Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '08

 
Kategori
Haber
 

"Baba Beni Kocaya Gönder"

"Baba Beni Kocaya Gönder"
 

Bu sabah radyodan duyduğum bir haberi, ilk bulduğum internet bağlantısında araştırdım, her Google gencinin yapacağı gibi kutuya yazdım "enter"e bastım ve haberin kaynağına ulaştım. Noktasına dokunmadan sizlere aktarıyorum:

"ELAZIĞ'ın Karakoçan İlçesi'ne 4 kilometre uzaktaki Yatılı İlköğretim Bölge Okulu (YİBO) yurdunda barınan 28 kız öğrenci, ilçedeki liseye gidebilmek için her gün bu mesafeyi yürüdüklerini belirterek İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nden servis talep etti. Yazılı başvurularına resmi yanıt verilmediğini söyleyen öğrenciler, okulu bırakmak durumunda kalacaklarını söyledi.

Karakoçan'a bağlı köylerden liseyi okumak için YİBO yurdunda barınan 28 kız öğrenci, yazılı servis taleplerine cevap alamayınca İlçe Milli Eğitim Müdürü Yasef Kaya ile yüz yüze görüştü. Kız öğrenciler, her gün 4 kilometre yürüdüklerini ve yemek sorunu yaşadıklarını, bu sorunlarının çözümü için servis konulmasını istedi. Öğrenciler bu görüşmede İlçe Milli Eğitim Müdürü Yasef Kaya'nın kendilerine "Liseyi okumak zorunda değilsiniz. Paranız varsa okursunuz. Okuyamıyorsanız, gidin evlenin" dediği öne sürüldü.

İlçe Milli Eğitim Müdürü Yasef Kaya, iddiaların doğru olmadığını savunarak, YİBO'da barınan kız öğrencilerin ikinci dönem ilçe merkezinde barınmaları için çalışma başlattıklarını söyledi."

İşte Türkiye, işte uygulama.

Aklıma şöyle bir kampanya şarkısı geliyor "Baba Beni Okula Gönder". Bir de birkaç ay önce basının kovaladığı ama bir anda unutulan "İstanbul'da bir Devlet Lisesi için özel olarak kullanılan Belediye Otobüsü" haberi.

Dikkatinizi çektimi bilmiyorum, bir taraftan Üniversitelerin paralı olması için çalışmalar yapılıyor, diğer taraftan okumak isteyen öğrencilerin önü kesiliyor. Belki paronoya olarak görebilirsiniz ama acaba, Türkiye bir cahiliye dönemine mi sürükleniyor?

O kampanya müziği şimdilerde farklı bir açılımla kullanılabilir:

"Baba Beni Kocaya Gönder (!)"

http://www.haberaktuel.com/news_detail.php?id=105313&uniq_id=1200636896
 
Toplam blog
: 117
: 1067
Kayıt tarihi
: 26.09.07
 
 

1980 yılında Mersin'de doğdum, bütün eğitim öğrenimimi Mersin'de tamamladım. Yetmedi, işimi de Mersi..