Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

"Benden" bir tarif

"Benden" bir tarif
 

Gün içerisinde aklıma geliyor, iş çıkışına kadar heyecanla bekliyorum. Ne yorgunluk, ne uzaklık hiç biri gitmeme engel değil.

Bu krizlerimde sürekli gittiğim bir yer. Son derece lezzetli yapıyorlar. Artık oradakilerde bana ve bu duruma aşina. Beni görür görmez bildikleri bir sipariş “-bir sade MENEMEN !” : )

Hatırlıyorum da ben küçükken oyun oynamaktan yemek yemeğe zaman ayırmazdım. Bana zaman kaybı gelirdi. Annem neler çekiyordu o dönemlerde benden. Yemekleri pencereden dökmüşlüğüm bile vardır. Ne oyuncuydum ama. (gerçi benim çocukluğuma dair daha ne yaramazlıklarım var da neyse, başka zamana kalsın ) Tek yediğim yemekti MENEMEN. Annem yapar da yapardı. Hiç bıkmazdım. İşte o günlerden kalma olsa gerek şu zaman ki halim.

Tamam çok ihtişamlı, çok doyurucu bulunmaz bir lezzet gibi gelmeyebilir size. Ama benim için öyle değil işte. Kendi halinde, alçakgönüllü, mütevazi bir hali var. : ) Seviyorum işte.

Benden bir MENEMEN tarifi ;

2 domates
2 sivri biber
1 adet yumurta (ben bol yumurtalı sevmiyorum da)
2 çorba kaşığı sıvı yağ
Kırmızı pulbiber
Tuz

Benim mutfakta yaptığım şekliyle : Domateslerin kabukları soyulur, küp küp doğranır. Orta boy bir tavaya yağı döktükten sonra, sivribiberler koyulur. Hani yumuşasın diye. Domatesler de tavaya dökülür. Bir çimcik tuz dökülür. Tahta kaşıkla çok fazla ezilmeden domatesler pişirilir. Domatesler suyunu verince yumurta üstüne kırılır. Ben yumurtayı dağıtmamaktan yanayım. Yumurta da pişince üstüne son olarak pulbiber dökülür.

Yanına salatalık turşusu, ayran, bir de kıtır kıtır bir ekmekle sofraya konulur. Off canım çekti şimdiden. Kokusu burnuma geldi gibi..


Benden de ancak Ramazanda bu tarif beklenirdi. : )


Neyse sofranız bereketli olsun, afiyet olsun…

 
Toplam blog
: 12
: 483
Kayıt tarihi
: 22.08.08
 
 

1984 Diyarbakır doğumluyum. Özel bir hastanede yaklaşık çalışmaktayım. Okumak kadar yazmaktan da büy..