Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '14

 
Kategori
Güncel
 

'Bayan Kahkaha' olarak anılan Güzide Kasacı 'iffetsizlik' örneği midir?

'Bayan Kahkaha' olarak anılan Güzide Kasacı 'iffetsizlik' örneği midir?
 

Gururumuzsun!...


'Bayan Kahkaha' olarak anılan Güzide Kasacı 'iffetsizlik' örneği midir?

'Gülmek,'insanoğlunun, hoşuna giden, keyif aldığı,komik bulduğu veya olağandışı, sıra dışı olaylar, durumlar karşısında, sesli bir biçimde duygusunu açığa vurmak olarak tanımlanabilir.

Diğer bir ifadeyle, mutlu, sevinçli, hoşça vakit geçirmek, eğlenmek sanatıdır.

Normal yaşam akışında alay etmek, küçük görmek veya düşürmek gibi olumsuz anlamlar da taşımaktadır.

'Kahkaha'ise genelde kendine özgün, bazen anlam yüklü, bireyin 'kontrolünde' veya 'kontrol dışı' 'yüksek sesle' gülmek olarak tanımlanabilir.

'Bayan Kahkaha' deyince ünlü 'Çalıkuşu' şarkısını kendine özgün 'kahkahası' ile zihinlere kazıyan büyük ses ustası Güzide Kasacı'yı anımsarım.

İlk plağını 1966 yılında çıkaran, 1977 yılına kadar plak ve sahne çalışmalarını sürdüren sanatçının şarkı içinde uzun soluklu 'kahkaha' atma yeteneği başka hiçbir sanatçı da yoktur.                                         

Şarkı içinde detone olmadan söylediği 'kahkaha' hala kulaklarımdan silinmiyor, dinleyiciyi mest ediyor, kendinden geçiriyor.

Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç'ın söylemini dikkate alırsak; Sanatçı Güzide Kasacı herkesin içerisinde kahkaha atmayacak. Bütün hareketlerinde cazibedar olmayacak. İffetini koruyacak.'

Arınç'ın sözlerinden Güzide Kasacı'nın herkesin önünde 'kahkaha' atmaması gerektiği, yoksa 'iffetsiz' sayılacağı algılanmaktadır.

'İffet' veya 'namus' kavramı bu kadar basit, sıradan, içi boş konsept midir ki; kadın bir 'kahkaha' atmakla kaybedebilir, 'iffetsiz' sayılabilir mi?

Herkesin içerisinde 'kahkaha' atabilen,'özgüveni yüksek,' 'sosyal' ve 'girişimci/girişken' yapıya sahip kadınlar; 'iffetini koruyabilen,' 'ödün vermeyen' karakter örnekleridir.

Arınç, 'iffet' tanımlaması ile kızlarımızın 'sosyal'  ve 'ekonomik' konumunu daha da aşağı çekiyor.

Arınç'ın 'mumla aradığı' 'Nerede O yüzüne baktığımız zaman yüzü hafifçe kızarabilecek, boynunu öne eğecek, gözünü bizden kaçırabilecek iffet sembolü,  haya sembolü kızlarımız?' sorusuyla kızlarımızı 'iffetli kızlar' ve 'iffetsiz kızlar' olarak; toplumun' 'dindar' ve  'dindar olmayanlar' şeklinde bölünmesine katkıda bulunuyor. 

Ayrıca 21. yüzyıl Türkiye'sinde hala 'mahcup,' 'edilgen' 'bağımlı' kızlara özlem duyan 'anlayış' ülkeyi karanlığa sürüklemektedir.

'Aydınlığa değil!'

30.07.2014, İzmir,Türkiye

Not: Fotoğraf Alıntıdır.

 

                                                                                                                                                                                            

 
Toplam blog
: 392
: 908
Kayıt tarihi
: 27.11.11
 
 

1951 Muğla doğumluyum. Ege Üniversitesi İktisadi ve Ticari Bilimler Fakültesi'ni 1974 yılında bit..