Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Haziran '08

 
Kategori
Haber
 

“Ben severim yavrumu, yavrum sever yavrusunu”

“Ben severim yavrumu, yavrum sever yavrusunu”
 

Rahmetli anneannemin, zaman zaman anneme sitem ederken kullandığı bir deyimi hiç unutmam. Annem üç çocuğuyla dul kalmış, onların derdiyle uğraşırken kendisine ilgisiz kaldığını düşündüğü anneme, üç çocuğu daha olmasına karşın, bu duruma vurgu yaparak söylerdi şu sözleri: “Hey yavruuuum, ben severim yavrumu, yavrum sever yavrusunu”... Haksız bir ifadeydi bana göre, ama büyüğümüzdü, söylerdi.

Anadoluda pek bilnen bir deyim daha vardır; “Torun evlattan tatlıdır/kıymetlidir” diye.

Bugün Sabah Gazetesi’ndeki bir haber anımsattı bana bu deyimleri .

Bilindiği gibi bir süre önce üniversite (hukuk)öğrencisi Başak Aydıntuğ, annesi Prof.Dr. Ayşe Olcay Tiryaki’yi öldürme iddiasıyla, müebbet hapis istemiyle yargılanıyordu.

Yine bilinen bir çaba sürekli medyaya yansıyordu; baba Prof. Semih Aydıntuğ’un kızını kurtarma çabaları.

Bugün okuduğum haber, anneanne Naciye Kalabay’ın da davaya müdahil olma isteklerini, avukatı aracılığıyla, yargılamanın yapıldığı Ankara 6. Ağır Ceza Mahkemesi’ne ilettiklerini bildiriyordu. Anneanne Kalabay’ın kullandığı sözcükler ilginçti; torununun, ‘en ağır şekilde cezalandırılmasını’ istiyordu.

Profesör baba, iki avukatla birden anlaşıp kızını kurtarmak için çaba sarf ederken, diğer yanda bir başka anne, kızını öldürdüğü iddia edilen torununun, ‘en ağır şekilde cezalandırılması’ için bir avukatla anlaşıyordu.

Bu dramın içinde, yukarıda yazdığım deyimlerin yansımalarını buldum.

Bir yanda “evlattan tatlı” olması gereken torun, diğer yanda “ben severim yavrumu...” ikilemi yaşayan anneanne. Bir başka yanda da bu dramın baş kahramanı (suçlu da olsa)olan kızını kurtarmaya çalışan, “Ben severim yavrumu...” diyen baba.

Siz olsanız ne yapardınız; aklınız bir yana, vicdanınız bir yana mı giderdi yoksa, benim gibi?

Haber ve fotoğraf: http://www.sabah.com.tr/haber,95D8E913971E4D9BA9A1F74840B8A0EA.html

 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..