Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '07

 
Kategori
Psikoloji
Okunma Sayısı
1888
 

"Ben Gotik Oldum Anne!"

"Ben Gotik Oldum Anne!"
 

"Yavrum biz babanla senin böyle giyinmene karşıyız."
"Anne ben gotik oldum."
"Üstelik bu piercingler hiç de steril ortamlarda yapılmıyor."
"Ben gotik oldum."diyorum sana."
"Ama canımıniçi bak koyu renk makyaj da hiç yakışmamış sana."
"Anne ben gotik oldum ve kararlıyım.
"Bak Neriman teyzenlere gidicez, hadi değiş üstünü."
"Ama anne ben gotik oldum yaa."
"Oğlu Sedat da yeni gelmiş üniversiteden."
"Hebeleeee!.."
"Hadi şu eteği giy, buna mavi makyaj da iyi gider, halka küpelerini de taktın mı hıııh..."

Benim öğrencilerimde de gördüğüm acı bir gerçeği dikkatlerinize sunmak istiyorum.

Garip tarz…

İşte gotik olmanın (özentisinin) olmazsa olmazları:

Baştan ayağa simsiyah olacaksın..
Tişörtün üzerinde ahlaki değerlerle dalga geçen, biraz da müstehcen mesajların olsun.
Mümkünse ayağına “converse”, orijinalini bulamazsan “çakma” denilen taklitlerini bulacaksın.
Tenin esmer olsa da yüzünü pudrayla bembeyaz yapacaksın.
İlgi çekmek için en ağırından makyaj yapacaksın.
Deldirdiğin kaşına, burnuna ve dudağına metal parçaları tutturacaksın.
Sigara elinden eksik olmayacak ve tabii ki alkol, uyuşturucu ve bohem…
Adı sanı duyulmamış rock gruplarını dinleyeceksin, anlasan da anlamasan da…
Muhakkak ki internetin olacak ve insanlara, tüm dünyaya nefretini karanlık sitelerden kusacaksın…
Messengerde kişisel iletine bilmediğin İngilizcenle en karanlık mesajını ekleyeceksin.
Fotoğrafın da hayata nefretle bakan ve küsmüş bir fotoğraf olacak…
Unutma ki herkes kötü, onun için hiç gülmeyeceksin
Sen de karanlığın içinde kayıpsın…
Derslerin kötü olacak ve zaten ailenle aran hiç iyi değil.
Senin her şeyin kırmızı saçlı arkadaşların ve kaldırımlar..


Bir caddede alkol almak için dilenirken veya bir köşede sövüşürken rastlamışsınızdır siz de…

12.Yüzyılda Latin sanatına tepki olarak ortaya çıkan gotik sanat akımının günümüzdeki özenti temsilcileri bu gençler. Varoşlardaki evlerden çıkıp işlek caddelerde vakit öldürüyorlar…

Başarının tadına varamamış gençler fark edilebilmenin yollarını arıyor.
Arkadaş grupları, giysiler, dinlenen müzikler değişiyor bir anda.
Hatta bu arayış ahlakî açıdan bir tükenişe götüren bir yaşam biçimi halini alabiliyor.

Kimlik arayışındaki gençlerin kendi farklılıklarını ortaya koymak için yapıyorlar bütün bunları.
Gençleri hedefsiz ve ümitsiz hale getiren toplumsal gelişmeler ve aile içi eğitimsizlik.
Bir de okulda öğretmenleri tarafından ilgi görmedi mi genç tamamdır:

“Varoştan gelmişim “gotik”im hocam!”

Ailelerin böyle çocuklarına sabır göstermeleri ve sevgiyle yaklaşmaları gerekmektedir.
Anne ve babaların çocuğun kendileri için özel olduğunu çocuğa hissettirmeleri gerekir.

Gotik Akımı Nedir?
12.yy’ın ikinci yarısında Latin sanatına tepki olarak ortaya çıkmış bir sanat akımı.
Mimariden heykelciliğe, edebiyattan müziğe kadar pek çok alana tesir eden bu akımın etkisi,
Avrupa’nın kuzeyinde 16.yy’a kadar sürmüştür.
Karanlık, korku ve kasvet ana unsurlar bu akımda.
Bu unsurlar da daha çok sivri hatlara sahip katedral ve kilise gibi dini yapılarda kendini gösterir.

Kökeni kiliseye dayanan gotik müziğini bugün daha çok Kuzey Avrupalı metal grupları temsil ediyor.
Bu şarkılarda depresyon, bunalım, saplantı ve korku hakim…

Ülkemiz için yararlı gençler yetiştirmek tüm anne-babaların Atatürk’e ve Türkiye’ye bir borcudur,
en önemli vatandaşlık vazifesidir.

Resim ve yazı için kaynakça:
i187.photobucket.com
http://www.gençlik.zaman.com/
http://www.itusözluk.com/
http://www.resimcim.net/
http://www.msxlabs.org/

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

gotik olacağım arkadaşım. Ne dersin, beni de aralarına alır mı bu gençler. Şaka bir yana günümüzde çocuk yetiştirmenin ne denli zor olduğunu ortaya koyan somut göstergeler bunlar. Binlerce akımdan bir tanesi. Onun için çocuklarımıza sahip çıkalım diyorum ben de. Her ne kadar zor olsa da. Sevgilerimle.

Ayrıntıda gezinmek 
 19.12.2007 12:01
Cevap :
Paran ve saadetin varsa gotik olmaktan korkma:) Paran var saadetin yoksa ya da hem paran hem saadetin yoksa Gotik olduğunun resmidir:) Sizin delikanlı liseye geçti sanırım. Senin gibi aydın bir annesi varken her gençteki küçük dalgalanmaları yaşasa da öğügü yuvada alanlardandır ve ilerde pozitif bir insan olacaktır. Selam ve sevgiler.  19.12.2007 16:02
 

Ben bu akımın Gotik'le ilgili olduğunu bilmiyordum. Böyle bir blog yazdığınız için teşekkürler öncelikle. Bu gençlerin içinde bulunduğu durum özentiden ibaret gibi görünüyor. Bir de kendilerini kanıtlama çabası nasıl olacaksa artık? Çocuk yetiştirmek çok zor, ince bir çizgi üzerinde herşey, ya da bıçak sırtı gibi. İşimiz kolay değil yani. Sevgiler, selamlar...

Özlem Akaydın 
 17.12.2007 12:03
Cevap :
Evet insan yetiştirmek çok zor. Saldım çayıra Mevlam kayıra ile olmuyor. dediğiniz gibi iyi eğitim, gözlem ve huzurlu ortam gerekiyor. Selam ve sevgiler.  17.12.2007 16:54
 

Sevgili hocam sizi bu yazınızla tanıma fırsatım oldu.Tanımladığınız tipte çevremizde ailemizde bu gotik akımına özenen gençlerimiz maalesef ki var..İnanın ailelerle o kadar tezat durumdalar ki.Ailelerde ne yapacaklarını şaşırmış durumda..işin içinden çıkılmaz bir durum..Dediğiniz gibi sevgi ve hoşgörü ile yaklaşımlar devam ediyor ve eskiye göre siyahtan başka renklere doğru yönelme var son bir yılda..Teşkkürler saygılar

Sema CURUK 
 15.12.2007 23:06
Cevap :
İyiye gidşin olması sevindirici... Daha çok ilgi ve güven vermek gerek. Ben teşekkür ederim, sayfama hoşgeldiniz. Selam ve saygılar.  16.12.2007 10:25
 

Anlamış degılım valla hocam nedır bu,bu gençler neyı aramaya cıkarlar,bu kadar boşluk ... genede derım ya aile ve eğitim ...inanın ki içim acıyo allah cocuklarımızı korusun .. neler duyuyorum bunlarla ilgili helede ist da yaşayınca zor vesselam...elinize sağlık

CANSİN 
 14.12.2007 23:51
Cevap :
Ailenizde sevgi ortamı varsa -ki var elbette- sorun yok. Sevgi ve saygılarımla  15.12.2007 11:51
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 143
Toplam yorum
: 2363
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 2288
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

Bu âlem içinde aileme zaman ayırmak, gezmek, okumak, fotoğraf çekmek, resim çizmek ve iş hayatı h..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster