Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '14

 
Kategori
Güncel
 

“Beni Bu Güzel havalar Mahvetti”

“Beni Bu Güzel havalar Mahvetti”
 

"içkiye benzer bir şey var bu havalarda kötü ediyor insanı, kötü... hele bir hasretlik oldu mu serde; sevdiğin başka yerde, dertli ediyor insanı, dertli.


Her yıl 14 Kasım Orhan Veli’nin ölüm yıldönümü dolayısıyla, bir şekilde değerli şairimi anmaya çalışırım.
 
Bu sene tesadüf Kasım ayında İstanbul’da idim, hava şartlarının kötülüğü dolayısıyla ancak 17 Kasımda şairimin mezarı başında yakarış dilemek fırsatını buldum.
 
Daha önce Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık, 4 Nisan – 3 Mayıs tarihleri arasında Türk şiirinin çığır açan ustalarından Orhan Veli’nin doğumunun 100. yılını büyük bir arşiv sergisiyle anmıştı.
 
Tam bir edebiyat müzesi niteliğindeki “Sakın Şaşırma: Orhan Veli 100 Yaşında” sergisi, hiç yaşlanmayan şair Orhan Veli’yi daha yakından tanıtmıştı.
 
İstanbul’da bulunduğum sırada değerli şairimin, Yalnız Seni Arıyorum… Nahit Hanım’a Mektuplar ve Beni Bu Güzel Havalar Mahvetti… Kendi Sesinden Şiirler. Kitaplarını aldım
 
Ve…
 
“Bakakalırım giden geminin ardından 
 
Atamam kendimi denize, 
dünya güzel 
Serde erkeklik var, 
ağlayamam.”
 
Evet, bakakaldım ağlayamadım.
 
Şahin Özşahin
 
Toplam blog
: 1160
: 227
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Teknik ressamlıkla geçen çalışma hayatımdan sonra emekliliğini yaşayan bir kız ve bir erkek çocuk..