Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '09

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

"Benden iyilerine lâyıksın" terketme sebebi

"Benden iyilerine lâyıksın" terketme sebebi
 

Kaynak:Alena Kratochvilovahttp://www.publicdomainpictures.net/view-image.php?picture=rings&image=1


“Sen daha iyisine lâyıksın, o yüzden seni terkediyorum!” Nedir bu şimdi?

Gerçek bir öngörü? - Bak ben senden daha kuvvetli sezgilere sahibim. Senin şimdi aşktan gözün kör, göremiyorsun ama ben görebiliyorum, ileride sorunlar çıkacak aramızda anlaşamayacağız. Sen daha iyisine lâyıksın. Belki şimdi çok üzülecek, kırılacak hatta benden nefret edeceksin ama ileride benim haklı olduğumu anlayacaksın. Belki o zaman beni affedersin.

Bir nasihat? – Bak sana şimdiden söylüyorum, ben sana göre değilim. Sen benden daha iyilerine lâyıksın. Aşk, sevda bir yere kadar. Sonra benimle olduğuna pişman olabilirsin. Yol yakınken sen bence vazgeç. Ama sen şimdi duygularının esiri olur yapamazsın, iyisimi dur ben yapayım. Emin ol ileride bana minettar olacaksın.

Bir özeleştiri? – Aslında ben taa başından beri senin benden iyi olduğunu düşünürdüm. Hatta nasıl oldu da biz başlayabildik derdim. Bir sana bakıyorum, bir de kendime; sen gerçekten süpersin herşeyinle ama ben değilim. Bu fikirden bir türlü kurtulamıyorum. Lâkin bunları sana bu kadar açık söylemem. Kısacası “sen daha iyilerine lâyıksın” Hoşçakal!

Bir kaçış? – Ben senden sıkıldım artık. Olmuyor yapamıyoruz. Ya da benim gönlüm başkasına kaymaya başladı bile. Ya da bir sürü başka neden var sana açıklayamadığım. Ama şimdi bunları sana söylersem, bir ton kavga gürültü. Ama çok da iyi kızsın/çocuksun, kalbin de kırılsın istemiyorum. Ne desem acaba seni üzmeden bu işi bitirecek.? Hah buldum! “sen benden iyisine lâyıksın.” Sonsuza kadar hoşçakal.

Geçenlerde uzun zamandır haberleşmediğim bir bayan arkadaşımla yazıştım. “En son, hayatında birisi olduğu yönünde duyumlar almıştım. Nasıl gidiyor?” dedim. Sitemli bir ses tonuyla “ooo, o iş çoktan bitti” deyince sormakla sormamak arasında kalıp “hayırdır?” diyebildim.

“Ben de bilemiyorum. Ondan daha iyilerine lâyıkmışım, fazla iyiymişim, bana çok değer verdiğini, önemsediğini söyleyerek ilişkimize son verdi. Ama biliyor musun bana arkasında başka bişiler var gibi geldi, aslında tahmin de ediyorum ne olduğunu fakat üstelemedim” dedi. Üstelese ne çıkardı bilemem. Mutlaka kendi bildiği özel sebebleri vardır.

İlk duyuşta kulağa komik ve çelişkili bir mazeret gibi geliyor. Ben iyi isem o zaman sen niye “iyi” olanı istemiyorsun? Normalde insanın doğasına ters değil mi “iyi” olanı reddetmek. Benim daha iyisine lâyık olduğuma sen nasıl karar veriyorsun? Seni seçtiysem, demek ki seni kendime lâyık görüyorum, sen haklı olsan bile. Hani tersi olsa anlarım. İnsan kendisine lâyık olana karar verme hakkına sahiptir. "Sen bana lâyık değilsin” demekte bir mantık var. Dolayısıyla bu söylemin gerisinde her daim birşeyler olduğunu düşünürüm. Herşey güllük gülüstanlık iken bu görüş gündeme gelmiyor elbet. Ben kendimce muhtemel gördüğüm sebepleri yukarıda sıraladım. Belki benim düşünemediğim niceleri var. Bu sebeplerin hepsi kötü niyetli demiyorum. Kaçış amaçlı olanın dışında!

Kadınlar mı en çok kullanır bu kalıbı ayrılma mazereti olarak, yoksa erkekler mi bilmem. İlişkiden kurtulmak için, gerçek nedeni saklayarak bu kalıplaşmış yola başvurmak son derece basit, anlamsız ve de saygısızca. Zaten böyle bir art niyet yok ise, bu yol ile terkedenin mutlaka bir bildiği, gördüğü vardır. Öngörüsü ile ileride ya haklı çıkar ya da haksız! Ama ayrılıktan ötürü mutlaka üzgündür.

 
Toplam blog
: 83
: 998
Kayıt tarihi
: 05.01.09
 
 

 "İnsan olmak başka bir şeydir. Ne dil, ne din, ne de milliyet ayırır. Ne seni, ne de beni kayırı..