Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

"Beni ATM'de Rahat Bırak" Kampanyası

"Beni ATM'de Rahat Bırak" Kampanyası
 


Birileri böyle bir kampanya başlatsa da şu ATM röntgencilerinden bir nebze olsun kurtulsak ne kadar güzel olacak.


Sanıyorum kentlerde yaşayıp da ayda bir kez olsun ATM cihazının önünde beklemeyenimiz yok gibi değil mi? Ki bazılarımız çok daha yoğun olarak kullanıyoruz bu self-servis bankacılık makinelerini.


Yurdumuz insanının normal ötesi meraklı olduğu yadsınamaz bir gerçek. Kendi işimizden çok başkalarının işlerini bildiğimizi sanırız. Kendi paramızdan çok diğerlerinin parası, malı, mülkü, katı, yatı bizi alakadar eder. Kızdığımızda “<ı>hadi kardeşim sen git kendi işine bak” desek de aklımız-fikrimiz hep başkalarının işlerindedir. Sanıyorum, bu ATM önündeki tacizkar merakımız da hep bu sosyolojik özelliğimizden kaynaklanıyor olsa gerek.


Bankamatik cihazında işlem yapmaktasınız. Arkanızda durup da, Sizin işinizi bitirmenizi müteakip işlemini yapabilmek için sıra bekleyen yurdum insanının genel eylem profili nedir, bir düşünün bakalım. Omzunuzun üzerinden, koltuk altınızın o minicik aralığından, bir denizaltı periskopu gibi hareket ettirmeye yetenekli olduğu mobil kafasıyla sağınızdan solunuzdan işlem yaptığınız ekranı röntgenleyen tiplerden eminim ki yüzlerce gördünüz. Belki Siz de onlardan birisisiniz. Öyleyse de kusura bakmayın.


Yahu Kardeşim, o ekran insanın özelidir yahu, etmeyin eylemeyin Allahaşkınıza. Ha orada işlem yapan kişinin bankada kaç parası olduğuna baktınız, ha da cebini karıştırdınız aynı şey değil mi?


Derdiniz, öndeki vatandaşı rahatsız edip bir an evvel sıranın size gelmesini sağlamaksa o başka. O zaman insan gibi, biraz acele etmesini rica edersiniz. Bu gibi durumlarda da genelde öndeki oyalanmamaktadır aslında ama arkadaki acele eder, hep acele eder, hep. Bizim tüm işlerimiz acildir ya. Böyle olmasına karşın çok ileri, çok dakik bir toplum olabilseydik gam yemeyecektim. Neyse...


Derdim bu dostlar. ATM’de işlem yaparken, arkamdan uzanan mobilize olmuş zürafa kafalardan acayip rahatsız oluyorum. Hatta bir seferinde “<ı>gelin birlikte yapalım isterseniz işlemimi” diye kibarca bozduydum birini de utancından kaçacak delik aradıydı.


Bazen aklıma şu geliyor. Hani havalimanı terminallerinde bankoların önünde kırmızı çizgiler olur ya. Pasaport kontrol noktalarında ve x-ray cihazı girişlerinde de bulunur. Öndeki vatandaş işlemden geçene kadar bir arkasındaki, o çizginin bu yanında beklemek ve öndeki işlemin sağlıklı yapılabilmesine ortam sağlamak mecburiyetindedir. Gerçi o kırmızı çizgilerin de anasını belleriz biz ya.


Bankalar da bu tip uygulamalarda ya da benim şu anda aklıma gelmeyen daha şık ve yerinde ama aynı zamanda etkili tasarruflarda bulunabilirler. Olmuyor, gerçekten olmuyor.


Ve bizim insanımızın da bu bilince ulaşması çok zor görünüyor. Birilerinin böyle bir kampanya başlatması ve şu ATM röntgencilerinden bir nebze olsun kurtulmamız dileğiyle.


Sahi ne kadar güzel olacak.


Beni ATM'de rahat bırak!



Konuyla ilgili olarak: Bankamatikte İken Yanınıza Biri Yaklaşırsa...

Geçen sene bugün: Bekaretini Satan Satana

İki sene önce bugün: Selimiye Çevresinin Rüya Kareleri

İki sene önce bugün: Özledim

Üç sene önce bugün: GAP Turu Yapacaklar Nelere Dikkat Etmeli?

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..