Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '15

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

"Beni öpme!"

"Beni öpme!"
 

"Beni Öpme"

Özel nedenlerimle kısa bir aradan sonra sizlere kavuşmanın mutluluğunu yaşıyorum.

Bu arada bloguma başlamadan 'Hiç Acımadı Ki' adlı yapıtta özverili katkılarından dolayı 48 kahraman Miilliyet Blogger'ı kutlar, çalışmalarının devamını beklerim.

Bu yoğun ve sıcak gündem içinde ner'den çıktı bu 'Beni Öpme!' mi diyorsunuz?

Dijital iletişim teknolojisi tüm varlığını ve ağırlığını ortaya koyduğu günden beri Kodak marka ipek karta basılı aile fotoğraflarımız evlerimizin en ücra köşelerinde atılmış, unutulmuş durumda iken; geçen pazar günü onları derleyip, toparlayıp hiç olmazsa aile ağacımıza saygı göstermeye karar verdim.

Fakat ne göreyim ki; oğlumla 30 yıl arayla aynı sosyal mesajı taşıyan pozları vermişiz.

Ben daha 2-3 yaşlarındayım, boynumda üzerinde 'Beni Öpme!' mesajı yazılı mama önlüğü ile çevreme gülümsüyorum.

30 yıl aradan sonra oğlum Barışcan da 2-3 yaşlarında boynunda üzerinde 'Beni Öpme' sloganı yazılı bir mama önlüğü ile çevresini tanımaya çalışıyordu.

Artık 60 yıl aradan sonra benim torunlarımın önlüklerinin üzerinde 'Beni Öpme' uyarısını pek göremiyorum.

Yakın döneme kadar üst veya alt gelir grubu, kentli veya köylü, eğitimli veya eğitimsiz ebebeynler kendileri dahil 6 yaş öncesi çocuklarının özellikle tanımadıkları kişiler ile yakın ten teması engellenir, okşamaları veya öpmelerine kesinlikle izin verilmezdi.

Globalleşmiş dünyada dijital iletişim enstrümanlarının yatak odalarımıza kadar girdiği her ortamda insanlık ekseninden çıkmış Amerikan Kültürü 3 yaşındaki çocuklarımızın beyinlerine de nüfuz etmiştir.

6 yaşına dek cinselliği tanımaya başlayan, Amerikan kültürüne özgü aile içinde karşı cinslerin dudak dudağa öpüşmelerini başta diziler olmak üzere dijital ortamda izleyebilen çocuğun okulda karşı cins arkadaşı ile öpüşme girişimi ayıplanacak ve arkadaşları tarafından dışlanacak ve okuldan uzaklaştırma cezası alacaktır.

Yeryüzündeki çoğu kültürde dudaktan dudağa öpüşmek cinsellik, şehvet duygularını karşı cinse iletmek şeklidir.

Anneler/babalar erkek çocuğunun altını doğal akışı içinde temizlerken cinsel organının ereksiyon halini alması başta babası, annesi, dayıları ve amcalarının gurur duymasını gerektiren bir olgu değildir.

Ancak bilinçsiz ve görgüsüz anneler/babalar 2.5 yaşındaki oğlunun komşuları Ayşe Teyze ile dudaktan dudağa öpüşmelerini keyifle izlerken, davranışını onaylıyor ve bilinçaltını yüreklendiriyor.

Hayatın olağan akışı içinde en erken 14-15 yaşlarında flört ettiği kız arkadaşı ile dudaktan dudağa öpüşmeleri ne kadar yaşının gereği sosyal davranış ise; 2.5 yaşındaki erkek çocuğun hangi yaş grrubundan olursa olsun karşı cinsle dudaktan öpüşmeleri yaşının karşılığı davranış değildir.

6 yaş öncesi dönemde yanlış rol modeller örnek alınırsa; kötü niyetli büyükleri tarafından cinsel istismara açık kullanılırlar.

Hedefimiz ruh sağlığı sağlam gençler yetlştirmek ise; çocuklarınıza cinselliğini her dönemi kendi içinde öğretin, kendi içinde yaşatın!..

Unutmayın; 'O Daha Çocuk!'

21.08.2015

Not: Fotoğraf Alıntıdır.

 
Toplam blog
: 392
: 908
Kayıt tarihi
: 27.11.11
 
 

1951 Muğla doğumluyum. Ege Üniversitesi İktisadi ve Ticari Bilimler Fakültesi'ni 1974 yılında bit..