Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '07

 
Kategori
Psikoloji
 

"Ben Gotik Oldum Anne!"

"Ben Gotik Oldum Anne!"
 

"Yavrum biz babanla senin böyle giyinmene karşıyız."
"Anne ben gotik oldum."
"Üstelik bu piercingler hiç de steril ortamlarda yapılmıyor."
"Ben gotik oldum."diyorum sana."
"Ama canımıniçi bak koyu renk makyaj da hiç yakışmamış sana."
"Anne ben gotik oldum ve kararlıyım.
"Bak Neriman teyzenlere gidicez, hadi değiş üstünü."
"Ama anne ben gotik oldum yaa."
"Oğlu Sedat da yeni gelmiş üniversiteden."
"Hebeleeee!.."
"Hadi şu eteği giy, buna mavi makyaj da iyi gider, halka küpelerini de taktın mı hıııh..."

Benim öğrencilerimde de gördüğüm acı bir gerçeği dikkatlerinize sunmak istiyorum.

Garip tarz…

İşte gotik olmanın (özentisinin) olmazsa olmazları:

Baştan ayağa simsiyah olacaksın..
Tişörtün üzerinde ahlaki değerlerle dalga geçen, biraz da müstehcen mesajların olsun.
Mümkünse ayağına “converse”, orijinalini bulamazsan “çakma” denilen taklitlerini bulacaksın.
Tenin esmer olsa da yüzünü pudrayla bembeyaz yapacaksın.
İlgi çekmek için en ağırından makyaj yapacaksın.
Deldirdiğin kaşına, burnuna ve dudağına metal parçaları tutturacaksın.
Sigara elinden eksik olmayacak ve tabii ki alkol, uyuşturucu ve bohem…
Adı sanı duyulmamış rock gruplarını dinleyeceksin, anlasan da anlamasan da…
Muhakkak ki internetin olacak ve insanlara, tüm dünyaya nefretini karanlık sitelerden kusacaksın…
Messengerde kişisel iletine bilmediğin İngilizcenle en karanlık mesajını ekleyeceksin.
Fotoğrafın da hayata nefretle bakan ve küsmüş bir fotoğraf olacak…
Unutma ki herkes kötü, onun için hiç gülmeyeceksin
Sen de karanlığın içinde kayıpsın…
Derslerin kötü olacak ve zaten ailenle aran hiç iyi değil.
Senin her şeyin kırmızı saçlı arkadaşların ve kaldırımlar..


Bir caddede alkol almak için dilenirken veya bir köşede sövüşürken rastlamışsınızdır siz de…

12.Yüzyılda Latin sanatına tepki olarak ortaya çıkan gotik sanat akımının günümüzdeki özenti temsilcileri bu gençler. Varoşlardaki evlerden çıkıp işlek caddelerde vakit öldürüyorlar…

Başarının tadına varamamış gençler fark edilebilmenin yollarını arıyor.
Arkadaş grupları, giysiler, dinlenen müzikler değişiyor bir anda.
Hatta bu arayış ahlakî açıdan bir tükenişe götüren bir yaşam biçimi halini alabiliyor.

Kimlik arayışındaki gençlerin kendi farklılıklarını ortaya koymak için yapıyorlar bütün bunları.
Gençleri hedefsiz ve ümitsiz hale getiren toplumsal gelişmeler ve aile içi eğitimsizlik.
Bir de okulda öğretmenleri tarafından ilgi görmedi mi genç tamamdır:

“Varoştan gelmişim “gotik”im hocam!”

Ailelerin böyle çocuklarına sabır göstermeleri ve sevgiyle yaklaşmaları gerekmektedir.
Anne ve babaların çocuğun kendileri için özel olduğunu çocuğa hissettirmeleri gerekir.

Gotik Akımı Nedir?
12.yy’ın ikinci yarısında Latin sanatına tepki olarak ortaya çıkmış bir sanat akımı.
Mimariden heykelciliğe, edebiyattan müziğe kadar pek çok alana tesir eden bu akımın etkisi,
Avrupa’nın kuzeyinde 16.yy’a kadar sürmüştür.
Karanlık, korku ve kasvet ana unsurlar bu akımda.
Bu unsurlar da daha çok sivri hatlara sahip katedral ve kilise gibi dini yapılarda kendini gösterir.

Kökeni kiliseye dayanan gotik müziğini bugün daha çok Kuzey Avrupalı metal grupları temsil ediyor.
Bu şarkılarda depresyon, bunalım, saplantı ve korku hakim…

Ülkemiz için yararlı gençler yetiştirmek tüm anne-babaların Atatürk’e ve Türkiye’ye bir borcudur,
en önemli vatandaşlık vazifesidir.

Resim ve yazı için kaynakça:
i187.photobucket.com
http://www.gençlik.zaman.com/
http://www.itusözluk.com/
http://www.resimcim.net/
http://www.msxlabs.org/

 
Toplam blog
: 143
: 2341
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

Bu âlem içinde aileme zaman ayırmak, gezmek, okumak, fotoğraf çekmek, resim çizmek ve iş hayatı h..