Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '08

 
Kategori
Şiir
 

"Bercesteler"i....

BERCESTE ....

Divan şairlerinin iki beyitlik şiirleri demektir.... Divan şairi, bazen öyle iki dize bulur ki, gerisini getiremez; o güze iki dizeye de kıyamaz.... İşte o iki dizeyi BERCESTE diye DİVAN denilen kitabının sonuna eklerdi....

Örnek mi : "Namazın, niyazın KAZASI olur da / SENSİZ geçen günlerin KAZASI olmaz" gibi...

Müthiş bir dizedir yaaaaa.....

Ben de (yaşlandım ya) devamını getiremediğim; ama zamanında yazdığım bence anlamlı bir iki dizeyi buraya yazayım dedim..... BERCESTELER başlığı altında...... Şiir bilenlerin anlayışına sığınarak......

Saygımla...

BERCESTELER....

1. Atlası yok bir aŞkın
Hangi sınırında vuruldunuz da
Devlet töreniyle
Gömüldünüz kalbime

2. Can BABA bu ya (Can Yücel)
Ölümle, öylesine sevişti ki
Sanırım azraili dişiydi

3. Namlular döndü şakaklarımdan kaç kere
Yanlış aŞklar doldurmuşum şarjöre

4. Her aŞk
Değme noktasında
EVLİLİK'e diktir...

5. Evliliğin "MİSAK-I MİLLİ' sinden çok
AŞK'ın "KUVAYI MİLLİYE" sindeyim artık

6. Bir EVLİLİK'te
"SENİSTERSENYATBENOKUYACAĞIM"
"BİTTİ" nin kitapçası mı?

7. ÇAPKIN DOSTUM,
"Eldeki bir ile / dışarıdaki iki
Hiç ÜÇ etmez ki....

8. Söndürülmekte geçikilmiş yüreğim
"MADIMAK" kokuyor...

9. BALIK
ve
KAVAK
Bizim aşkımız....

10. Bir büyük RAKIda boğdum seni
Yanlış yaşamayasın diye YÜREĞİMde

11. Artık
Ne kadar az KONUŞUP
Ne kadar çok
SEVİŞİYORUZ....

12. Yaşamlarında JÖN olmayı beceremeyenler
EKREM BORA'yı oynarlar
BELGİN'in DORUK'larında

13. Hep öyle olmadı mı
ATI biz aldık
ÜSKÜDAR'ı başkaları geçti...

14. ARTIK GELME
Boşuna saklamak
Ağırıma gidiyor
SENİ
KÖR, SAĞIR, DİLSİZ karşılamak

15. (Eski TCK... 141 ve 142. maddelere atıf)

Bir aşkın diğer bir aşk üzerine tahakkümü
Ve bir aşkı tebdil, tağyir ve ilgaya
Teşebbüsten
Ömür boyu sensizliğe makkumum...

16. Kader bu ya...
"ENEL YALNIZ" gözlü kadınların
Bakışlarının derisini yüzmek
Hep bana düşer.....

17. Bir TEMMUZPATI' yım ben mezar sulayıcı
Sana AşKDENİZLİ yemini
AşKlanınca açacağım
SULA beni.....

18. MUTLAK AŞK yoktur...
Mutlak' ta AN'ı yakalamak
AŞK' tır....

19. ÖĞRETMENİN
BURNU büyüdükçe;
TEBEŞİRİ
KÜÜÇÜLÜR..............

20. Edip Cansever' e...

O' nun şiiri bir kaneviçedir
Büyük bir emekle işlenmiş....

Banyoda
LEĞENLERİN üstünü örten
ÖRTÜYE.....

UFUK KESİCİ, Antalya

 
Toplam blog
: 75
: 364
Kayıt tarihi
: 10.07.08
 
 

55 yaşında dershanelerden SSK emeklisi edebiyat öğretmeniyim... Aslen İzmirliyim... 95 yılından b..