Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '12

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

‘Azo boyar’ madde nedir

‘Azo boyar’ madde nedir
 

 

 

Şans eseri yaşıyoruz aslında; yiyecek giyecek ve çevre faktörleri ile ilgili son gelişmelere göre toplu halde terki diyar etmemiz gerekiyor.
 
Efendim niye bu kadar isyanla başladım yazıma? Neyse başlığı tanımlamayı sonraya saklayıp, biraz korku filmi senaryosu yazayım; bir kaç soru, tişört, şort gibi bilumum tekstil ürünlerini kullanıyor musunuz; "Herhalde yani bu da soru mu" dediğinizi işitir gibiyim.İyi bunları giyiyorsunuz sonra da "Aman şu yiyecek kanser yapıyor,güneşe çıkmayayım kanser olurum"  diyorsunuzya sıkı durun; kanser aslında teninize çoktan yapışmış olabilir haberiniz yok. Şaşırdınız değil mi? Şaşırmadıysanız yazıyı burada okumayı bırakın size kayıtsız güzel günler diliyorum.
 
Bak ilgili vatandaş oturmuş okuyor ne çıkacak sonunda diye; efendim tişört, şort,şal,terlik ve ayakkabılarda "Azo boyar" madde kullanılıyormuş, bu azo boyar Tekstil boyalarında bulunuyor. Bu maddelerden bir kısmı kanserojen ‘arilamin’ içeriyor. 30 ppm’in altındaki miktarlarda azo boyar madde içeren ürünlerin ithalatı serbest. 30 ppm, 1 milyon litre boyada 30 mililitre azo boyar madde anlamına geliyor. Yani direk kanserojen, bırak giymeyi dokunsan kemoterapi felan başlayacak demektir. Yani "Yandım gülüm keten helva"
 
Eee ne olacak o halde,efendim bu maddenin kullanıldığı ürünleri satan, imal edenler,ithal edenler yakında açıklanacakmış. Durum bu kadar tehlikeli ise bence ramazan davulcusu bile mahalle mahalle gezip anlatmalı,tvler  bas bas bağırmalı; diyorsam da diziler,magazinler,facebooklara dalmış insanımı çok da rahatsız etmeden, bir söyleyeceksin, hiç olmazsa ben söyledim dersin...
 
 
Toplam blog
: 251
: 916
Kayıt tarihi
: 06.10.06
 
 

İ.Ü Edebiyat Fak. Coğrafya bölümü mezunuyum. Lise, üniversite ve  öğretmenliğim boyunca yaşamı şi..