Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '07

 
Kategori
Genel Sağlık
 

"Ben" ler ne kadar tehlikeli.

"Ben" ler ne kadar tehlikeli.
 

Derimizde oluşan kabarık ten rengi veya kahverengi lekeler yani “ben”lerimize hiç dikkat ettiniz mi? Görüntüsünün değişmesi, zamanla büyümesi ya da renk değişikliği dikkat edilmesi gereken noktalardır. “Ben”ler estetik bakımdan ya da büyüklük bakımından. bazılarımızı rahatsız edici boyuta gelebilir.

Geçenlerde bir yakınım bacağındaki bir kabartıdan dolayı doktora gitti, doktor “et beni” olduğunu ve incelemek için parça almaları gerektiğini belirtmiş. Ufak bir operasyondan sonra yapılan tetkikte doktor, tehlikeli bir durum olmadığı kanısına varmış. Aslında benim bildiğim kadarıyla “ben”, kesilmez, koparılmaz. Eğer zararlı bir leke veya kabartıysa hastalık bulunduruyorsa, hastalığın bu şekilde yayılacağı söylenir. Çocukluğumdan beri “ben”lerimi ne koparır ne kurcalarım. En azından bu konuda uzmanlaşmış bir hekime görünmekte fayda var diyorum. Dermotoloji çok fazla hastalığı içine alan bir dal. Uzman bir dermatologun bilgisi ışığında tedavi olmalı, tanı konulmalıdır.

Bazı benler kanserleşme riski taşır. Koyulaşması ve üzerinde kıl bulunduran benler, zamanla kötüye gidiyorsa doktora danışmakta yarar vardır. Birde bazen renksiz ufak ufak dağılan et benleri vardır ki; dikkatle izlenmelidir, çünkü bir et benindeki herhangi bir değişiklik melanom (deri kanseri) belirtisi olabilir. Bununda uzman bir hekim tarafından renk, çap ve yüksekliği incelenir ve ona göre tedavi uygulanır.

Benlerin artması ve renginin koyulaşmasını engellemek için;

Güneşe çıkarken şapka takmalı,

Güneş kremi kullanmalı,

Saat 11:00- 14:30 arası güneşten sakınmalı ve uzun süre güneşlenmemeli.

Ultraviyole ışınlarından korunmalı.

Çok ilginç bir tesbitimde var ki; “Ben” ler kalıtsal olarak bireyden bireye geçmekte. Nasıl mı diyeceksiniz. Vücudumuzda örneğin sağ elimizin üzerinde bir ben var, çocuğumuzda yada torunumuzda da var. İlginç taraf aynı bölgede olması. Sanki genler bir birine aktarmakta. Kanser hücreleri nasıl kalıtsal olarak taşınabilmekteyse benlerde böyle. Dikkat ederseniz sizlerde kendinizde ve yakınızda fark edebilirsiniz. Tabi bu konuda da yeterli bilgi işin uzmanı diyorum. Sağlıklı günler hepinizin olsun.

 
Toplam blog
: 82
: 1963
Kayıt tarihi
: 13.10.06
 
 

Müzik ve amatör fotoğrafçılıkla ilgileniyorum. Yazma isteği içimde vardı. Mutlaka bir gün düşünce..