Ne ki olmadı.

Değerli eşi emekli hâkim Semra Eren ile birlikte esenlikli yaşam diliyorum. Yolum Antalya’ya düşerse kahvelerini içeceğim, diyorum.

 

Kaynak:

http://turkidare.net/haber/atom-bombasi-vali-emekliye-ayriliyor-2537.html

http://www.gunhaber.com.tr/haber/-

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..