Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '11

 
Kategori
TV Programları
 

‘Bir Çocuk Sevdim’ muhteşem oldu mu?

‘Bir Çocuk Sevdim’ muhteşem oldu mu?
 

Kanal D’nin Cuma umudu, ‘Bir Çocuk Sevdim’. Ancak ismiyle hayli tepki çeken dizinin açılışı, iddiasıyla uyuşmadı. ‘Adını Feriha Koydum’la rekabete giren dizi üçüncülükle yetindi. Sebep, hem başlangıç sahneleriyle ‘Adını Feriha Koydum’u andırması hem de sunumu! Tepeden inme başlayan yapımda, gelişigüzel bir kurgu hâkim. Girişte gelişen anlatım, birkaç bölüm sonra ya tıkanır ya da tutarsızlıklarla bezdirir. 

Alelacele sahnelerle sindirilmemiş başlangıçta, oyuncular da ‘görev’ modunda. Esma Anne, normal dururken kameranın yönelmesiyle yapmacık bir üzüntü sergilemekte… Sakin babayı ‘kalbin tutacak’ kışkırtıcılığıyla motive eden ‘petunya’ annenin dışındakiler de aynı. Erkekliği okuldan kaçma ayrıcalığı sanan ‘ateş çiçeği’, sıram geldi kızayım, havasında. Zararlıları kaçıran ‘kadife çiçeği’ Emine’nin, bu soğuk duruşla izleyiciyi kaçıracağı kesin. Yurt dışına gidecek üç günlük sevgilinin dönüp evleneceğine güvenerek yatağa atlayan liseli Mine’nin saflığına ne demeli? ‘Adını Feriha Koydum’ özentisi ‘helikopter’ sürprizindeki tavrı evlere şenlik. Sinan paraşüt kuşanırken uyuyan saf kızımız atlayışı da görmez. Gözleri gibi aklı da körleşen Mine, Sinan’ı düştü sanıp ‘Helikopteri durdur, düşüyor’ diye haykırmaya başlar. Neyse ki pilot helikopterin araba olmadığının bilincindedir de emri dinleyip facia yaşatmaz. Çocuğundan biraz büyük kızı gözüne kestiren, alçakgönüllü patron ‘zar adam’ Timur Bey de ‘Öyle Bir Geçer Zaman Ki’nin Soner’ini örnek almış olmalı. 

Çetin Tekindor’un oyunculuğunun öne çıktığı dizinin ismindeki ‘çocuk’ akıllara takılan nokta. Bununla, Mine’nin sevgilisi Sinan mı kastediliyor yoksa zarla karar veren Timur Bey’in göz koyduğu Mine mi? Cevap, dizinin gidişatında izleyici tepkilerine göre şekillenecektir. Ama şu an için büyük ihtimalle sevilen çocuk, Mine! Kimilerine göre dizinin ismi sübyancılığa teşvik. Sorun değil efendim. Toplumca sapıtmaya az kaldı nasılsa. Panolarda ‘Firar’ olsun yeter! 

Anibal Güleroğlu 

 
Toplam blog
: 1210
: 1542
Kayıt tarihi
: 10.04.10
 
 

İstanbul'da başlayan yaşamım, eski İstanbullu ailemden edindiğim kültürle gelişti. Birinciliklerl..